Galet trött?

Bra shit mot vintertrötthet. Har en själv och den funkar:

992343_zm_1.jpg

Har mycket problem med rygg och nacke, så jag kanske inte sover så bra som jag borde? Bara en tanke... Fast å andra sidan är jag ju omöjlig att väcka nu för tiden.. :gnissla
Bara en liten tanke..
Har du en bra säng? Är den utsliten (fjädrarna nedtyngd på "mitten") så kan du få problem med ryggen och att du inte når din djupsömn-cykel som du behöver, även om du inte vaknar på natten för det.

Annars så är bra käk och motion som de andra nämner bra tips.

Last edited:
De flesta djur (inklusive människan) väljer att sova då inte mycket annat i livet erbjuds. Fortplantning och föda står längst upp på listan för att hålla sig vaken.

Kort sagt, är du allmänt uttråkad och då även lite nere så är det kanske därför du är trött. Nu menar jag inte att du ska skaffa en ny hobby så blir du pigg, men det kanske är dags att omprioritera livet en aning så du tycker det är värt att hålla sig vaken till?

Fast egentligen tror jag som så många andra att det är något fysiskt och inte alls som jag sa, psykiskt.

Bra shit mot vintertrötthet. Har en själv och den funkar:

992343_zm_1.jpg

:tummenupp
Köpte en likartad till frugan, både hon och jag tycker det är betydligt lättare att komma upp när det inte är kolsvart i rummet utan istället gradvis blir ljusare från en halvtimme innan man ska upp. Jag vaknar av mig själv utan att behöva stressas av någon jävla väckarsignal.

ok, mmm det är samma för mej, riktigt surt. Det som är värst är att man tillsammans med tröttheten tappar motivationen till allt. Vilket ju gör att man missar mycket skoj och socialt med vänner, men även inte hinner med vardagen. Sedan tittar ju folk lite snett på en när man somnar vid de mest konstiga tillfällen också...

Du har inte narkolepsi?

Snickesnack. Sover jag mindre än 9 är jag ett vrak de första timmarna på morgonen.
ÅAS kan jag hålla igång ett par dygn när jag väl är uppe :)

Och jag sover 4 timmar per natt, men det har ju knappast med allmänna rekomendationer att göra..

Last edited:
Har du tidigare haft många infektioner?

Nope, har inte varit sjuk på många, många år.

Gällande motionen vet jag att vardagsmotion inte är samma sak som att springa/cykla, men jag hinner inte lägga in träningspass utöver det jag redan gör. Löptränar ju hästen, och det är både kondis - och muskelpass i ett.

Nope, har inte varit sjuk på många, många år.

Gällande motionen vet jag att vardagsmotion inte är samma sak som att springa/cykla, men jag hinner inte lägga in träningspass utöver det jag redan gör. Löptränar ju hästen, och det är både kondis - och muskelpass i ett.

Att sitta på hästen när den springer kan väl knappast ses som ett konditionspass?

Att sitta på hästen när den springer kan väl knappast ses som ett konditionspass?

Du får gärna testa att konstant stå i en galoppsadel i ca 30 min, med en häst som bara vill kuta fortare och fortare under dig. Sen kan vi ju ta den diskussionen igen! :tummenupp

(Uttala dig inte om du inte har en aning.)

Du har inte narkolepsi?

Ingen aning, var och kollade upp mej lite för ett par år sedan, men värden mm verkade var ok..

Känner också igen mig, så fort jag inte gör nånting så somnar jag. spelar ingen roll om det är i bilen (som passagerare), på jobbet. Och hemma somnar jag snabbare än snabbt.

Och när helgen kommer så sover jag 12-14 timmar.

De e surt som fan, jag somnade på soffan framför SH igår vid strax efter 18, gick upp vid efter 10 idag.

Känns som 16 timmar sömn inte kan va OK:va (men som tröst kan jag nämna att jag inte varit trött än idag...)

Du får gärna testa att konstant stå i en galoppsadel i ca 30 min, med en häst som bara vill kuta fortare och fortare under dig. Sen kan vi ju ta den diskussionen igen! :tummenupp

Jag har testat att vara cowboy och kan fortfarande inte påstå att det är detsamma som att springa eller cykla en längre sträcka!

Hur går det med maten? Blir själv sjukt loj om jag fuskar med maten vinter tid..

:)

Jag vet att det är ansträngande att rida, men vi har nog olika syn på vad idrottande innebär.. Du är väl en sådan som ser en powerwalk som ett träningspass..

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt