Dax att bojkotta The Phone House

Åker du på E18? Värsta hillbillyvägen ju. E4 skareeevaeeh.

Haha. Kommer från kungen av Borensberg???? :D

Men jag förstår inte det där. Jag har haft Telia i tjänsten ett par ggr. Tele2 privat och numer har ju de flesta 3 (vilket är samma nät som Telenor).

Jag har aldrig haft problem med Tele2. De enda gånger det inte funkat är när man är där man inte ska va. Typ smålands inland, norrland osv. Men vad faaaaan ska jag dit att göra?

@Valmers: Om du bor I Karlstad, så vad är problemet? Och om du rör dig i Skogarna över Hagfors och det där, då är DET problemet, inte täckningen ;)!

Haha. Kommer från kungen av Borensberg???? :D

Men jag förstår inte det där. Jag har haft Telia i tjänsten ett par ggr. Tele2 privat och numer har ju de flesta 3 (vilket är samma nät som Telenor).

Jag har aldrig haft problem med Tele2. De enda gånger det inte funkat är när man är där man inte ska va. Typ smålands inland, norrland osv. Men vad faaaaan ska jag dit att göra?

@Valmers: Om du bor I Karlstad, så vad är problemet? Och om du rör dig i Skogarna över Hagfors och det där, då är DET problemet, inte täckningen ;)!

Jag har ju E4 bara 1,5 mil bort. Värsta tätortskidset juh! :rolleyes:

Tele2 = Telia

Tre = Telenor

Telia och Tele2 är det enda som funkar i das Torp :)

Phett!

I Hitlersläden? :fördomar
De flesta tjör amerikanska pickisar. :sydstatsflagga :hillbilly

Det är möjligt att Karlstad räknas som vildmark, men man tycker ju att TeleSnor och Tre borde funka inne i tätorten? Det gör det inte.

Last edited:
De flesta tjör amerikanska pickisar. :sydstatsflagga :hillbilly

Det är möjligt att Karlstad räknas som vildmark, men man tycker ju att TeleSnor och Tre borde funka inne i tätorten? Det gör det inte.

Var i Karlstad i stort sett varje vecka i ett år (för ett par år sen), och enda sträckan med dålig täckning var områdena runt örebro. I/runt Karlstad/Filipstad osv hade jag aldrig problem. Varken med T2 eller telenor.

Nej, de delar bara 3G-nät.

Last edited:
Säljet hade jag redan. Det var på produktutbildningen det brast. Det är svårt att sälja komplexa produkter när man inte fått en bra utbildning på dom, dvs kunden kan mer än du.

Beträffande abb-säljarna så vetefan hur stor skillnad det skulle gjort med utbildning. Där handlar det ju bara om att kasta massa skit på en vägg och hoppas att nåt fastnar.

Det är bland det värsta jag vet.
När jag skall köpa maskiner, så kollar jag naturligtvis upp behovet och utbudet så gott jag kan innan.
När det börjar närma sig affär, så blir man hänvisad till en hallick som anställts pga sin "säljvana".
Kan ofta inte ett skit om produkten utom det han skrivit av från broschyren på en fusklapp.
Jag vill hellre prata med en butter smedjävel.
Köp aldrig något som "helt saknar nackdelar".

Det är bland det värsta jag vet.
När jag skall köpa maskiner, så kollar jag naturligtvis upp behovet och utbudet så gott jag kan innan.
När det börjar närma sig affär, så blir man hänvisad till en hallick som anställts pga sin "säljvana".
Kan ofta inte ett skit om produkten utom det han skrivit av från broschyren på en fusklapp.
Jag vill hellre prata med en butter smedjävel.
Köp aldrig något som "helt saknar nackdelar".
Vaddå, vill du inte köpa en "lösning"? :hihi

Mycket snack om prisjämförelser när man träffar dessa krängare av "lösningar".
Vad är ett lågt pris hos TeleSnor värt om täckningen suger och samtalen bryts oförklarligt?

Det är möjligt att det är gubbigt och dyrt att ha abonnemang hos före detta Televerket, men det FUNGERAR.
Jag blir lika fascinerad varje gång någon stackare som har Tre eller TeleSnor skamset ber att få låna min telefon, eftersom de inte har täckning på sin. Det mest fascinerande är att det kan vara inne i en galleria, på E18 eller i princip vart fan som helst.

Håller med dig angående Telia. Jag bytte tillbaka till dem efter att ha testat Telenor/Europolitan under ett par år. Var förhållandevis nöjd med dem utom på en punkt. Längst kusten mot Danmark är Telenors täckning rätt svag. Fick välja mellan att få avbrutna samtal eller tillåta att telefonen automatiskt gick över till bästa nätet vilket då var det danska. Jag tror inte alls att det är cyniskt uttänkt från operatören :rolleyes:

Var i Karlstad i stort sett varje vecka i ett år (för ett par år sen), och enda sträckan med dålig täckning var områdena runt örebro. I/runt Karlstad/Filipstad osv hade jag aldrig problem. Varken med T2 eller telenor.

T2 är grym. Behöver smälta´n för att få död på dom..

Tele2 däremot är satans skit och skräp.

Var förhållandevis nöjd med dem utom på en punkt. Längst kusten mot Danmark är Telenors täckning rätt svag. Fick välja mellan att få avbrutna samtal eller tillåta att telefonen automatiskt gick över till bästa nätet vilket då var det danska. Jag tror inte alls att det är cyniskt uttänkt från operatören :rolleyes:

Haha, kommer ihåg det där. Var på nån kick-off/utbildning i Mölle (heter det så?) och ingen närvarande lur fungerade på det tillgängliga nätet. Ingen brydde sig och gjorde allt som vanligt, vilket innebar en hel del surfande (vilket var väldigt mkt dyrare och ovanligare då än idag).

Ett par veckor senare blir hela teamet kontaktade av HK som undrade vad i helvete vi höll på med. De var helt övertygade om att vi hade tagit bilar, lurar för några hundra K och dragit till danmark ett par dagar! :D :tummenupp

Man kan inte lyckas jämt! Och nej, det är inte uttänkt. Det som är dyrt med de samtalen är att den andra operatören saltar notan. Marginalen för operatören själv är betydligt mindre om det rings på andras nät.

Tele2 = Telia

Tre = Telenor

Telia och Tele2 är det enda som funkar i das Torp :)

Tele2 är väl inte alls = Telia?

Telia och Halebop delar nät, men Tele2 är väl gamla Comviq.

Däremot håller jag med om att Telia funkar bäst, därefter Tele2, efter det kommer ingenting i min lista....

Man kan inte lyckas jämt! Och nej, det är inte uttänkt. Det som är dyrt med de samtalen är att den andra operatören saltar notan. Marginalen för operatören själv är betydligt mindre om det rings på andras nät.

Det är helt rätt. Orten heter Mölle som är en liten sommaridyll norr om Helsingborg. Det är ett typiskt ställe där mottagningen inte är lysande. Inte ens med Telia om man är uppe på berget på fel ställe.

Det är nog så att de danska operatörerna ökar styrkan på sina nät på sin sida av sundet. Någon tjänar pengar på det här den saken är jag helt klar med. Även om signalen är svag kan jag själv stå i Helsingör med mitt svenska abonnemang vid färjelägret/centralstationen och även på andra håll längst den danska kusten.

Bor man i den här regionen måste man spärra telefonen till sin den egna operatören. Besökare är ofta helt ovetande. De får nog en chock när de får sin nästkommande räkning, precis som ert huvudkontor.

Det är helt rätt. Orten heter Mölle som är en liten sommaridyll norr om Helsingborg. Det är ett typiskt ställe där mottagningen inte är lysande. Inte ens med Telia om man är uppe på berget på fel ställe.

Fint var det ivf. Tror vi var på den där kullen du pratar om. Låg nån fiskrestaurang där som var riktigt bra.

Minns att vi skulle åka rib-båt men att det var typ 4 meter vågor så han som skulle köra vägrade hur kaxiga vi än var. Blåste satan gjorde det också. Gosh, måste varit -04 eller nåt.

Det där med täckning är inte lätt. Massa konstiga saker som sabbar världsbilden också. I mors fd hus var det radioskugga på en punkt i hallen. Kom senare på att det var i den bärande väggen elen till övervåningen kom upp. Blev som kryptonit för stålmannen att ta sig igenom för en stackars mobilsignal.

Som vovven påpeka, så delar de 3G-nätet.

Att Tre och telenor delar har varit sant sen innan det började byggas. Även om folk vägrade tro på det (jävligt irriterande när 3-kunder hävdade att telenor hade så dålig täckning).

Jag är däremot osäker på om inte Telia och Tele2 har en del i Hutch.. (vad de nu heter som äger själva nätet) också. Så att de går på samma nät allihop i många fall.

Last edited:
Minns att vi skulle åka rib-båt men att det var typ 4 meter vågor så han som skulle köra vägrade hur kaxiga vi än var. Blåste satan gjorde det också. Gosh, måste varit -04 eller nåt.

Berget kallas för Kullaberg. Men det liknar nog mer en kulle :D

Förstår att ni försökte övertala honom. Det är ingen vanlig rib-båt de har. Har tyvärr inte själv varit ute med dem, men det lär vara något utöver det vanliga.

http://www.specialsport.se/

Fint var det ivf. Tror vi var på den där kullen du pratar om. Låg nån fiskrestaurang där som var riktigt bra.

Mölle är ett syndens näste.
Sveriges första gemensamhetsbad (om jag minns rätt).
Damer och herrar umgicks, endast iklädda badkostymer!
Fy fan.

*/ ?>
Nyheter
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa