Hade du röstat för dödsstraff för terroristerna?

Skulle du döma terroristerna till döden?

• Antal röstningar
    0
Hur kan det bli billigare att ha dom i fängelse? Borde vara bra mycket billigare att ge dom en spruta än att ge dom mat kläder mm mm?

De som får dödsstraff i tex. USA sitter väldigt många år i fängelset innan de faktiskt blir avrättade.

Hade man dödat dem samma kväll se får domen så hade det klart blivit billigare.
Sparka in dem på någon helkaklad toalett och skjut dem. bär ut liket i plastsäck och spola bort blodet ner i avloppet - klart. Släng liket i någon biogaskraftverksugn.

Billigast vore ju att utvisa dom på livstid till det land dom ursprungligen hör hemma i och kräva att dom hålls fängslade i minst 20 år där.

Vill det landet då kosta på dom ett lyxboende så får dom göra det, vill dom istället kasta dom i en möglig källare så må det vara deras val.

Billigast vore ju att utvisa dom på livstid till det land dom ursprungligen hör hemma i och kräva att dom hålls fängslade i minst 20 år där.
Dom ses väl ändå bara som hjältar där dom kommer ifrån och släpps säkert fria likförbannat!

Både billigare och mer humant att låta dom ruttna i fängelse än dödsstraff, så svar nej.
(väljer att lägga min fokus på samhället och dess bästa, inte på terroristen / oskyldigt dömda)

Hur humant är det då att döda en massa oskyldiga människor?

En kula 15 kr mot att sitta i fängelse 50 år där kläder, mat, fångvaktare osv osv kostar miljoner, valet är inte så svårt.

Skjut dom alt kasta ner dom i en grop utan exit!

Last edited:
Blir de hjältar/martyrer om vi dödar dem?

Blir vi hjältar/martyrer om de dödar oss?

Har för mig att det var någon Österrikisk person som hade en liknande åsikt som du!

Är ni måhända släkt?

Är du dum i huvudet på riktigt eller? Han ville avrätta oskyldiga människor, jag vill avrätta människor som har förtjänat att dö. Vart i helvete ser du likheten i det :mad:
Eftersom jag har lovat att inte bete mig illa eller begå personliga påhopp så låter jag bli att säga det jag tänker om dig just nu, men du bör ju fundera någon gång extra innan du öppnar hålet nästa gång.

Är du dum i huvudet på riktigt eller? Han ville avrätta oskyldiga människor, jag vill avrätta människor som har förtjänat att dö. Vart i helvete ser du likheten i det :mad:

Han ville också avrätta avskum som förtjänade att dö, enda skillnaden är väll hur er bild på avskum ser ut.

Det var ju skönt att folk slipper läsa massa onödigt som jag ändå inte bryr mig om.

Dock så står min åsikt kvar att önskar man livet ur någon annan människa så har man något gemensamt med honom.

Mord är mord oavsett bakomliggande anledning.

Att hämnas är något man gjorde på dagis och är inget man gör som vuxen.
Det är iaf min åsikt.

Han ville också avrätta avskum som förtjänade att dö, enda skillnaden är väll hur er bild på avskum ser ut.

Det var ju skönt att folk slipper läsa massa onödigt som jag ändå inte bryr mig om.

Dock så står min åsikt kvar att önskar man livet ur någon annan människa så har man något gemensamt med honom.

Mord är mord oavsett bakomliggande anledning.

Att hämnas är något man gjorde på dagis och är inget man gör som vuxen.
Det är iaf min åsikt.

Ok, då är du ju totalt dum i huvudet på riktigt om du ens föreställer dig att det är så jag ser på saken. Totalt jävla hål i huvudet.
Din åsikt är helt ok, men det är fan inte ok att jämföra mig med en nazist. Om du röstade på vänstern så skulle jag knappast jämföra dig med Stalin eller liknande bara för det.

Mord är mord, men dödsstraff är inte mord utan en kontrollerad samt laglig avrättning där man gör sig av med folk som har förbrukat rätten att leva helt enkelt. Vad det har med hämnd att göra har jag ingen aning om, det du syftar på är nog mer en pöbels verksamhet långt utanför lagen.

Edit/ Och avrättade han avskum som förtjänade att dö? Vilka var då detta, är det judarna du kallar för avskum eller vad missar jag? Bögarna kanske?

Mord är mord, men dödsstraff är inte mord utan en kontrollerad samt laglig avrättning där man gör sig av med folk som har förbrukat rätten att leva helt enkelt. Vad det har med hämnd att göra har jag ingen aning om, det du syftar på är nog mer en pöbels verksamhet långt utanför lagen.

Edit/ Och avrättade han avskum som förtjänade att dö? Vilka var då detta, är det judarna du kallar för avskum eller vad missar jag? Bögarna kanske?

Bara för att något är lagligt så är det inte okej.
Om det kom en ny lag imorgon som sa att du får avrätta alla som har rosa hår hade du gjort det då?

Och hur kan det vara okej att någon beslutar att en annan person ska leva eller inte, och till vilket resultat?
Om en person tar en annans liv och det är inte okej så ska det ju inte vara okej för en annan att ta den personens liv bara för att lagen säger det!
Öga för öga!

Att avrätta någon för att lära folk att inte mörda andra är lika vettigt som att knulla för att bli oskuld, det går inte.

Och enligt han själv så gjorde han det, hans bild var att Judar var roten till all ondska i världen och att de inte hade en plats på denna jord, därför skulle de avrättas.

Och hur kan det vara okej att någon beslutar att en annan person ska leva eller inte, och till vilket resultat?

Hur kan det INTE vara ok då menar du? Det är rätt enkelt om du frågar mig, gör du fel så ska du straffas. Dels i avskräckande syfte mot andra men även mot dig själv. Vid just avrättning blir det ju så klart det sistnämnda, och givetvis ett straff mot den avrättade.
Jag ser inte problemet, man avslutar ett liv som inte är värt att få fortsätta helt enkelt. Det har fungerat länge och väl, och gör det än idag.
Tyvärr så har det kommit massa flower power-propaganda som har hjärntvättat folk till att tro att liv är heligt och att man inte ska "mörda".

Knappast att jämställa med Hitler, bara en idiot gör det som sagt.

Hur kan det INTE vara ok då menar du? Det är rätt enkelt om du frågar mig, gör du fel så ska du straffas. Dels i avskräckande syfte mot andra men även mot dig själv. Vid just avrättning blir det ju så klart det sistnämnda, och givetvis ett straff mot den avrättade.
Jag ser inte problemet, man avslutar ett liv som inte är värt att få fortsätta helt enkelt. Det har fungerat länge och väl, och gör det än idag.
Tyvärr så har det kommit massa flower power-propaganda som har hjärntvättat folk till att tro att liv är heligt och att man inte ska "mörda".

Men tycker du inte att det är ett problem att vissa avgör vad som är ett tillräckligt svårt brott? I vissa länder är otrohet ett sådant brott. Homosexualitet är det i vissa länder. Regimkritik kan också vara det. Det är ju knappast saker som någon svensk skulle se som brott, men ändå är det saker som människor avrättas för.

Dessvärre så har det ingen avskräckande effekt och det har aldrig funkat länge och väl, se bara på Texas i USA där man avrättar i snitt en person i månaden (Högsta antalet i USA) och samtidigt har de högst antal våldsbrott.

Dödstraff kommer aldrig vara en lösning och det kommer aldrig få folk att sluta mörda andra, chansen är nog större att det påverkar folk att mörda varandra eftersom att det är enligt lag okej i vissa tillfällen.

Nej för att få folk att tänka i andra tankar behövs problemet förebyggas på ett annat sätt.

Eller som Carrol Pickett sa!
- Det handlar bara om hämnd.

Och jag håller med honom till fullo!

Dessvärre så har det ingen avskräckande effekt och det har aldrig funkat länge och väl, se bara på Texas i USA där man avrättar i snitt en person i månaden (Högsta antalet i USA) och samtidigt har de högst antal våldsbrott.

Dödstraff kommer aldrig vara en lösning och det kommer aldrig få folk att sluta mörda andra, chansen är nog större att det påverkar folk att mörda varandra eftersom att det är enligt lag okej i vissa tillfällen.

