Str3 R
Guest
Jag köpte en R just för att den har bättre bromsar och fick med gel-dyna + justerbar fjädring fram och bak på köpet. Medan den var på första servicen fick jag låna en vanlig Str3, vilken bräda till dyna jag satt på tyckte jag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Har det blivit nå' banköra för Trippelförarna i år, eller är det landsvägen som gäller?
13 dagar storbana hittils (typ 200 mil)och kanske totalt 40 mil gata... brukar bli runt 30 dar per år
![]()
Streeten går fint på bana, trevligt mellanregister och ändå hyffsat ok med flås på topp. Man får dock ha med sig bra med fart ut på långrakorna när man ska jaga supersporthojarna. S1000RR och RSV4 flåsar på rätt bra, desto roligare att jaga ikapp dem på baksidan sen!!
Så skjukt kul med bankörning![]()
Någon Triumphägare som behöver nya pads för banåka i sommar? Teamet jag skruvar för har bytt sponsor så nu är det andra pads som gäller...
Därför har jag några set pads till salu: Brembo 07KA23SC vilket är racingpads som även går att använda på gata. Pris: 400kr/set=till båda skivorna (kostar 80€ på billigaste nätbutiken)
Apropå fjädring; har du korrigerat dina inställningar eller kör du orginalsetup?
Tjenare Tripplare!
Nyss införskaffat en ny "2010" Street Triple R!
Min bästa hoj hittills helt klart, är supernöjd!
Tänkte skaffa kraschpuckar! Men vilka är bra och mindre bra?
Man kan ju i princip täcka hela hojen med dessa puckar är man ser å vilket utbud det finns...
Men vad säger och tycker ni, vad ska man skaffa?
<text>
Vill ju gärna hitta en sajt med bra priser samt kvalitet!![]()
Beror på vilka puckar du bestämmer dig för.
RG-prylarna handlade jag direkt från RG Racing själva.
http://www.rg-racing.com/
Lustigt att RG skriver "must have" på vissa prylar!
Men det ligger kanske något i det och priserna verkar ju helt okej!![]()
Tack Rotor! För tips och hälsning!
Funderar på vart man skall köpa ifrån, priserna
varierar ju en hel del mellan olika sajter!
Funderar annars på följande:
http://www.arracing.co.uk/ProductDetails.aspx?ProductLineID=3213&CatID=540
eller kanske:
http://cgi.ebay.de/TRIUMPH-675-STREET-TRIPLE-TRIPLE-R-CRASH-PROTECTORS-/370434197804?_trksid=p4340.m263&_trkparms=algo%3DSIC%26its%3DI%252BC%26itu%3DUCI%252BIA%252BUA%252BFICS%252BUFI%26otn%3D15%26pmod%3D350304247499%26ps%3D63%26clkid%3D644768617718693994
eller R&G:
http://www.twinshack.co.uk/prods/412.html
Vill ju gärna hitta en sajt med bra priser samt kvalitet!![]()
Har fått en ganska bra deal på en street triple 2012 års modell!
Dock så lider jag nu av lite besluts ångest om det är en triple r jag ska ha?? Skillnaden som jag kan se är mot r:en, justerbara gaffelben och radial bromsar? Motor och Bakdämpen är väl samma samma??
Provkörde och tyckte den kändes bra i chassi & bromsar, men är det ngn som har ngn åsikt? Mvh/ Freddan69
Motorn är samma på de båda. Fjädringen är olika både fram och bak (där R:en har Daytona-prylar som är fullt justerbara). Och sen bromsarna som sista punkt.
Hur stor skillnaden är kan jag inte uttala mig om då jag inte kört den "vanliga" Trippeln. Jag vet bara att jag är väldigt nöjd med R:en då den inte gör bort sig på bana för fem öre. Bromsarna biter fint och fjädringen hänger med fint (om man inte ska pynta för Öhlinare).
Var den en R eller icke-R du provat och fått offert på?
Det var den vanliga ( inte r )
![]() |
Custom Bike Show 2025
Den 7 juni var det åter dag... |
![]() |
Forged följer tre baggerbyggen
Tre amerikanska hojbyggare ... |
Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar
Statistik från försäkringsb... |
|
Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar
Trendbrott: Statistik från ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Concept RR
Under den prestigefyllda ut... |
![]() |
Snart dags för Custom Bike Show
Förra året firades den 50:e... |
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |