Simoncellis olycka, död och konsekvenser

Är obehagligt som fan o se hans livlösa kropp glida sådär på asfalten direkt efter att han blivit påkörd. I synnerhet när hans ansikte dras mot asfalten.
Fy.
 
Men alltså, den där Anna skriver att Marco ramlade, "tappade" sin hjälm och blev överkörd. Hon skriver verkligen tappade.

Jag var tvungen att maila henne, men inte om just detta. Jag läste i hennes Dan Wheldon-artikel och hittade ett annat dumt fel som jag känner ska rättas.
 
Googleöversatt en riktig journalists arbete antagligen.


Selektivt, naturligtvis. Må aftonbladet och dess medarbetare koka i olja.
 
  • Gilla
Reaktioner: Lx3
Det är ingen idé att irritera sig över "journalisters" arbete i fo-pollens förbannade land. Här är det alltid OK att skicka en rörmokare för att utföra elarbeten, typ. Låt idioterna hålla på.

De första rapporterna som meddelade att Simoncelli var vid medvetande betyder i princip bara att det fanns en puls och att han reagerade på beröring och ljus.
När han sedan lägger av i ambulansen är det i praktiken slut, även om man tydligen intuberade och satte toraxdrän under tiden som hjärtmassagen pågick.

Jag är mitt i all bedrövelse glad över att få slippa se Super Sic som en grönsak i en rullstol. Det är med stor sannolikhet en sådan han hade blivit om han lyckats överleva.
 
Aftonhoran gör en ju spyfärdig över deras sätt att rapportera.. Helt galet att man de komer undan med dylikt.

Man undrar ju om nackskydd/airbag av något slag ev. skulle hjälpt?
Förmodar att med denna nivå av våld och hastighet så vet i attan om det funkat.
 
En väldigt karismatisk och framförallt talangfull förare som får lämna in, oerhört tragiskt. Det är så man blir äcklad av AB's rapportering med tanke på att dom inte skrev ett skit förra helgen när Stoner, på födelsedagen, vann VM på hemmabanan.. Dock känns inte rapporteringen ens som en parentes när man sätter det i relation till vad som faktiskt hände, Simoncelli avled, fy fan vad hemskt!
 
Om jag får vill jag komma med en lite annan vinkling,,detta är en fundering jag hade tänkt publicera i går morse innan racet men blev avbruten för att se MotoGp,,,,,,

Ang kraschen i Indycar och nu MotoGp,,kommer ni eller er familj att se annorlunda på er hobby efter olyckan jämnfört med innan..
Min sambo o jag har tidigare diskuterat detta och så även nu och vi ser det som så att man måste få leva innan man dör och risken att drabbas på banan är inte större än att drabbas på vägen dit.
Kommer ni att tänka annorlunda nu...
 
Det var en deppig dag igår, just att se en olycka i direktsändning på det där sättet och att man själv har tävlat gjorde att det kändes närmare på nåt sätt..

Väldigt starkt om Rossi orkar fortsätta men det är ju en sak att säga det och en sak att göra det men det här är ju killar med stark vilja och starkt psyke.

Någon som sätt någon ny info om eller uttalande från Edwards?
 
Någon som sätt någon ny info om eller uttalande från Edwards?

...........................

Colin Edwards@FB skrev:
“Thanks to everyone for ur support at this time :( Very sad to see a friend pass in any case. I’m holding up ok mentally, it was a very tragic accident :( Physically, besides a dislocated shoulder & ligaments involved, think both wrists & left heel have fractures too, getting X-rays on Wednesday. I feel sad for the whole MotoGP community right now, my heart is heavy for everyone affected, from family to fans. God speed my friend, u will be missed.”
 
Det är väl naturligt och mänskligt att söka förklaringar och orsaker när något så hemskt har hänt. Ingen vill väl tro att det ska behöva sluta så illa, för någon.

Men innan man börjar skylla Simoncellis död på AGV kanske man skall ta sig en funderare på om det ändå inte kan finnas tillfällen då våldet helt enkelt är för stort, oavsett vilken hjälm man använder. Är det dessutom helt omöjligt att tänka sig att en hjälm vid vissa situationer kan göra större skada om den sitter kvar på huvudet? Det finns en gräns för hur stora krafter nacke/hals klarar av.

Jag tror att en utredning av olyckan kommer avslöja eventuella brister i säkerheten. Vi kan nog bara bidra till spekulation och jag vet inte om situationen blir så mycket bättre av det.

Luccinelli blev påkörd och tappade hjälmen utan att hakremmen hade gått upp, man konstaterade att hans hjälm var förstor och gick att dra av utan att knäppa upp den. Man tog tag bak i nacken och drog av hjälmen framåt och det var många som fick byta hjälmstorlek efter den händelsen. Såg på VM Anderstorp när de besiktade hoj och utrustning hur de drog i hjälmarna för att se om de gick att få loss.

Ni som skriver bra grejer här om Aftonbladets osmakliga rapportering, skriv gärna en kommentar till artikeln också :tummenupp

EDIT: http://fotboll.expressen.se/internationellt/1.2601598/inter-profilerna-hyllar-den-dode-foraren

Man kan ju låta bli att dra in AB, TV4 och andra eftersom alla vet om deras okunnighet om motorsport överhuvudtaget. Det handlar ju om Simoncelli och inte hur media vinklar sina artiklar.
 
Last edited:
Nyheter
Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Back
Top