Man kastrerar 17-åriga dotterns 40 år äldre pojkvän

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Jag brukar ju inte uppmärksamma artiklar av den här rangen, men just det här var.. ehm.. magstarkt. :näsblod

By Allan Hall, Berlin 10:11PM GMT 12 Dec 2010

Helmut Seifert, 47, an ethnic German originally from Russia, was enraged when he heard his 17-year-old daughter was having a relationship with Phillip Genscher, 57.

He went to police in the town of Bielefeld where he lives but officers said they were powerless to intervene.

"The man then recruited two work colleagues at his factory and then went to the house of the victim," said police.

"The man was forced to remove his trousers and, fully conscious, he was castrated. The severed testicles were taken away by the perpetrator."

The man was close to bleeding to death but managed to call police. His life was saved but he remains a eunuch for life.

Seifert pleaded guilty and will be on trial for attempted murder next year. But he has remained silent on who his accomplices were.

He told police: "I received a phone call anonymously that my daughter was involved with a guy 40 years older than her. You said you couldn't stop him - so I did.

"I saw it as my duty as a father.
"

Artikel

Vad tycker SH-pöbeln?
Nu vet man ju inte hur det ligger till, men valde tjejen att vara tillsammans med gubben självmant så skall pappan in i finkan en rejäl tid anser jag.
Kanske hade räckt att åka dit och säga till på skarpen, möjligtvis använt milt handgemäng för att visa att man menar allvar.
Men att kastrera någon med kökskniv? :gnissla

Tvingade sig 57-åringen på dottern så kommer det hela i en annan dager, men det låter ju inte så.

En 57-åring hör inte ihop med en 17-åring oavsett tvång eller inte, så är det. Och komma med en sån klyscha som "Kärlek har ingen ålder" är ju bara dumt i en sån situation.
Kanske var kastrering lite väl i överkant, en någorlunda misshandel hade ju räckt för att avskräcka honom förhoppningsvis, eller börja med att ett enkelt hot och kanske bränna upp en bil eller ett hus.
Men jag ger honom 5+ för uppfinningsrikedomen :tummenupp

Jag håller med dig Anders, oavsett hur man vrider och vänder på det så kan ett sådant förhållande inte vara sunt.

Men det var väl mest tillvägagångssättet att stoppa det jag reagerade över. :brinnerup

Mycket skön herre den där Helmut.
Han gjorde rätt, äldre gubbar skall icke besudla 17:åringar, dessa individer är mina!

Tycker det låter klart vettigt! 57 åring med en 17 åring. Hmpf nästan ett barn ju!

Jag håller oxå med Anders! Hur hade du reagerat i samma sits om din dotter träffa en gubbe som var äldre än dig själv...?!

Vaffan, kom in i matchen nu.

Om det nu finns tjejer som tänder på gamla gubbar, ska dom inte få ha sex då?!

Finns det sen gubbar som vill ligga med 17-åringar så är det ju en jävla tur för dom båda att dom har varandra.

Vem fan är DU att bestämma att vad folk själva gör frivilligt ska straffas med stryk?

Själv tycker jag ansiktstatueringar är mer puckat, men inte tycker jag att dom ska åka på stryk för det.

(Eftersom det var pojkvänsrelaterat tar jag för givet att båda var med på det. Räcke väl med att prata om DEN teorin. Den andra teorin stödjer väl ingen)

Last edited:
I egenskap av gamling så måste jag hålla med om att det verkade vara ett osunt förhållande.

Mina barn har förbjudit mig att dejta någon från 90talet, men jag antar att december 89 är helt ok :yoparty

Nej, 17 respektive 57 är bara äckligt. Gränsar väl till pedofili... Ska hur som helst inte få fortgå, fy fan!

Sen är väl kastrering lite i överkant, två fel gör inte ett rätt... Men hellre detta än att inte göra någonting alls (som polisen).

Vaffan, kom in i matchen nu.

Om det nu finns tjejer som tänder på gamla gubbar, ska dom inte få ha sex då?!

Finns det sen gubbar som vill ligga med 17-åringar så är det ju en jävla tur för dom båda att dom har varandra.

Vem fan är DU att bestämma att sånt ska straffas med stryk?

(Eftersom det var pojkvänsrelaterat tar jag för givet att båda var med på det. Räcke väl med att prata om DEN teorin. Den andra teorin stödjer väl ingen)

Menar du mig?

Tjaa, jag kan ju bara relatera till mig själv såklart.
Hade jag haft en 17-årig dotter så hade jag inte velat att hon var tillsammans med någon som inte har särskilt långt kvar till pension, nej.
Hade det varit helt okej med dig alltså?

Om dom nu älskade varandra så djupt så hade dom gott fått väntat till hon åtminstonde var 20 år gammal och således betydligt mer mogen.

Du verkar köra med "kärleken-har-inga-gränser" grejen. Skulle det vara lika okej om hon var 16? 15?
Skitsnack säger jag, är man 17 år gammal så händer det extremt mycket i livet, kroppsligt och psykiskt.
Är man då i ett förhållande med en 40 år äldre man så har jag extremt svårt att tro att det är särskilt sunt, sen får du säga vad du vill.
Säg att dom får barn, hur skulle det barnets uppväxt se ut?

Jag är alltså emot sättet han visade vad han tyckte om deras förhållande, det gjorde jag klart tidigare i tråden.

Lite svårt att ta ställning. Såhär i Jultid så kan man ju samtidigt konstatera att Balou och Mowglis Bear/chaser-förhållande verkar helt accepterat :va

Fast relationer av olika härkomst är väl relativt accepterat? :confused:

Last edited:
Skall man leka lite Djävulens Advokat här så kan man ju fråga sig när det blir ok? Är det när hon dejtar en som är 47 istället? Eller 37? Eller 27? Eller var drar man gränsen?

För enligt artikeln så rör det sig om ett förhållande och inte ett utnyttjande mot någons vilja...

Men personligen anser jag att det är tokfel... fast nog fan kommer kunna kolla i Slitz när man är 57 och tänka "den där skulle inte vara fel att klämma på". :gnissla

Är man då i ett förhållande med en 40 år äldre man så har jag extremt svårt att tro att det är särskilt sunt, sen får du säga vad du vill.

Alla förhållanden bygger inte på långsiktighet eller att man skall bilda familj... somliga vill bara ha ett förhållande ett tag för att det är skoj/spännande osv... vet några tjejer som aldrig skulle vara med en jämnårig kille utan föredrar äldre gubbar, blev själv brädad för en gubbe på närmre 50 när jag var 27 och tjejen något år yngre än mig.

Last edited:
Menar du mig?

Tjaa, jag kan ju bara relatera till mig själv såklart.
Hade jag haft en 17-årig dotter så hade jag inte velat att hon var tillsammans med någon som inte har särskilt långt kvar till pension, nej.
Hade det varit helt okej med dig alltså?

Om dom nu älskade varandra så djupt så hade dom gott fått väntat till hon åtminstonde var 20 år gammal och således betydligt mer mogen.

Du verkar köra med "kärleken-har-inga-gränser" grejen. Skulle det vara lika okej om hon var 16? 15?
Skitsnack säger jag, är man 17 år gammal så händer det extremt mycket i livet, kroppsligt och psykiskt.

Jag är alltså emot sättet han visade vad han tyckte om deras förhållande, det gjorde jag klart tidigare i tråden.

Nej, jag hade förmodligen inte alls tyckt att det var ok. Men hon hade ju kunnat välja en jämnårig snubbe som jag inte hade tyckt om lika väl. Det är ändå inte min ensak att förbjuda henne att vara kär i vissa personer. Det är helt enkelt mitt bekymmer och inte hennes.

Eftersom vi har lagar som ska skydda mot just övergrepp och pedofili behöver ju inte "vanliga" människor åka runt och ge folk stryk som ligger nära gränsen, fast på rätt sida.

20 år? Så, din stackars dotter blir inte vuxen vid 18 års ålder utan måste fråga pappa om lov två år mer än alla andra? om hon är 19.5 då?
Blir det liite mindre stryk då?

Du kan förmodligen glömma att din dotter nånsin pratar med dig igen efter det.
Kommer du vara en bra pappa då?

Det är väl upp till dom!! även om jag skulle avråda om det vore min dotter såvida han inte hade grymt med deg.

* Om hon nu inte var myndig än, varför förbjöd pappan inte bara sin dotter att dejta gubben?

* Eftersom dottern tände på en äldre herre säger den Freudianska läran att hon hade "daddy issues". Varför kunde ingen berätta för pappan att han varit en kass farsa och borde gå i terapi för att sen kunna be sin dotter om ursäkt?

* Så farsan tyckte det var bättre att förstöra en mans liv, visa sin dotter att det är okej med grov misshandel/dråp/mordförsök när man blir arg samt försvinna ur sin dotters liv sista året hon är omyndig... Hellre än att finnas där för dottern och stödja henne så hon slipper dejta äldre män?

Ännu en karljävel!!! :huvet:mad:

Nej, jag hade förmodligen inte alls tyckt att det var ok. Men hon hade ju kunnat välja en jämnårig snubbe som jag inte hade tyckt om lika väl. Det är ändå inte min ensak att förbjuda henne att vara kär i vissa personer. Det är helt enkelt mitt bekymmer och inte hennes.

Eftersom vi har lagar som ska skydda mot just övergrepp och pedofili behöver ju inte "vanliga" människor åka runt och ge folk stryk som ligger nära gränsen, fast på rätt sida.

20 år? Så, din stackars dotter blir inte vuxen vid 18 års ålder utan måste fråga pappa om lov två år mer än alla andra? om hon är 19.5 då?
Blir det liite mindre stryk då?

Du kan förmodligen glömma att din dotter nånsin pratar med dig igen efter det.
Kommer du vara en bra pappa då?

Nej, det är klart du inte kan förbjuda henne att vara kär i honom. Men du kan förbjuda henne att träffa honom tills den dagen hon fyller 18 iaf.

Visst, jag kanske tog i när jag sa 20 år. Jag har ingen dotter och vet inte om jag kommer att ha någon heller för den delen.
Men dagen min presumtiva 18-åriga dotter kommer hemsläpandes med en 57-årig gubbe så kommer jag ha ett rejält snack med både honom och henne. Utan handgemäng.

Oavsett lagar så finns det ju nånstans moral och etik inblandat också.
Jag tycker inte det är okej med ett sådant förhållande, och jag har (fortfarande) väldigt svårt att se att ett sånt förhållande är särskilt "nyttigt" i det långa loppet.
Som Carnivore sa, det är ju förmodligen en kort fling och kommer inte hålla särskilt länge.

Edit: En bra pappa är, i mina ögon, någon som ser till att sin dotter får en bra/sund uppväxt och riktiga värderingar här i livet.
Är jag relativt säker på att hon inte kommer att gynnas av/må bra (fast hon säkerligen tycker det själv) att gänga med en 57-årig man så kommer jag med stor sannolikhet att förhindra det i den mån jag kan.

Gör det mig till en dålig pappa alltså?

Last edited:
Nej, 17 respektive 57 är bara äckligt. Gränsar väl till pedofili... Ska hur som helst inte få fortgå, fy fan!

Sen är väl kastrering lite i överkant, två fel gör inte ett rätt... Men hellre detta än att inte göra någonting alls (som polisen).

På vilket sett gränsar det till pedofili?

Många verkar gilla hedersrelaterat våld här

Back