Men du tycker kanske att jag ska ändra åsikter?
Du får givetvis ha vilken åsikt du vill men på samma sätt är det övrigas rätt att argumentera för en annan åsikt.
För mig har jag alltid svårt att förstå varför vissa är så benägna att inskränka på andra människors rätt att vara eller se ut som det vill så länge som det enda argumentet för att inskränka den aktuella friheten är att det "sticker i ögonen" eller inte funkar med den egna magkänslan.
Väldigt många drar ständigt upp avarter i resten av världen där de inskränker människors frihet samtidigt som de gång på gång uttrycker åsikter som mer eller mindre skulle ge någon ny form av moral- eller sedlighetspolis existensberättigande.
Men å andra sidan förstår de inte heller skillnaden mellan att reglera amning och rökning och när argumenten är på den nivån förstår jag att jag samtidigt inte har något att hämta i eventuella försök att få dem att ändra åsikt..
Men återigen kan jag inte annat än tycka att det är spännande att de i så skarpa ordalag och med så brinnande iver fördömer länder som prackar på kvinnor slöja samtidigt som de i nästa tråd uttrycker hur oerhört jobbigt de har när de ser bögar som hånglar på stan, folk som har fel frisyr på jobbet, när de möter en person med kroppsmycken eller när de ser en mamma amma offentligt...
...Plötsligt vill de "reglera" eller tycker att det är självklart att det finns fog för att inskränka folks friheter trots att det rör friheter som inte på något sätt skadar någon annan(till skillnad från rökning).
Förklara gärna hur en tungpiercing gör att en person inte skulle kunna köra din buss?
Förklara gärna vad som är så läskigt med två bögar som hånglar(på sådant sätt som hetro får hångla) att det är helt rätt och riktigt att få porta dem från ett etablisemang.
På vilket sätt skadar det dig att se någon amma trots att amning är en av de mest grundläggande förutsättningarna för att ett spädbarn överlever och att oregelbunden, gles amning kan ge komplikationer..
För att komma från folk som goes apeshit när någon "kränkt" tar saker vidare är just samma folk väldigt lättkränkta av andras friheter trots att det egentligen inte borde ha någon som helst praktisk inverkan på dem...