Tror inte heller en sekund på hennes story.
Den här tråden är snarare ett bevis för att hennes story inte bara är tänkbar utan snarare högst sannolik då ni uppenbarligen är rätt många nymoralister som inte klarar synen av en tjej som ammar sitt spädbarn.
Med tanke på att hon uppenbarligen var där med sin man har jag dessutom svårt att tro att hon flaxade runt med strutarna över hela cafét i någon form av feministaktion utan faktiskt satt lugnt för att amma.
vi duktiga ställer oss en bit från entreer och bussplatser
Duktig rökare!
Jag var som sagt rökare i tio år och har haft hoj inne på gården i fem år med slipons...
Jag har aldrig fått ett enda klagomål för vare sig rökning eller att jag stört med hojen trots att jag åker med den varje morgon..
...Det kan vara så enkelt som att hänsyn går båda vägarna så även om folk kanske ogillar ljudet av mina hojar eller röken från de cigg jag rökt så har de aldrig klagat eftersom de märker att jag gjort mitt bästa för att visa hänsyn... Jag har klivit bort med ciggen eller bytt plats när vinden legat så all rök hamnat på en "oskyldig"... Detsamma gäller hojen då folk nog märker att jag startar och direkt tuffar utfrån området utan att stå och kallköra eller varva i onödan.
Detsamma gäller mina nya grannar som ibland spelar hög musik. Då de, till skillnad från min förra vidriga granne, alltid vrider ner när det börjar bli allt försent har jag ofta väldigt mycket tålamod även de gånger de håller mig vaken.
Så hänsyn går åt två håll. Däremot är det många nymoralister som skall ha åsikter på alla andra som inte är som de själva i frågor som egentligen inte borde ha någon betydelse. Som offentlig ammning, eller som hon som ammade och tog ett glas vin, eller som nån kille som hade färgat håret rött, eller som någon annan med kroppssmycken eller allra värst, någon galenpanna som dansar afrikansk dans....
Det är samma folk i tråd efter tråd som mer eller mindre vill beröva folk rösträtten för att de inte passar in i deras konservativa moraluppfattning i frågor som egentligen inte påverkar någon annan än den personen det berör....
Samma debattörer har dessutom extremt starka åsikter om folk som kommer från länder där man begränsat folks friheter trots att de stundtals själva verkar vilja återinföra sedlighets och moralpolisen...