Nej för att få folk att tänka i andra tankar behövs problemet förebyggas på ett annat sätt.

Eller som Carrol Pickett sa!
- Det handlar bara om hämnd.

Och jag håller med honom till fullo!

Hämnd? Det handlar om att skipa rättvisa. Håller med Anders även om jag generellt är emot dödsstraff. Hade jag själv fått bestämma vad folk skulle få för straff så hade vi bott i en mycket bättre värld. :yoparty

Dödsstraff för terrorism är som att ritualslakta mögelsvampen som härjar i badrummet.

Det hjälper kanske för stunden och kan till och med inge viss tillfredsställelse. :rolleyes:
Men om man inte åtgärdar grundproblemet kommer man att få
slakta ohyra till dess att man dör av utmattning.

Och det kommer fortfarande att vara mögel i duschen när barnen tar över.

kort sagt, fel fokus!

/E

Bara för att något är lagligt så är det inte okej.
Om det kom en ny lag imorgon som sa att du får avrätta alla som har rosa hår hade du gjort det då?

Sluta dra ner nivån på diskutionen, du som snackade om dagis osv din jämnförelse är på precis den nvån!

Jämnför inte folk som är för dödsstraff med nazister för det är helfel och det vet du med!

Har man tagit ett liv så anser jag inte att den personen längre förtjänar att få leva!

//Håller med anders och nu tydligen nazist!

Men tycker du inte att det är ett problem att vissa avgör vad som är ett tillräckligt svårt brott? I vissa länder är otrohet ett sådant brott. Homosexualitet är det i vissa länder. Regimkritik kan också vara det. Det är ju knappast saker som någon svensk skulle se som brott, men ändå är det saker som människor avrättas för.

Jag har aldrig påstått att dödsstraff är bra i alla länder, jag har först och främst Usa i bakhuvudet när jag tänker på dödsstraffet.

Jag måste säga att jag har underskattat dig totalt. Från att ha trott att du var en idiot efter tidigare utlägg om Hitler så anser jag nu att du är något utöver det vanliga då du helt på egen hand har lyckats med konststycket att göra en korrekt bedömning av dödsstraffets funktion i Texas och kommit till slutsatsen att man kan härleda den höga brottsligheten till att de har dödsstraff samt att straffet ej fyller någon funktion. *puh, för lång mening men det var det värt*

Nu borde du ju även få ledarna i Texas att inse att de helt enkelt dödar folk i onödan och att det faktiskt hjälper till att hålla brottsstatistiken uppe. Jag tror att du har stor chans till Nobelpriset, kanske inte i år men väl nästkommande år.

Med tanke på intelligensnivån så tillägger jag att jag var fullständigt och ihärdigt ironisk i ovanstående. Om du nu anser att jag har begått ett personligt påhopp så kan det mycket väl vara så, jag ska sluta besudla tråden med sådant som folk antagligen ändå inte vill läsa :)

Har man tagit ett liv så anser jag inte att den personen längre förtjänar att få leva!

Jag vill bara tillägga att allt så klart inte är svart eller vitt, det är en jävligt stor gråzon där emellan. Tex så anser jag inte att den som avrättar någon också bör få dödsstraff, då har vi påbörjar en jävligt ond cirkel :gnissla
I de fall där dödsstraff tillämpas i dagsläget *återigen i USA* så är det ju extremfall vi snackar om, det är ingen som "råkar" ha punkterat en lunga på en kille i en knivfight som blir avrättad...

/MVH Nazisten

Ps: Vi snackade terrorister i denna tråd från början, och sådant bör vara belagt med dödsstraff. Vem fan bryr sig om de blir martyrer, ingen ska ta dem på allvar ändå och religion är endast till för att utrotas.

Men om man inte åtgärdar grundproblemet kommer man att få
slakta ohyra till dess att man dör av utmattning.

/E

Absolut, man kan inte bara nöja sig med dödsstraff utan man ska ju givetvis se till att försöka komma till botten med det hela. Just terrorism är ju lite enklare att försöka utrota kontra den enskilde mördaren som går bärsärk och mördar gravida på BB eller dylikt...

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...