Gasturbinhoj = JETeskoj!

Idag har jag byggt luftstyrningar som ska se till att båda sidor av brännkammaren får tillräckligt med luft, skruvar med flata skallar ska dit sen istället för insexarna för dom tar upp för mycket plats för brännkammaren som det är nu.

JU-01-279.jpg


JU-01-281.jpg


Och sist en bild på den utökade bultcirkeln på kompressorhöljet, jag måste fräsa av kanten mellan bultskallarna senare så det inte ser så jävligt ut.

JU-01-273.jpg
 
"Ser så jävligt ut!"? Ser ju för fan fabrikstillverkat ut!:Bugar
 
Nä de där ser skitbra ut va nöjd:yoparty

Problemet blir sen när du får en beställning på 10st sånna dära enheter:)

Jag skämtade lite, visst är jag nöjd. Det blir precis så som jag tänkt det, vill jag putsa och feja lite senare är det bara att göra det.

Det blir nog rätt dyra motorer, svårt att ta ut en skälig timpenning på såna här byggen...:gnissla
 
Men om du skulle bygga en ny motor imorgon, Skulle du göra något annorlunda då och i så fall vad?

Inte vad jag kan komma på, däremot när jag är klar med denna motor och har testat ut den lite är jag sugen på att bygga en ny motor baserad på samma kompressor men med en egentillverkad axialturbin och kullagrad istället för glidlagrad.

Det skulle ge en betydligt lättare motor som dessutom blir billigare att tillverka då radialturbinen jag använder nu är den i särklass dyraste delen i motorn, närmare 10 papp går den på.
 
Inte vad jag kan komma på, däremot när jag är klar med denna motor och har testat ut den lite är jag sugen på att bygga en ny motor baserad på samma kompressor men med en egentillverkad axialturbin och kullagrad istället för glidlagrad.

Det skulle ge en betydligt lättare motor som dessutom blir billigare att tillverka då radialturbinen jag använder nu är den i särklass dyraste delen i motorn, närmare 10 papp går den på.

Ohoj! Se till att jag inte missar den tråden :tuttar :yoparty

Vettigt utlåtande också :)
 
Har varit och handlat en 4" V-bandsfläns till turbinutloppet idag, den ska hålla jetpipan var det tänkt.

Vbandkoppling.jpg


Jag har dessutom fått låna en rejälare borstlös startmotor än min gamla av en partner in crime på jetmotorfronten, så nu snart blir det dags att bygga infästningen till den i kompressorhöljet.

St%C3%B6rre-startmotor.jpg


Dessutom fick jag långväga besök idag, Bushido kom nämligen förbi på en fika!

Bushidopbesk.jpg
 
Nyheter
ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Back
Top