Dax att bojkotta The Phone House

Och ja, folk är för petiga. Och de du dömer ut är de som tar dessa "skitjobb", åker land & rike runt och kränger lurar i köpcentrum istället för att gå hemma och lyfta bidrag. Vem är det fel på?

.

Dom, för att dom jobbar så mycket så dom går in i väggen eller hamnar på sjukhus, efter hur länge, 1 år kanske t.om mindre !!! För vad, minimal provision.... I tron att dom ska bli rika ????????

Problemet är nog inte att de har så mkt sämre provis än vad vi hade. Problemet är att de (de allihop som står på stan) har blivit för många så att fok ledsnat på konceptet och är kategoriskt emot, oavsett hur bra erbjudandet egentigen är.

I know, jag är en av dem!

Hur bra är dessa "erbjudanden" egentligen?
Om man jämför med om man handlar i respektive operatörs butik/hemsida?

Aldrig någon eventförsäljare som försöker få kontakt med mig.
Har man lyckats få till rätt kalla blick då eller? :va

Varför sälja sin själ och binda upp sig?
Enda anledningen måste vara att man inte har dom där 5000 på fickan som ska fram.

Konstigt, tycker jag har kvar min själ?

Lägger du 5000 direkt så har du dom ju inte i fickan ändå? :va

http://svtplay.se/v/2333203/gomorron_sverige/the_phone_house_svarar_pa_kritiken?sb,p119636,3,f,-1

vilken nisse till Vd...huvva...nu blire " mobila enheter " inte event sälj..Ohhhhh

Vilken fruktansvärt dålig programledare.

Last edited:
Varför sälja sin själ och binda upp sig?
Enda anledningen måste vara att man inte har dom där 5000 på fickan som ska fram.

Jag har varit kontantmannen så länge jag kan minnas.
Nu har jag äntligen fått nog och det är fan på tiden då det suger getpung att betala 2,5kr/min till fast telefon och andra operatörer.
Sen är det ju även förbannelsen av att pengarna alltid ska vara slut när man som mest behöver ringa..
Ohållbart om man dessutom vill ha en smartfån som man vill surfa på/använda som enda internetanslutning till datorn.

Tyvär är det bra mkt billigare att binda upp sig helt enkelt. :död

Jag har varit kontantmannen så länge jag kan minnas.
Nu har jag äntligen fått nog och det är fan på tiden då det suger getpung att betala 2,5kr/min till fast telefon och andra operatörer.
Sen är det ju även förbannelsen av att pengarna alltid ska vara slut när man som mest behöver ringa..
Ohållbart om man dessutom vill ha en smartfån som man vill surfa på/använda som enda internetanslutning till datorn.

Njae, man får samma priser på abonnemanget utan att binda upp sig i några år. Plus att man kan byta när ett bättre abonnemang visar sig. Det enda man får med att binda sig är att betala för mycket för en telefon. Köp den själv på expansys utan abb istället isf. ;)

Du är arbetslös, blir erbjuden 25000kr/mån under upplärning och sen provision, provisionen visar sig vara 6000kr brutto, säger du upp dig får du ingen akassa på 3månader, soc är du inte berättigad till då du haft lön, det är nog ganska enkelt att snärja folk.

Tror ingen förväntade sig dom där 275000/mån, men kanske 20-30 000kr iallafall om dom låg i.

Vad var det hon fick ut ? 16 000kr brutto när hon vann pris? :va

Visserligen.
Men jag tror att det borde gå att ordna genom att visa vilka förhållanden det är.
Alternativt hitta annat jobb.
Tyvärr är jag lite godtrogen...

Skulle inte änns ta ett provisions jobb... att jobba 250h i månan och få 50kr/h är rent ut sagt idiotiskt, och är du så dum så att du gör det, tjaaa skyll dig själv, för att gå och tro att du ska bli nått inom företaget och tjäna 275000 i månan eller tjäna en normal lön, glöm det.. För när du är utbänd överkörd, tar dom in nästa gäng, och gör lika dant. Men som sagt va vilka äre som tar såna här jobb, antagligen folk som inte har en vettig utbildning eller folk som inte har en utbildning alls... istället för att tro på guld och gröna skogar och snabba cash, sök dig till en arbetsmarknad där det finns jobb och skaffa dig en utbildning...

Va? Nej jag kränger inte telefoner, utan du kan snarare hitta mig någonstans där man tankar blyfritt. Och för det andra, jag har tänkt plugga till hösten. :)

Lägger du 5000 direkt så har du dom ju inte i fickan ändå? :va

Har andra pengar i fickan. Aldrig att jag skulle amortera på en 2 år gammal telefon som tappar värde värre än en Audi RS6.
Under den tiden man är låst kommer billigare abonnemang som jag som inte har låst mig kan byta till.

Hur kan det vara det? Vart kommer mellanskillnaden ifrån?
Vem bjuckar på dom där 1-2 lax man tror man sparar in som konsument?

Sanningen är att du likförbannat får betala pengarna, vad du än tror.

I vanlig ordning är nog programmet väldigt vinklat.
Mycket verkar konstigt t.ex att dom inte får utbildning eller får hjälpa varandra samtidigt som tjejen var tvingad att hjälpa andra säljare. :va

Eller det där med att hoppa över lunchen för att hinna sälja mera? Hur smart är det? Jag blir grinig och tvär utan mat så det är nog ingen smart ide för att sälja bra. Att man som säljare sen måste passa på att sälja som mest när alla andra har lunch är ju nåt man får planera in så man fixar. Det är ju knappast en chock för någon säljare att det dyker upp massor med presumtiva kunder just vid lunch.

Hur kan förresten ett så stort företag välja att inte utbilda sina säljare? Det låter djäkligt kontraproduktivt.

Sen var det ju ganska klantigt av vallraffaren att stanna hemma pga baksmälla så det fanns giltiga skäl att sparka honom.

Att stå upp heldagar är jobbigt de första dagarna men man vänjer sig ganska snabbt.

Dom, för att dom jobbar så mycket så dom går in i väggen eller hamnar på sjukhus, efter hur länge, 1 år kanske t.om mindre !!! För vad, minimal provision.... I tron att dom ska bli rika ????????

Och du är så mkt smartare? Sliter sönder rygg och kropp i ett jobb som knappt erbjuder nån reallöneökning öht, för vad?

För att det var vad du fick, vad du kunde och vad som föll dig in. Knappast det bästa valet du kunnat göra, men livet förde dig dit ändå.

Enda skillnaden på de som har dessa jobb och dig är att de är där i en övergångsperiod!

"...är du så dum så att du gör det, tjaaa skyll dig själv, för att gå och tro att du ska bli nått inom företaget och..."

Min coach på min tid började som vanlig säljare vid 21. Blev en fantastisk coach, och är idag, 5 år senare affärsområdeschef i en helt annan branch.

Min Sambo finansierade högskolestudier med detta "skitjobb".

Jag fick i efterhand veta att det var det jobbet som var det som vägde över till min fördel mellan mig och #2 i konkurrensen om mitt tidigare jobb systemsäljare. Idag pluggar jag och blir när jag är klar civilekonom+kand. juridik.

2 från mitt gamla team gick just ut från Handelshögskolan.

1 har läst I på Chalmers.

1 kör taxi.

1 är flygvärdinna, en annan pilot.

Några lever fortfarande i kappsäck och reser mer än de är hemma.

Några har säkert misslyckats totalt och lever på bidrag i Kramfors eller nåt.

Hur som helst så är frågande till hur bättre alla haft de om de tagit C-kort och kört lastbil istället?

I vanlig ordning är nog programmet väldigt vinklat.
Mycket verkar konstigt t.ex att dom inte får utbildning eller får hjälpa varandra samtidigt som tjejen var tvingad att hjälpa andra säljare. :va

Eller det där med att hoppa över lunchen för att hinna sälja mera? Hur smart är det? Jag blir grinig och tvär utan mat så det är nog ingen smart ide för att sälja bra. Att man som säljare sen måste passa på att sälja som mest när alla andra har lunch är ju nåt man får planera in så man fixar. Det är ju knappast en chock för någon säljare att det dyker upp massor med presumtiva kunder just vid lunch.

Hur kan förresten ett så stort företag välja att inte utbilda sina säljare? Det låter djäkligt kontraproduktivt.

Sen var det ju ganska klantigt av vallraffaren att stanna hemma pga baksmälla så det fanns giltiga skäl att sparka honom.

Att stå upp heldagar är jobbigt de första dagarna men man vänjer sig ganska snabbt.

Det där med att de inte fått nån riktig utbildning kan jag skriva under på. Utbildning är dyrt och en lyx. Jag hade för en tid sedan ett säljjobb där vi sålde tekniskt komplexa produkter som kostade miljontals kronor. Jag tror vi fick kanske 2 dagars utbildning efter att vi klagat. I övrigt var upplägget detsamma som på TPH: Hjärntvätta sin personal, skruva upp förväntingarna skyhögt, skapa familjestämning osv. Till råga på allt var detta i utlandet vilket gjorde att personalen (från andra länder) befann sig i ännu större beroendeställning. Jag presterade bra i 10 månader, sen genomskådade jag deras "bluff" och gav dom fingret.

"bluffen" skrev jag.

=deras sätt att bränna av personal som om de vore boskap.
Det var tydligt att de satt det i system.

Men vänta nu.. Du fick ett erbjudande om jobb, tog det. Presterade bra och fick betalt enligt det anbud du tackade ja till?

Men, det var jobbigt?

Vad var bluffen? :va

*/ ?>
Nyheter
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa