Triumph Street Triple-tråden

Tjenis, Har bytt jobb nu... Blir att man åker mer och mer sällan. Tänkte höra om det är någon som är sugen på en Street triple R Mattgrå -09. Med Arrow´s 3-1 helsystem. ca 1060mil:)

Efter senaste körningen tvättade jag hojen och ställde in den i garaget.
Vatten brukar samlas i bellypan så jag tyckte inte att de var så konstigt att där blev en blöt pöl under hojen.
Nu hade den stått där ett par veckor och jag plockade ut den i förrgår, då ser jag att pölen fortfarande är kvar. Kollade efter och den var grön och klibbig, luktade lite olja men för klar för att de skulle vara motorolja. Känns som en blandning mellan olja och kylarvätska.

Någon annan som upplevt samma sak?

Jag åker Speed triple i dag, men har även haft en Daytona innan. Är det någon som bytt från S3 eller D3 och som kan beskriva lite om hur de upplever skillnaden gentemot en Street?

S3 är ju grymt skön, men känns lite stor och klumpig för banåka, eller?

Street R har ju lite schysstare fjädringskomponenter och bromsar än S3 -06.

Nu hade den stått där ett par veckor och jag plockade ut den i förrgår, då ser jag att pölen fortfarande är kvar.
Pöl?? Har du kollat kylarvätskenivån?

Kolla slangen från kylaren till under hojen någonstans, ska vara vanligt att slangklämman inte är tillräckligt åtdragen så att det läcker lite där.. kan det vara det?

Jepp de verkar komma från kopplingen nere vid motorn. Dock från den smalare av slangarna. Får tar o åka en sväng till min återförsäljare och kolla upp de.

Kollade påfyllnings behållaren under salen, snus torr. :huvet

Last edited:
Hjälp önskas!!!

Idag när jag parkerade såg jag att plastskyddet som kedjan glider på fram till framdrevet har lossnat...skruven som ska hålla den på plats var spårlöst borta. Någon som vet dimensionerna på denna skruv??? Vill åtgärda fortast möjligt för innan den är på plats kan jag ju inte köra :(

PMa din mailadress så skall du få verkstadsmanualen :) bra att ha när andra skruvar låssnar :)

edit: Trodde jag skrev i Speed Triple tråden, har ingen manual till st3 :glömdet:gnissla

Last edited:
Efter senaste körningen tvättade jag hojen och ställde in den i garaget.
Vatten brukar samlas i bellypan så jag tyckte inte att de var så konstigt att där blev en blöt pöl under hojen.
Nu hade den stått där ett par veckor och jag plockade ut den i förrgår, då ser jag att pölen fortfarande är kvar. Kollade efter och den var grön och klibbig, luktade lite olja men för klar för att de skulle vara motorolja. Känns som en blandning mellan olja och kylarvätska.

Någon annan som upplevt samma sak?

såg oxo en dag att ja hade en pöl under hojen men de va för att ja tankat den för mycket. finns ett litet hål på vänster sida när man öppnar tanklocket. kan va att du tvättat där och vatten siprat ner i hålet. när jag fyllde över tanken så va det inte bara bensin som kom igenom slangen. de såg oxo ut som någon olja.

Någon som vet hur hojen går om man sätter på originaldämparna med arrow lowboy mappen inlagd?
Tänkte dra på semester och ville få ner ljudvolymen lite.
Fredde

Icke att rekomendera! Hojen mår inte särskilt bra av det och kommer gå fett och slött

Tjena Strippers! Hawr länge gått i funderingar på en ST3 och nu får jag ju chansen då ja skrotade min hoj (hmpf).. Det jag är lite orolig över är ifall den blir lite mjuk och slö jämfört med min gamla sporthoj (En 600FS så inte det värsta värsta)? Går det att pressa den rejält?

Sen tycker ju jag att Hellfire ombyggnationen

http://www.bikeexif.com/triumph-flat-tracker

är as cool, hehe
Går lite i funderingar på att om man skulle försöka få tag i sådana sidolysen, och en platta där fram kanske? Funderar också på om man skulle kunna göra några cleant integrerade lampor i en platta (ej fighterface)..
Eller är detta bara att förstöra en perfekt hoj?^^

Sen undrar jag vad man "ska" betala för en ST3 -08 under 1k mil i dagens läge?
Tack!
Eric

Det jag är lite orolig över är ifall den blir lite mjuk och slö jämfört med min gamla sporthoj (En 600FS så inte det värsta värsta)? Går det att pressa den rejält?

Sikta in dig på en R så får du lite mer godis så som fjädring och bromsar från Daytona 675 (Bike of the year 4 år i rad).

:tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...