Samer

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag äter också renskav och rökt renkött/renhjärta, men jag funderar allvarligt på att sluta bara för att inte gynna samerna.

Fast man kan ju se det som en form av skatteåterbäring istället.

Eller så går du ut i skogen och hämtar en ren. :D Man behöver ju inte direkt skjutvapen som drar till sig uppmärksamhet för att plocka en ren.
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Samebyn polisanmäls

Med hjälp av egna iakttagelser har de en lista som visar på en rejäl överskjutning inom Vapstens sameby.

- Jag hoppas länsstyrelsen tar tag i det här så att vi kommer tillrätta med den enorma avskjutningen som förekommer i fjällvärlden, säger Tony Olofsson talesman för Vapstensupproret.

Under flera år har ortsbojaktlagen och jaktvårdskretsens ordförande i Tärna försökt tala om för länsstyrelsen om en misstänkt överskjutning och en oetisk jakt med hjälp av helikopter inom Vapsten sameby. Men det har varit svårt att få någon att lyssna.

- Jag tycker det är bra att någon tar tag i den här frågan. Vi har försök få länsstyrelsen att förstå att jakten inte går rätt till häruppe. Men vi har inte fått något gensvar men jag hoppas att något händer nu, säger Maria Stål Söderström ordförande i Tärna jaktvårdskrets.


http://svt.se/2.33919/1.2240350/samebyn_polisanmals?lid=puff_2240358&lpos=rubrik
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Trött man blir på de där jävla halvmongolerna. Så där går det när man klemas bort för länge. Man ska bara ha och ha och skriker om förföljelse och diskriminering så fort man ifrågasätts. Känns igen hos vissa andra grupper också. :fakta
 
Last edited:
Nyheter
Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Top