Kollar man lite statistik på temperatur.nu så är det ungefär 6 veckor tills temperaturen ligger på 10-15 grader vissa dagar (i Stockholm). Då börjar det bli körbart på riktigt...
det där var en kul site
tackar för den
snabb jämförelse med förra året .. så spår jag följande
(ingen aning om det kommer att stämma eller inte ... men bitvis känns det ju som man kan ju inte ha mer fel än SMHI iaf )
vecka 9 (nästa vecka): kring 0 i början av veckan för att droppa ner till -5 till -10mot slutet
vecka 10: kring -10 i början för att stiga upp mot 0
vecka 11: ligger kring 0an hela veckan +- 5grader
vecka 12: king 2-3C i medel
vecka 13: king 2-3C i medel med enstaka riktigt varma dagar upp mot 10C
Så tyvärr ser det ut att dröja till slutet av mars innan det öht ens är tanke på att ta första turen
EDIT: denna "spådom" gäller Tokholm där jag numer bor
Last edited:





