Ktm 625

IMAG0116.jpg
magnetpluggen på kompisens ktm 625a, den har gått 260 mil o pluggen ser ut såhär
Han har bytt olja nu, ska han köra några timmar o se om det fortsätter eller vad säger ni om det? :)
 
View attachment 355467
magnetpluggen på kompisens ktm 625a, den har gått 260 mil o pluggen ser ut såhär
Han har bytt olja nu, ska han köra några timmar o se om det fortsätter eller vad säger ni om det? :)

Stämmer milantalet verkligen? Hur kan man lyckas få det sådär på knappa 300 mil, Då är väl hojen knappt inkörd?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
View attachment 355467
magnetpluggen på kompisens ktm 625a, den har gått 260 mil o pluggen ser ut såhär
Han har bytt olja nu, ska han köra några timmar o se om det fortsätter eller vad säger ni om det? :)

Det där är inga problem, någon har stampat i sina växlar lite hårt. Kolla i oljan så där inte är några större bitar eller för mycket guldglitter från lager.
 
Hejsan!

Köpte mig i dagarna en KTM lc4 625a! Dock funkar inte elstarten, eller den funkar men orkar ej starta motorn. Den får runt motorn med decompten intryckt men inte annars!

Ägaren innan påstog att han hade tagit bort en sak i elstarten då han trodde den var orsaken att den inte starta för ett tag sen, dock var det ju ett helt annat fel och biten stoppades aldrig tillbaka.

Här är en bild på den lilla saken. Kan någon säga vad det är och om det är den som gör att den ej orkar dra runt motorn?
 
Det där är autodecompen som ska sitta på kamaxeln.
Utan den kommer det att vara extremt svårt att starta den på elstarten.

/Fohlin

Hejsan!

Köpte mig i dagarna en KTM lc4 625a! Dock funkar inte elstarten, eller den funkar men orkar ej starta motorn. Den får runt motorn med decompten intryckt men inte annars!

Ägaren innan påstog att han hade tagit bort en sak i elstarten då han trodde den var orsaken att den inte starta för ett tag sen, dock var det ju ett helt annat fel och biten stoppades aldrig tillbaka.

Här är en bild på den lilla saken. Kan någon säga vad det är och om det är den som gör att den ej orkar dra runt motorn?
 
Ska man byta ramoljan också när man byter olja? Håller på och kör in hojen nu så det blir några täta oljebyten i början. Oljan i ramen har gått genom det grova filtret om jag förstått det rätt.

Går det att återanvända toppackningen? Har kört 2 mil med den (blåste fotpackningen). De flesta säger att det inte går, vilket jag också tror på.

Hejsan!

Köpte mig i dagarna en KTM lc4 625a! Dock funkar inte elstarten, eller den funkar men orkar ej starta motorn. Den får runt motorn med decompten intryckt men inte annars!

Ägaren innan påstog att han hade tagit bort en sak i elstarten då han trodde den var orsaken att den inte starta för ett tag sen, dock var det ju ett helt annat fel och biten stoppades aldrig tillbaka.

Här är en bild på den lilla saken. Kan någon säga vad det är och om det är den som gör att den ej orkar dra runt motorn?

Haha, bra lösning på motorproblem. När något inte funkar plockar man helt enkelt ut det :D
 
Svårt ingrepp eller ser man ganska direkt efter man tagit bort kåpan var den ska sitta?
Det är lite pill då du måste ta loss hela kammen (se till att ha en meckhandbok). Du måste även ha låsringen som håller fast autodekompen på kammen och för att sätta på den underlättar det att ha en låsringstång. När du ändå håller på kan du lika gärna köpa en rallykam(om inte en sån redan sitter på) :-).
 
Ska man byta ramoljan också när man byter olja? Håller på och kör in hojen nu så det blir några täta oljebyten i början. Oljan i ramen har gått genom det grova filtret om jag förstått det rätt.

Går det att återanvända toppackningen? Har kört 2 mil med den (blåste fotpackningen). De flesta säger att det inte går, vilket jag också tror på.

Ja du ska byta oljan i ramen samtidigt + filtret. Du måste lufta när du fyllt med den nya oljan, skruv av skruven längst upp på ramen fram, sitter under styret till höger -> Starta motorn och gå på tomgång tills det börjar rinna ur hålet -> stäng av snabbt, torka bort och skruva i skruven, klart.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top