Fler bilder tack

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Fler bilder tack![]()
Funderar på att byta koppling & bromshandtag. Har original på nu (silverfärgade), men skulle gärna vilja ha ett par svarta och helst korta... vad rekommenderar ni?![]()
Hej! Jag får hem mitt scorpionblås till min ER6F idag och tänka kolla om någon vet om det är något särskilt jag behöver tänka på innan jag sätter igång och ska installera den? Särskilda verktyg, om jag behöver depåstöd osv osv... Tack för svar!
View attachment 359657View attachment 359658View attachment 359659
Bytte även speglarna till en lite mindre modell:
View attachment 359660
Snyggt. Var blinkerserna svåra att få loss från originalhållaren?
Hej, första inlägget på forumet.
Har köpt en ER-6N 2006 med ABS, hade en Kawa ZR-7 som jag var nöjd med, förrutom att den saknade ABS...
Var helt inne på att köpa en Versys 650 då jag lockas av att ta en tur på sämre vägar/grusvägar emellanåt, dessvärre tycker jag att Versys är en av de fulare modellerna som finns på marknaden, så då blev det en ER-6:a istället...
Är överlag nöjd med hojen förrutom en del smågrejer; speglarna är ett skämt, ska köpa andra speglar så att man ser NÅGONTING bakåt...
Jag skulle också vilja ha mer vrid på låga varv. Motorbromsen är ju mycket starkare än på en radfyra (som jag är van vid) så jag kommer ofta in i en kurva/korsning med två växlar för hög växel pga den starka motorbromsen, och när jag sedan ger gas så händer ingenting, förrutom att det rister och låter illa *motortortyr*, men antar att det är en vanesak.
Om nästa hoj blir en twin så blir det garanterat en störra motor med mer vrid på låga varv, man liksom förväntar sig maffigt vrid från låga varv när motorbromsen är så stark, tycker det är svårt att få riktigt flyt i körningen med svagt bottenvrid och stark motorbroms, men det är som sagt kanske en vanesak...
Sen styrningen... den är riktigt lätt, kanske FÖR lätt?! Känns som att om man råkar nysa så riskerar man att köra av vägen
Funderar på att köpa kraschpuckar, på http://www.kawasaki.se/Accessory/ListModel?model=ER-6n&subId=A39386016A044A kan man köpa både kraschpuckar och motorskydd, antar att man bör köpa båda varianterna för att vara "helgarderad", men då hamnar summan på nästan 4000, så då är frågan vilken av skydden man bör välja... antar att det vettigaste är att isf välja motorskyddet?
Läste någonstans att Kawasaki varnar för kraschpuckar som sabbar ramen och att man därför bör köpa Kawa original, ligger det någon sanning i det eller är det bara säljsnack?
Hej, första inlägget på forumet.
Har köpt en ER-6N 2006 med ABS, hade en Kawa ZR-7 som jag var nöjd med, förrutom att den saknade ABS...
Var helt inne på att köpa en Versys 650 då jag lockas av att ta en tur på sämre vägar/grusvägar emellanåt, dessvärre tycker jag att Versys är en av de fulare modellerna som finns på marknaden, så då blev det en ER-6:a istället...
Är överlag nöjd med hojen förrutom en del smågrejer; speglarna är ett skämt, ska köpa andra speglar så att man ser NÅGONTING bakåt...
Jag skulle också vilja ha mer vrid på låga varv. Motorbromsen är ju mycket starkare än på en radfyra (som jag är van vid) så jag kommer ofta in i en kurva/korsning med två växlar för hög växel pga den starka motorbromsen, och när jag sedan ger gas så händer ingenting, förrutom att det rister och låter illa *motortortyr*, men antar att det är en vanesak.
Om nästa hoj blir en twin så blir det garanterat en störra motor med mer vrid på låga varv, man liksom förväntar sig maffigt vrid från låga varv när motorbromsen är så stark, tycker det är svårt att få riktigt flyt i körningen med svagt bottenvrid och stark motorbroms, men det är som sagt kanske en vanesak...
Sen styrningen... den är riktigt lätt, kanske FÖR lätt?! Känns som att om man råkar nysa så riskerar man att köra av vägen
Funderar på att köpa kraschpuckar, på http://www.kawasaki.se/Accessory/ListModel?model=ER-6n&subId=A39386016A044A kan man köpa både kraschpuckar och motorskydd, antar att man bör köpa båda varianterna för att vara "helgarderad", men då hamnar summan på nästan 4000, så då är frågan vilken av skydden man bör välja... antar att det vettigaste är att isf välja motorskyddet?
Läste någonstans att Kawasaki varnar för kraschpuckar som sabbar ramen och att man därför bör köpa Kawa original, ligger det någon sanning i det eller är det bara säljsnack?
Kikar man på sidan du länkat till så verkar det inte finnas krashpucker till -06:an.
Hej mer vrid fixar du med slipon och pc. Du får en rejäl ökning av vridet ca 30% på mellanregistet om du får en bra mappning. Vad har du för däck på hojen ? Jag har kvar original spegelförlängare som fixar bättre bakåtsikt. Hör av dig om du är intresserad
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |
![]() |
Vinnarhoj från Custom Bike Show
I nästa nummer av Allt om M... |
![]() |
Testhoj hämtas från Sulas MC
Vi åkte till Strängnäs för ... |
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon
Foto: Andreas Johansson ... |
|
![]() |
Custom Bike Show 2025
Den 7 juni var det åter dag... |
![]() |
Forged följer tre baggerbyggen
Tre amerikanska hojbyggare ... |