Nya Ducati 1199

Vem bryr sig om utseendet när det verkar sitta en GP-gaffel i fram på spionbilden :yoparty

Bakdelar är som smaken klöven.:fakta

Man får hoppas att dom bygger in lite kvalite i hojarna för en gång skull.

Va e för fel på en sån då ??:gnissla

Sa aldrig att det var nåt fel på en sån. ;)

Jag sa ju bara att det saknades lite grejor....

Sen kanske det krävs en stadigare sving för att orka med minibikinin?

Chroma svingen på Ducatin och du behöver inte göra så mycket mer, eller? Fast kutsen är ju jätteliten så där krävs det kanske lite modifieringar?

sen undrar jag hur han på bilden sitter egentligen :va

röva är ju nästan högre upp än övre kanten på kåpglaset..

Vem har ritat denna styggelse?
Blir väl ett städjobb igen om något år precis som efter Terreblanches 999 utflykt...

Tänkte precis samma sak. 999 var ju också fulsnygg på något konstigt sätt och blev ganska kortlivad till skillnad från mer klassiska skönheter som 916/996/998 och 1098/1198.

Bara jag som tycker att föraren sitter som en påse med hästskit?

Bara jag som tycker att föraren sitter som en påse med hästskit?

Nej, det är inte bara du. Jag tycker det ser ut som han sitter en halvmeter för högt alternativt är på väg att kastas över styret.

Nu förstår jag inte:va 999 är för mig en snygg hoj. Inte slätstruken, designen kommer att räcka länge. Nästan i klass med 916.

Håller helt med dig! Gillade den verkligen inte i början (gäller även SSie) men idag rankar jag den som en klassiker.
Den är egen, icke slätstruken och tidlös. Tar ett tag att växa in i designen dock. Går man endast igång på japansk grafittiplast förstår jag det är svårt att se designen i en 999:a.

Jag tycker du verkar vara lite bitter, är det så? :va

Ignorera honom, han gör sport i att snacka skit om Ducati. Tycker antagligen det är kul att reta folk.

Last edited:
Korta bakdelar är snyggt! Vad ska man med volym till där bak? RSV4 är en förebild!

Bagageutrymme! Vad annars?? Jag har med mig kedjespraj, lås, biltema lagningskit, eltejp, buntband, någon ringnyckel, extra öronproppar och en trasa att torka av med om det blir blött eller skitigt... Sist jag kollade :D

Det är väldigt praktiskt att ha en plats för prylar. (får ner 3st 50cl starköl och badbrallor utan problem, midsommar here i come)

Last edited:
Älskar Ducatis sporthojar (första kärleken var en 916) men är det bara jag som tänker -tysk röv?
//Micke

• Gilla
Reaktioner: SGM
Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back