Har sett bilder på en MotoGP-hoj (Ducati GPxx) med BST-fälgar men är det någon som vet om något team använder dem på race?
(Vet att flera i 125 har dem och att de är förbjudna i Moto2)
MotoGP-teamen borde ju vara väldigt intresserade av att kapa minsta lilla hekto för att få en liten liten fördel.
(Vet att flera i 125 har dem och att de är förbjudna i Moto2)
MotoGP-teamen borde ju vara väldigt intresserade av att kapa minsta lilla hekto för att få en liten liten fördel.
Men jag har viss källkritik, i synnerhet när det inte ens presenteras några som helst siffror, och jag tror inte att materialet i sig gör såna underverk som du vill påskina. Självklart är lättare generellt sett bättre, men man ska ju sätta det i lite relation också. Om du så halverar torrvikten så är det inte många som kan utnyttja fördelarna det ger. Det mesta sitter trots allt i huvudet, och hur man utnyttjar informationen som man får både från hojen och genom att titta sig omkring. Toppen i Pro SBK i Sverige kanske inte blir spöade av nån annan på sin egen hoj, men annars kan nog nästan alla låna ut sin hoj till någon som kör fortare på den.
Sen kan vi ju börja blanda in viktfördelning, tyngdpunkt mm också