Har ni jämfört priser eller kör ni benhårt på fördomar?
Binder man upp sig i 24 mån( jag är lika rädd för ett sånt åtagande som ni) så kan man slanta en HDH på tele2.se för 3300kr utan avbetalning.
4100kr expansys och runt +5000kr i butik.
Förutsatt att man i det här exemplaret förbinder sig att ringa för 250kr/mån.
Något jag kommer över med råge med comviq kompis då det tydligen kostar 2,5kr/min att ringa till allt förutom tele2/comviq jämfört med 69öre/min med tele2 kompis.
Visst finns det andra kontantkort men om man dessutom ska surfa så blir det åter igen fördel för abonemang.
Jag är själv både skeptisk och snål men det är vad jag har kommit fram till efter mycket jämförande och övervägande, tyvär.
Motbevisa mig gärna då jag hatar att vara uppbunden.
I ditt fall är det säkert bättre men:
Jag använder halebop kontantkort:
Jag ringer/surfar för max 200:- i månaden, eftersom det kostar 0:- att ringa inom halebop och 0,59 till andra nät i 30dagar efter en påfyllning, vilket är ganska lagom.
Surfar gör jag väldigt begränsat på telifånen eftersom jag tycker det är dumheter ändå om man inte har en telifån som går koppla upp mot trådlös uppkoppling.
Brukar dock kolla adresser och sånt om det är akut. Då är det ändå max 9kr/dygn.
Smsar oftast om det inte är något akut ärende: 0:- (3000sms 30dagar efter påfyllning) Inga pengar som går där alltså.
Dessutom kan jag vissa månader klara mig på mindre än 200:-
Ingen bindningstid, inga avgifter, inga låsta telifåner.
Edit:
Eftersom jag inte heller har något behov av senaste värsta brukar jag ropa hem en lätt kanstött telifån för halva nypris på tradera efter en månad eller två.
Sålänge det inte är en ajFån då, alla vet att de ökar i värde