Amma på Åhlens...

Åhléns hade iaf tidigare ett mycket mysigt och avskiljt rum för just amning, med utrymmen för blöjbyten mm.

Jag ser det väl lite mer åt andra hållet, de får gärna hänga ut pattarna och amma ungen offentligt men de ska hålla käften om att folk som nu känner för det faktiskt glor på deras pattar...
Jag tycker det är lite väl mycket moralpanikande över nakenhet här i landet rent allmänt. Hur är det här äckligt? Förklara gärna för mig varför ni tycker det är äckligt, om ni har någon anledning att tycka det annat än att det bara är så. (Själv tyckte jag också att det var lite äckligt, men när jag försökte komma på någon specifik anledning så kunde jag inte det. Sedan dess bryr jag mig inte.)

Och varför är sex så hemskt? Ja nu menar jag inte att folk ska ge sig på det inne på fik, men lite undanskymt i parker borde i min mening vara helt okej.

Korvgubbe

Ja jag är barnlös, men att alla ungar inte skulle ta flaska vet jag men de kan knappast vara alla.
Jag står fast vid mitt, äter jag så ska jag slippa se det.
:)

Förklara gärna för mig varför ni tycker det är äckligt, om ni har någon anledning att tycka det annat än att det bara är så. (Själv tyckte jag också att det var lite äckligt, men när jag försökte komma på någon specifik anledning så kunde jag inte det. Sedan dess bryr jag mig inte.)

Nu tycker inte jag att det är äckligt normalt sett. Jag bryr mig inte i 90% av de gånger jag ser någon amma. Men som med allt annat så finns det ju folk som verkar göra allt de kan för att väcka anstöt och irritera.

Kolla TV-serien Game of Thrones så kanske du återfår känslan av att bli äcklad ;)

Ja jag är barnlös, men att alla ungar inte skulle ta flaska vet jag men de kan knappast vara alla.
Jag står fast vid mitt, äter jag så ska jag slippa se det.
:)

Inte alla, men många. Och mångamånga föräldrar anser dessutom att mjölkersättning är skräp, och ger inte sina bebisar det. Och då är det väl ändå bättre att se någon som ammar, än någon som sitter och pumpar bröstmjölk, för att sen ge på flaska?

Men som med allt annat så finns det ju folk som verkar göra allt de kan för att väcka anstöt och irritera.

Eller så vill de ge sina barn mat...

Jag kan faktiskt hålla med om att amning är lite äckligt, få vill väl tänka på kvinnor som kossor, men när det gäller att mata ett spädbarn så tycker jag nog att man får ha lite överseende.

Jag tror inte att småbarnsföräldrar tar ut sitt spädbarn till en fine dining restaurang direkt och sitter och ammar. Det passar sig inte riktigt. Men ett litet lokalt café? Nu får ni ge er.

Varför skulle det inte passa sig på en fine dining? Det är ju det mest naturliga i världen?:rolleyes:

Men som med allt annat så finns det ju folk som verkar göra allt de kan för att väcka anstöt och irritera.

Ja, som vidriga fjortisar som skall testa alla sina rignsignaler femtiofjorton gånger på pendeltåget. Eller inrökta gubbhelveten som envisas med att stå och röka i busskuren när det regnar. Eller andra äckliga rökardjävlar som envisas med att stå 34centimeter utanför entredörrarna, till precis allt som har entrédörrar, och röka så precis all rök tar samma entrédörr in i byggnaden så de lika gärna hade kunnat stå inne och röka.
..och rödvinsdrägg på söder som lämnar hela picknick-arrangemanget med grillar och ölburkar i parken.
Och BMW/AUDI/Merca-förare som sina nya bilar till trots inte har en aning om hur blinkers funkar när de kastar in sin nypolerade djävla bil i filen där jag befinner mig...
,... och och och... :mad:

Bristande hänsyn är djävligt irriterande men mammor som ammar spädbarn har nog aldrig lyckats kvala in på listan över folk som brister i hänsyn..

Varför skulle det inte passa sig på en fine dining? Det är ju det mest naturliga i världen?:rolleyes:

Passa in å passa in... Poängen var nog att det knappast finns någon som skulle kasta bort en fine-dining-middag på att behöva amma, trösta, natta och byta blöja varje kvart...

Last edited:
Hon såg väl sin chans att få en liten nätt summa från DO/JämO till försörjningen.

Visst, det är väldigt naturligt att amma, ändå lyckas väldigt väldigt väääääääldigt många kvinnor göra det utan att hala fram rattarna på offentlig plats så att det stör andra.

