Singel

Wow! tack alla för era tips & tankar... :)
Ja det svänger duktigt i skallen idag, man har dippar man blir riktigt rädd för, total panik....maktlös.
Men det ska nog gå! i den takt det behövs....

Det finns flera tjejer, säkert till och med bättre än den du hade. :)
Det kanske kan vara svårt att inse det men så är det. Du blev en erfarenhet rikare.

Inte för att det har med saken och göra, men...
Själv sitter jag och tänker på min, tänker att det var länge sedan jag var förbi henne trots att jag saknar henne enormt, men tiden har varit knapp och det har varit mycket och göra. Söndag hinner jag nog förbi henne. Inte för att det hjälper men det känns bra för mej att vara vid hennes grav, känslorna verkligen stormar där vid henne.
Borde kanske jobba, men jag orkar inte åker hemmåt och packar snabbt istället för att dra iväg över helgen.

Musik funkade bra för mig. Att lyssna på något som verkligen passar in gör att känslorna lossnar bra tycker jag. Att gråta är inte alltid lätt, men det behövs för att släppa på knutarna liksom.

Jag rekommenderar lite vacker och deppig musik när det känns tungt, samt som sagt mycket träning.

Alla verkar prata om träning. Är med på en dejtingsida och 99% av tjejerna där skriver att deras största intresse är att träna. Är det för att de blivit dumpade? Eller att de helt enkelt bara är förberedda på att nästa relation också kommer ta slut? :gnissla

@TS: Trist. Att pendla och må jäkligt dåligt, både psykiskt och fysiskt, det är inget konstigt, men det är bara att vänta ut det.

Som andra sagt: Prata och älta hjälper, vända och vrida på sakerna som hänt, men försök att få det överstökat någorlunda fort, annars är det risk man fastnar i det.

Även om livet känns tråkigt just nu, så gör en lista på hyfsat rimliga saker du skulle vilja uppleva och göra och börja beta av den listan. Man blir glad, åtminstone för stunden, av att unna sig själv någonting. Efter ett tag, så blir stunderna man är glad längre och längre, när man börjar känna att man lägger det mer och mer bakom sig.

Lyd också rådet, att INTE kasta dig in i någon form av relation. Inte ens med en KK. Samla ihop dig själv innan du ens tänker tanken på det, annars kommer du troligtvis bara må än sämre efter den tillfälliga kicken.

Alla verkar prata om träning.

Det är ett bra sätt att slippa tänka en stund. Samtidigt som man får ur sig en massa frustration. Ett stort plus är också att man kan somna om natten istället för att ligga och fundera.

Edit: Och naturligtvis för att man mår bra i kropp och själ efteråt :)

Det är ett bra sätt att slippa tänka en stund. Samtidigt som man får ur sig en massa frustration. Ett stort plus är också att man kan somna om natten istället för att ligga och fundera.

Får kanske ta mig i kragen och börja röra på mig lite mer... Mår redan helt ok, men aldrig fel att må bättre. :)

En korridorkompis när jag pluggade, som tränade rätt seriöst, gick mest runt och gnällde över hur ont han hade överallt varenda dag. :hihi

Är med på en dejtingsida

:7peta

Att träna är en trist sätt att bli av med lunchmackan.

Just det, snacka med nån e bra: de e ju inte så kul att belasta polarna med en massa gnäll kanske. Det finns kuratorer på VC eller om du har sjukförsäkring via jobbet kan det ingå psykolog.

Edit: Om du inte kan jobba, skaffa hjälp direkt. Såna saker blir bättre snabbare då.

Last edited:
Hemskt tråkigt att läsa! Som många redan skrivit, prata ut med någon! Försök tänka positivt, du har hela livet framför dig och nu kan du göra vad du vill utan att behöva ta hänsyn till någon annan. Gör det som gör DIG lycklig.

Tiden läker alla sår, en klyscha men det stämmer! Hoppas att du mår bra snart igen!

:krama

99% av alla singeltjejjor tränar och är smala.

99% av alla sambotjejjor slutar träna.

Så är det kanske. :) Jag har hittills inte träffat någon tjej som varit träningsfanatiker och slutat. De jag träffat hade inte ens börjat träna. :hihi

Det värsta är att ingen verkar vara speciellt intresserad av att träna hjärnan, med att läsa till exempel en bok, utan det är shoppa, vara ute med väninnorna på fika eller på party och följa någon smaskig dokusåpa. Ja, och så då träna, träna, träna. Inte knoppen, utan kroppen. :död

Last edited:
Jag har varit i ungefär samma sits som dig. För typ 4 år sedan tog jag min dåvarande sambo på bar gärning när hon hånglade med en "kompis" till henne. Dum som jag var så litade jag på henne när hon sa att det var en engångshändelse. :huvet
Vi försökte lappa ihop förhållandet under ungefär ett halvår, när jag på nytt går på min magkänsla och tar henne på bar gärning igen. Med samma kille. Hon var min "första kärlek", och jag visste väl då inte riktigt hur jag skulle hantera det...hon flyttade i alla fall ut och helt plötsligt var jag ensam efter 5år tillsammans.
Jag kände mig otroligt trasig som människa, och nu när jag tänker tillbaka på den tiden så var jag väldigt trasig..men det är ju naturligt och inget konstigt. Man måste våga få må dåligt också. Mina vänner hjälpte mig att komma på bättre tankar, vi pratade väldigt mycket, och det kändes grymt skönt att få prata av sig.

Jag bestämde mig för att koncentrera mig på de saker som är positivt med att vara singel och ungkarl. Jag började gymma, gick på krogen, drog iväg på roadtrips. Bland annat tog jag bilen själv ner till Nürburgring osv, osv.. Jag passade även på att ta hojjkort! ;)
Det var först i våras som jag började känna mig redo för en ny relation. Än har ingen dykt upp, men jag känner ändå att det inte gör något, eftersom jag trivs så jävla bra med det liv jag har nu!

Så småning om kommer du tänka mindre och mindre på henne, och rätt som det är så mår du riktigt bra igen!

Att vara singel är skönt som fan! :yoparty

Sånt suger, hoppas att det löser sig och du kommer ur det med huvudet högt.

Ge henne några dagar att hämta sina prylar, sen magasinerar du skiten.

Jobbigt när det händer. Det är bara att se det positiva i det hela: Du får bestämma allt själv från och med nu! Skönt ett tag i alla fall..

Ni som surrar om att träna: Har ni verkligen inget vettigare för er?

Jobbigt när det händer. Det är bara att se det positiva i det hela: Du får bestämma allt själv från och med nu! Skönt ett tag i alla fall..

Ni som surrar om att träna: Har ni verkligen inget vettigare för er?

Jo, men man får ju ha något att göra när det är skymning och alla djuren kutar fram och tillbaka över vägarna som vettvillingar så det blir livsfarligt att köra hoj! ;)

Beroende på vad man har för jobb kan ju träning vara riktigt vettigt.

Ta det lugnt ett tag.

Plåtnicklas kom med ett jäkla bra tips på första sidan tyckte jag iallafall.

Men ta det lugnt med högerarmen ;). Nu måste du ju både ha den té å dra i dig och gashandtaget :tummenupp

Livet har många chanser. Men som många sagt ta det lugnt ett tag nu. Med kärring letat alltså.

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda