Amma på Åhlens...

Ok, det var kanske inte jordens snyggaste mamma, men vafan gubbar är ni rädda för ett par rattar eller? :confused:

Ammande morsor har då aldrig stört mig. Däremot föräldrar som inte säger till sina barn när de beter sig illa på tex en restaurang, eller slänger bajsblöjor till höger och vänster och verkar tro att alla tycker det är en charmerande doft.

(Med reservation för att hon faktiskt slabbat upp båda hängisarna med ett duns på bordet.)

Ja, hon var ju uppenbarligen ingen betalande kund och hade därmed inget att göra på fiket.

Citat:
"Om kag tog en fika. Det ska inte spela nån roll. Jag har ammat där förut o då har ingen sakt nåt. Men då har det vatt utländska som har jobbat där. O då har jag fått ammat där hur länge som helst."

Att hon inte fikade där har väl egentligen inget att göra med att hon ammade... Jag menar, om de ville att hon skulle gå för att hon bara satt där och tog upp plats så är ju det fullt förståeligt, man går ju inte och sätter sig på ett fik och läser en bok utan att köpa något, det är ju inte ens vardagsrum, men det var ju inte därför (enligt hennes version på fl) de ville att hon skulle gå, utan just för att hon ammade.

Att hon inte fikade där har väl egentligen inget att göra med att hon ammade... Jag menar, om de ville att hon skulle gå för att hon bara satt där och tog upp plats så är ju det fullt förståeligt, man går ju inte och sätter sig på ett fik och läser en bok utan att köpa något, det är ju inte ens vardagsrum, men det var ju inte därför (enligt hennes version på fl) de ville att hon skulle gå, utan just för att hon ammade.

Nu har inte jag läst mer en första sidan i den här tråden och sett vad som har framkommit, men är hon inte kund så ska hon inte heller ta för givet att få sitta där förstås. Sen hade jag nog personligen ändå låtit henne få fortsätta. Vet man hur det är att ha ett hungrigt spädbarn så schasar man inte iväg en ammande mamma. Om hon nu gör det snyggt.

Jag går inte ut & fikar speciellt ofta, men skulle jag det & tvingas se det där så skulle jag störa mig, ja.

svårt att hålla ögona i styr lr :D

en del kulturer har svårt med sånt men få skulle reagera på denna och fika vidare

kalv.jpg

:sverige2011

Ofifan vad Korvis smiskade GuWs och tkdrilles rumpa.

:Bugar + :yoparty + :D

Håller med il Presidente Korvis f.ö.

GuW får ställa sig i skamvrån efter sina uttalanden i denna tråden.

Med tanke på att det är Aftonbladet som har nyheten så kan man förvänta sig att den är lika vinklad som allt annat dom skriver och sedan har dom inte brytt sig om att fråga de andra inblandade utan informationschefen på Åhlens.

Att hon kontaktar Aftonbladet för att få beklaga sig offentligt trotts att hon har redan pratat med varuhuschefen säger kanske en del om henne också :rolleyes:

Last edited:

På vilket sätt då?

Det är nog bara i din fanatiska hjärna det är så.

Hon var inte betalande kund

Hon hade gjort likadant förut "hundra gånger"

Personalen ombad henne snällt att gå och utnyttja Åhlens ammningsrum

Hon vägrade och personalen tillkallade väktare.

Allt enligt vad som framkom i tråden.

Först det här:
"Hej igen.
Gällande fredgseftermiddagen på Hava Java så är min uppfattning att personalen sa till henne för att hon inte hade handlat något och på så sätt sa till att annat rum finns för ammning, kille som sa till var trevlig, nästan blyg. Det var hon som började skrika på hono moch blev otrevlig. Annars ahde han nog aldrig hämtat vakten, även vakten sa åt henne att det är för cafet gäster och att hon gärna få besöka deras amningsrum. Det värsta här är att dom som först vänligt bad henne gå till ammningsrummet om hon inte hade för avsikt för skit för det. Dom försökte ju bara lösa det ?"

och sedan det här:

Citat:
"Om kag tog en fika. Det ska inte spela nån roll. Jag har ammat där förut o då har ingen sakt nåt. Men då har det vatt utländska som har jobbat där. O då har jag fått ammat där hur länge som helst."

tyder på att kaffet är en efterhandskonstruktion, men om hon just den här gången köpte en kaffe så kanske dom hade tröttnat på hennes tidigare mjölkningar då hon inte hade handlat någon och hon hade ammat hur länge som helst....

Troligen i dina ögon. Om Korvis var ute efter att ha nervärderat mig som en idiot så hade jag helt enkelt bara ignorerat honom som vilken tråkmåns som helst. Men han är ju duktig ändå och behåller lugn :)

För övrigt ber jag dig att inte använda smiska mellan två män, ja jag är jättemycket emot sådant med. Då är jag bara tråkig och gammalmodig. Men de är en annan historia och en annan dag. :arsele. :tummenupp

Först det här:

och sedan det här:

tyder på att kaffet är en efterhandskonstruktion, men om hon just den här gången köpte en kaffe så kanske dom hade tröttnat på hennes tidigare mjölkningar då hon inte hade handlat någon och hon hade ammat hur länge som helst....

Du är helt säker på att din ambitiösa djupanalys stämmer?
Tipsa PI direCKt i så fall!!!11

Jag drack inte ens kaffet. Jag bara köpte skiten. Men om dom skulle ha låtit mej amma färdig så skulle min man ha tagit plutten, då skulle jag har druckit mitt kaffe i lung o ro. Mitt barn skulle ha vatt nöjd o glad o jag me . Men istället skötta dom detta vidrigt. Jag gjorde inget fel

Jag köpte fika så jag skulle få amma där. För så skulle jag har setts som en kund som fikar o sen ger mitt barn mat. Som sakt jag gjorde inget fel. Jag betalde fan ta mej 27 kr för kaffet. Så dom har ingen rätt o köra bort mej . Det är kränkande o det är diskriminering på högsta nivå

Amen för sista gången jag va betald kund. Hur jävla tröga e vissa???

Last edited:
Men han är ju duktig ändå och behåller lugn :)

Lite obstinat var jag trots allt! :fakta
Arg var det väldigt länge sedan jag var på något som skrevs på SH.
Jag var nog mest väldigt förvånad över hur präktiga alla blev plötsligt. I ena tråden skrattar folk sig harmynta över gamla SVT-klipp där gamla människor förfasar sig över den omoraliska hårdrocken men i nästa tråd vet de knappt hur de skall bete sig för att någon ammat sitt spädbarn offentligt.

Det finns som sagt väldigt mycket och väldigt många jag stör mig på när jag är på stan men min poäng är att jag aldrig skulle acceptera en massa meningslösa regler och förbud mot saker som egentligen inte påverkar andra och som inte grundar sig på något annat än nymoralisternas "goda smak"...

Däremot föräldrar som inte säger till sina barn när de beter sig illa ..

Jag vill inte begränsa det till restauranger. Stör mig på folk som inte uppfostrar sina barn oavsett sammanhang. Har gått så långt att jag börjat uppfostra en granne som bitchslappas runt gården av sin fyraåring. :mad:

Last edited:
Jag var nog mest väldigt förvånad över hur präktiga alla blev plötsligt. I ena tråden skrattar folk sig harmynta över gamla SVT-klipp där gamla människor förfasar sig över den omoraliska hårdrocken men i nästa tråd vet de knappt hur de skall bete sig för att någon ammat sitt spädbarn offentligt.

VASP!!! :yoparty

fakk lajk a biist

http://www.youtube.com/watch?v=SzHS0QP7bro

Last edited:
Nejdå Korvis jag tycker då vi inte ska ha regler för allting. Bara för att vi människor inte gillar vissa saker så ska vi inte halshugga dem :) jag skrev ju att jag kan anpassa mig.
För jag vet mycket väl att jag själv hade fått världens blåsning om jag sagt till en främling på offentlig plats att jag verkligen inte gillar det. :) men jag har tur och slipper sådant.

...intressant jämförelse med VASP ( :hihi ) och amnings-chocken. :yoparty

Korvis - En brakfis är ju naturligt, ändå låter vi bli att utsätta andra i vår närhet (oftast i alla fall, om man inte kör sänkt 142:a med bubblig biltematoning och har en fabläss för marinella och sockerdricka) - det har att göra med hänsyn till våran granne s.a.s.

Men sådant gäller alltså inte om man är mamma och skall mata sin knodd (alt. byta blöjor, låta sin lille al-quaida-aspirant leva rövare överallt utom i bollhavet, etc)?

Helt klart är det ju så, är man förälder så har man all rätt i världen att ta plats, gå före i semesterlistor och det skall vabbas till höger och vänster så fort det råkar vara sport-tävling på tv:n, etc.

:rolleyes:

Det hela handlar nog mest om att tjEringen blev lite obstinat och tvär över att bli hänvisad till amningsrummet (bara en sådan sak, att det tydligen finns dedikerade amningsrum... :baraisverige :banana ) - och nu väljer att hissa rasistkortet, och få gråta ut i kvällsposten.

Rätt kul att det sysselsätter en del hjärnor (nåja i vissa fall så är det väl mycket ägda grabbar med plyschbrallor och drömmar om ett kramgosigt kumbaya-samhälle där rakhyvlar inte existerar). :rofl

Jajäääädrar. :D

/J

..
Men sådant gäller alltså inte om man är mamma och skall mata sin knodd (alt. byta blöjor, låta sin lille al-quaida-aspirant leva rövare överallt utom i bollhavet, etc)?

Jag skrev ju min syn på saken i just det inlägg du citerade...

Stör mig på folk som inte uppfostrar sina barn oavsett sammanhang. Har gått så långt att jag börjat uppfostra en granne som bitchslappas runt gården av sin fyraåring.
:fakta

..och nu väljer att hissa rasistkortet..

Jag har bara sett PI/FB-fansen tjata om "rasistkortet"... Tuttbruden har väl inte sagt något om rasism?! :va

Last edited:
Om hon nu varit där 1000 ggr så lär hon ju veta att det finns ett amningsrum? Varför gick hon inte bara dit från början?

Vad är det för vidrigt med en morsa som ammar? Tänker ni på eran egna morsas tuttar per automatik eller, kanske tom till följd av någon händelse i er barndom när hon i 8-års åldern sa till er att skaffa egen mat?

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back