Inte alla, men många. Och mångamånga föräldrar anser dessutom att mjölkersättning är skräp, och ger inte sina bebisar det. Och då är det väl ändå bättre att se någon som ammar, än någon som sitter och pumpar bröstmjölk, för att sen ge på flaska?

Så man kan inte pumpa mjölk innan man går ut? Har ingen aning. Men i detta fallet så var de någon som inte gillade detta och de förstår jag mycket väl. De är bra om de inte vill ge ersättning men sitter man och äter ska man slippa se det. Alla gillar inte nakenhet precis som alla inte gillar snusare eller rökare eller folk som dricker öl. Även om de senare är mer skadligare tycker jag de kvittar.

Men kom igen, ska man inte få amma på allmänna och offentliga platser :va

Jag har varit med tjejen ut på stan när hon har ammat, det är ju inte så att de visar bröstet direkt utan drar bara ner tröjan och ungen suger tag eller så har man som min tjej en amnings-bh där man bara öppnar en liten ficka.

Hur kan man ta illa vid sig av att någon ammar? Visst, det är ju en jävla otur när det för det mesta är fugly människor gör det men man kan ju ha tur och se en riktig MILF. Jag skulle då inte klaga.

Edit/ Nu såg jag bilden på aftonbladet och jag ändrar mig omgående :gnissla Det är INTE ok att amma offentligt :mattias

• Gilla
Reaktioner: SGM
Hon såg väl sin chans att få en liten nätt summa från DO/JämO till försörjningen.

Från att bara vara tjurig till att bli bitter, har du nu gått till att vara fullständigt paranoid.
Det är häpnadsväckande att du låter som ett destillat av PI i var och ett av dina inlägg nuförtiden.

Jag undrar återigen:
- Var i artikeln stod det att hon mer eller mindre tjorvade in ena tutten i ungens mun och sedan spelade smask-trumma med den andra tutten mot bordskivan medan hon ammade?

Väääääldigt många skriver att vääääldigt många mammor sköter det snyggt.

Jag är mest nyfiken på hur många gånger ni sett mammor som faktiskt utstuderat och hänsynslöst vulgärammat sina barn på det mest uppseendeväckande vis?

Jag har aldrig stött på någon som ammat på något sätt som varit särskilt stötande eller anmärkningsvärt.
På två dagar på stan kommer jag kunna lista 10 gånger fler personer som brister i hänsyn än vad jag sammantaget sett hänsynslösa ammerskor...

Så man kan inte pumpa mjölk innan man går ut? Har ingen aning.

Mjölk bildas hela tiden och det gör även att det inom ett par timmar kan börja ömma rätt rejält om de inte får tömma bröstet och då är de återigen hänvisade till amning eller sitta och slabba med pump...
Mjölkstockning är ingen höjdare har jag hört.

En dag på stan kommer således innebära att de flesta mammor kommer behöva amma både en och två gånger.

Mjölk bildas hela tiden och det gör även att det inom ett par timmar kan börja ömma rätt rejält om de inte får tömma bröstet och då är de återigen hänvisade till amning eller sitta och slabba med pump...
Mjölkstockning är ingen höjdare har jag hört.

En dag på stan kommer således innebära att de flesta mammor kommer behöva amma både en och två gånger.

Då tycker jag de kan lösa de på ett fint vis. Världen må vara orättvis, de har trots allt rätt till sjukersättning numer för att de är på tjocken. Vi andra har inget och säga till om.

ÅTER IGEN!

Massor av kvinnor har fött barn och fött upp dom till vuxna utan att en enda gång hala fram rattarna på stan.

Miljontals muslimska kvinnor skulle bli stenade om dom halade fram juvren offentligt, ändå föds det massor med barn där.

Världen må vara orättvis, de har trots allt rätt till sjukersättning numer för att de är på tjocken.

Nej, det har de inte. De har rätt till ersättning om de inte kan arbeta på grund av högst påtagliga problem som tidigare inte räknades som "sjukdom" då de är "normala" för gravid.

Jag är rätt säker på att du skulle vilja stanna hemma om du drabbades av t.ex foglossning.

Jag tror folk väljer att missförstå varandra i den här tråden. Man vill ha ett skyttegravskrig med två sidor på var sin sida istället för att se pragmatiskt på det hela. Så länge en kvinna sköter ammningen snyggt bör man väl inte ha några synpunkter på det egentligen?

GuW är lite illa ute med sitt sista inlägg i mina ögon. Försöker förstå vad det är han egentligen skriver. Att blanda in muslimska kvinnor i mellanöstern i det här? De är väl hänvisade till att sitta inom hemmets fyra väggar. Är det ett sådant samhälle vi vill ha?

Last edited:
Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back