Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jävla halvfinnar, dra in alla bidrag och markera upp marken ordentligt en gång för alla så att de får bete sig som vanliga, icke inavlade människor.
och med lite sprit blir nöden genast mindre!![]()
Det räcker med att dra in bidragen!
Rädda en varg, skjut en same.
Det räcker med att dra in bidragen!
Låt säga att en man bosatt i Vilhelmina föder upp och säljer strutsar.
Om ingen egentligen vill äta strutskött så går inte staten in med bidrag för att den stackaren ska överleva, hans firma går i konkurs och han får söka sig ett nytt jobb.
Varför ska inte dom som föder upp renar ha samma villkor?
eller en finne
menar du att de får bidrag för att hålla igång djurparken? kulturbidrag? är inte rennäringen lönsam?
Så, ja, dom lyfter en hel del bidrag.
kanske bidrag för att vara utrotningshotade?
vanskötsel lät inte så bra.
Skicka upp Janne Josefsson till Sameland. Risken e väll att han inte kommer tillbaka?
Får man verkligen skriva så mycket negativt om en folkgrupp utan att det är hets mot folkgrupp och rasism?
Besök same museet i Jokkmokk om ni har vägarna förbi vid något tillfälle.
Det räcker med att dra in bidragen!
Låt säga att en man bosatt i Vilhelmina föder upp och säljer strutsar.
Om ingen egentligen vill äta strutskött så går inte staten in med bidrag för att den stackaren ska överleva, hans firma går i konkurs och han får söka sig ett nytt jobb.
Varför ska inte dom som föder upp renar ha samma villkor?
Har du hört talas om bönder & bidrag?
Får man verkligen skriva så mycket negativt om en folkgrupp utan att det är hets mot folkgrupp och rasism?

...renskav?
App App app!!! Renskav är mumma! Men det tillverkar renarna förståss väldigt bra även utan samernas hjälp.
Och torkat renkött vill man ju kunna köpa sig ibland.
Ser att rasbiologerna är i farten igen.
Feat: Prof Lundborg.
![]()
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |