Dax att bojkotta The Phone House

Men vänta nu.. Du fick ett erbjudande om jobb, tog det. Presterade bra och fick betalt enligt det anbud du tackade ja till?

Men, det var jobbigt?

Vad var bluffen? :va

Bluffen kanske var att dom antytt att det skulle gå att ha det som ett jobb, inte bara köra skiten ur sig i 10 månader? :va

Och du är så mkt smartare? Sliter sönder rygg och kropp i ett jobb som knappt erbjuder nån reallöneökning öht, för vad?

För att det var vad du fick, vad du kunde och vad som föll dig in. Knappast det bästa valet du kunnat göra, men livet förde dig dit ändå.

Enda skillnaden på de som har dessa jobb och dig är att de är där i en övergångsperiod!

Har inga större problem med min rygg eller mina knän, då jag alltid har skött mitt jobb, och jobbat rätt, men visst har lite ont då och då, men det har väl alla som har ett fysiskt arbete.

Jag tjänar ganska bra, ligger en bit över 400 om året, så jag klarar mig.

Hur som helst så är frågande till hur bättre alla haft de om de tagit C-kort och kört lastbil istället?

Antagligen bättre...

Lär ju inte behöva hamna på sjukhus för att dom jobbat 250h i månan och fått ut 50kr i timmen

Njae, man får samma priser på abonnemanget utan att binda upp sig i några år. Plus att man kan byta när ett bättre abonnemang visar sig. Det enda man får med att binda sig är att betala för mycket för en telefon. Köp den själv på expansys utan abb istället isf. ;)

Har andra pengar i fickan. Aldrig att jag skulle amortera på en 2 år gammal telefon som tappar värde värre än en Audi RS6.
Under den tiden man är låst kommer billigare abonnemang som jag som inte har låst mig kan byta till.

Hur kan det vara det? Vart kommer mellanskillnaden ifrån?
Vem bjuckar på dom där 1-2 lax man tror man sparar in som konsument?

Sanningen är att du likförbannat får betala pengarna, vad du än tror.

Har ni jämfört priser eller kör ni benhårt på fördomar?

Binder man upp sig i 24 mån( jag är lika rädd för ett sånt åtagande som ni) så kan man slanta en HDH på tele2.se för 3300kr utan avbetalning.
4100kr expansys och runt +5000kr i butik.

Förutsatt att man i det här exemplaret förbinder sig att ringa för 250kr/mån.

Något jag kommer över med råge med comviq kompis då det tydligen kostar 2,5kr/min att ringa till allt förutom tele2/comviq jämfört med 69öre/min med tele2 kompis.

Visst finns det andra kontantkort men om man dessutom ska surfa så blir det åter igen fördel för abonemang.

Jag är själv både skeptisk och snål men det är vad jag har kommit fram till efter mycket jämförande och övervägande, tyvär.

Motbevisa mig gärna då jag hatar att vara uppbunden.

Utbildning är dyrt och en lyx. Jag hade för en tid sedan ett säljjobb där vi sålde tekniskt komplexa produkter som kostade miljontals kronor....

Jösses, jag har också jobbat med försäljning och är iofs också självlärd men kan inte begära annat då min säljkarriär började hos en småsprättare och sedan fortsatte i egen regi.
Jag fick lära genom sociala experiment, och genom att betrakta andra osv och sedan hitta en stil som passade mig. Och sedan kan man väl säga att det mesta man lär sig om människor genom sitt liv på ett eller annat sätt hjälper till när man vill sälja.

Men att stora företag skulle slösa med resurserna på detta sätt trode jag inte. Man undrar ju hur många missade abonemang dom får när varje säljare själv ska göra alla misstagen innan han/hon hittar en bra strategi.

Binder man upp sig i 24 mån( jag är lika rädd för ett sånt åtagande som ni) så kan man slanta en HDH på tele2.se för 3300kr utan avbetalning.

Något jag kommer över med råge med comviq kompis då det tydligen kostar 2,5kr/min att ringa till allt förutom tele2/comviq jämfört med 69öre/min med tele2 kompis.

Visst finns det andra kontantkort men om man dessutom ska surfa så blir det åter igen fördel för abonemang.

Jag är själv både skeptisk och snål men det är vad jag har kommit fram till efter mycket jämförande och övervägande, tyvär.

I ditt fall är det säkert bättre men:

Jag använder halebop kontantkort:
Jag ringer/surfar för max 200:- i månaden, eftersom det kostar 0:- att ringa inom halebop och 0,59 till andra nät i 30dagar efter en påfyllning, vilket är ganska lagom.
Surfar gör jag väldigt begränsat på telifånen eftersom jag tycker det är dumheter ändå om man inte har en telifån som går koppla upp mot trådlös uppkoppling.
Brukar dock kolla adresser och sånt om det är akut. Då är det ändå max 9kr/dygn.
Smsar oftast om det inte är något akut ärende: 0:- (3000sms 30dagar efter påfyllning) Inga pengar som går där alltså.
Dessutom kan jag vissa månader klara mig på mindre än 200:-

Ingen bindningstid, inga avgifter, inga låsta telifåner.

Edit:
Eftersom jag inte heller har något behov av senaste värsta brukar jag ropa hem en lätt kanstött telifån för halva nypris på tradera efter en månad eller två.

Sålänge det inte är en ajFån då, alla vet att de ökar i värde :rolleyes:

Last edited:
Ganska få ingenjörer och ekonomer som får ut 50kr/h.

Men vad menar du egentligen? Att stå på stan och försöka lura på folk abonnemang är utbildande och ger en ambitioner eller att det är ovanligt lyckade individer som gör det? :va

Jag blir ofta uppringd och mejlad av diverse säljare pga att jag har företag. Själv hatar jag dem och är redigt otrevlig mot dem så fort de börjar köra traditionellt säljsnack. Hur jävla dumma/artiga är folk som går på det där falska snacket? :confused:

Gör aldrig "affärer" me företag som har folk "på gatan".

Förhandlar när det passar mig o får då oftast bättre villkor.
När jag själv kontaktade och hade kollat upp vad jag ville ha så fick jag bättre än va man erbjöd på hemsida som i sin tur va bättre än i butik o som definitivt va bättre än va försäljare i en galleri erc erbjuder.

Jag har jobbat som telefonist med resultatbaserad lön(trafuksäkerhetskampanjer) i väntan på en utbildning på hösten.
Tufft men lärorikt, har alltid höga krav på mig själv men arbetsgivaren va så långt ifrån the phonehouse man kan komma.

Last edited:
Jösses, jag har också jobbat med försäljning och är iofs också självlärd men kan inte begära annat då min säljkarriär började hos en småsprättare och sedan fortsatte i egen regi.
Jag fick lära genom sociala experiment, och genom att betrakta andra osv och sedan hitta en stil som passade mig. Och sedan kan man väl säga att det mesta man lär sig om människor genom sitt liv på ett eller annat sätt hjälper till när man vill sälja.

Men att stora företag skulle slösa med resurserna på detta sätt trode jag inte. Man undrar ju hur många missade abonemang dom får när varje säljare själv ska göra alla misstagen innan han/hon hittar en bra strategi.

Säljet hade jag redan. Det var på produktutbildningen det brast. Det är svårt att sälja komplexa produkter när man inte fått en bra utbildning på dom, dvs kunden kan mer än du.

Beträffande abb-säljarna så vetefan hur stor skillnad det skulle gjort med utbildning. Där handlar det ju bara om att kasta massa skit på en vägg och hoppas att nåt fastnar.

Antagligen bättre...

Lär ju inte behöva hamna på sjukhus för att dom jobbat 250h i månan och fått ut 50kr i timmen

Buhu, jag jobbar 250h på en månad och blir sjuk :gråta
Seriöst, vem fan klarar inte av att jobba 250h på en månad? Speciellt ett sånt jobb som det diskuteras här, de får ju komma igen när vi snackar ett fysiskt ansträngande jobb.

Sen är det väl ingen idiot som jobbar mer än en månad för 50:-/h :va
Visst, finns inget annat jobb så får man väl surt ta det där för 50:-/h och jobba 250h/mån för att få ut 12500:- så man har råd att leva.

Men vad menar du egentligen? Att stå på stan och försöka lura på folk abonnemang är utbildande och ger en ambitioner eller att det är ovanligt lyckade individer som gör det? :va

Som jag skrivit tidigare...

Jag menar att de som står där, timme ut och timme in i jakten på att kränga en till lur, är förbannad drivna. De kanske inte har drömjobbet idag, men de är också 19-23 i de flesta fall. Och till skillnad från den 23-åring som har fast jobb på ett lager eller åkeri, så kommer de 5-10 år senare med stor sannolikhet ha kommit ganska långt.

Att du (och alla andra) som kund hatar dem förändrar inte faktumet att de gör ett jävligt bra jobb, de som står där 18.30 och fortfarande har glöden kvar.

Tänk på det när ni ser dem på stan. De som står där, men ser ut att hata det, har inget val. Men de som krigar för dagens sista sälj väljer att kämpa alldeles själva. Den typen av personal skulle ivf jag vilja ha!

Beträffande abb-säljarna så vetefan hur stor skillnad det skulle gjort med utbildning. Där handlar det ju bara om att kasta massa skit på en vägg och hoppas att nåt fastnar.

Både ja och nej. För en 19-åring är det helt självklart med behovsanalys osv ens. Så visst behöver de utbildning för att ha en chans.

Låter ju jävligt skumt om de inte får något alls. Jag minns en heldagsutbildning och första veckan med en coach-2-be som guidade en lite.

Last edited:

När jag ska köpa en ny telefon jämför jag priserna. Just nu vet jag inte hur läget ser ut, men jag brukar hitta billigare telefoner än på de "subventionerade" abonnemangen. Jag köpte tex den första androidtelefonen med snapdragon som kom ut på marknaden för 2500:- och har den fortfarande. Börjat spana lite på en ersättare nu.
Och räkna med prisskillnaderna i samtal/data och sånt där. Det är ju ändå en merkostnad för att ta telefonen med det abbet.

Sedan ser kanske ditt användarmöster helt annorlunda ut än mitt. Jag använder i princip bara data och sms. Jag ringer kanske 1 samtal varannan månad.

Jaha!
Man subventionerar utan att ta hem utgiften någon annan stans?

Att jag inte förstod det! :confused:

Så du utgår kategoriskt från att det är en dålig affär?

Smart!

Min tjääj t.ex är nog en "normalanvändare" av mobilen (eller var för några år sen, idag ska väl en normalanvändare spendera 3 timmar på fäissbouch eller nåt). Ringer vid 0,69/min för ca 300/månad. Om hon då har 10 öre högre öppningsavgift hos Telenor än hos Tele2, med samma minuttaxa (för så var det), och får en lur som hos typ Katching kostade 2500-3000 sek.. Hur är det en dålig affär?

För mig däremot som ringde hysteriskt mkt mer så har jag fastpris a´ 300/mån hos Tele2 och kan byta telefon var 9e månad för det jag spar in på själva ringandet.

Alla erbjudanden har en målgrupp, att du inte passar in i den bilden betyder inte att erbjudandet är dåligt, bara att det inte var rätt för dig! Är det verkligen så svårt att ta in?

Jag har haft bindningstid i 15 år nu, olika operatörer och olika abonnemang.

Det första är väl det enda som var riktigt dåligt.

24månaders bindningstid, 8kr/minuten hos Telia (tror inte det fanns konkurrens?) och som tack för det fick man en Philips Fizz :D

phil-fizza_24639646.jpg

Mycket snack om prisjämförelser när man träffar dessa krängare av "lösningar".
Vad är ett lågt pris hos TeleSnor värt om täckningen suger och samtalen bryts oförklarligt?

Det är möjligt att det är gubbigt och dyrt att ha abonnemang hos före detta Televerket, men det FUNGERAR.
Jag blir lika fascinerad varje gång någon stackare som har Tre eller TeleSnor skamset ber att få låna min telefon, eftersom de inte har täckning på sin. Det mest fascinerande är att det kan vara inne i en galleria, på E18 eller i princip vart fan som helst.

Mycket snack om prisjämförelser när man träffar dessa krängare av "lösningar".
Vad är ett lågt pris hos TeleSnor värt om täckningen suger och samtalen bryts oförklarligt?

Det är möjligt att det är gubbigt och dyrt att ha abonnemang hos före detta Televerket, men det FUNGERAR.
Jag blir lika fascinerad varje gång någon stackare som har Tre eller TeleSnor skamset ber att få låna min telefon, eftersom de inte har täckning på sin. Det mest fascinerande är att det kan vara inne i en galleria, på E18 eller i princip vart fan som helst.

Åker du på E18? Värsta hillbillyvägen ju. E4 skareeevaeeh.

*/ ?>
Nyheter
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa