Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det finns mycket som pekar på att kombo polis/sketen volvo i det här fallet överträffade hoj-åkare/R1 i säkerhet.
Fråga åklagaren som åtalar honom, antar att han vet![]()
1) Visst denna gång hände inget, men att preja en motorcyklist är extremt våld, precis som att skjuta någon. Visst får polisen göra det om det är berättigat.
Det anmärkningsvärda är alla tvärsäkra åsikter hur outlaw R1 killen var. 95% av filmen får vi aldrig se. Vi vet inte när eller om polisen slog på sirénerna. Det var trots allt en civilbil så snuten kan ha hetsat killen att gasa innan blåljus slogs på. I rondellen efter rödljuset kör hojen så defensivt att jag undrar ifall han fattat att det är polisen som är bakom.Kul att se att outlawsen är överröstade för en gångs skull. Är det måntro generationsskifte på gång?
Undrar om inte alla aktiva SH:are snart gett sin syn på saken...?
Kul att se att outlawsen är överröstade för en gångs skull. Är det måntro generationsskifte på gång?
Det anmärkningsvärda är alla tvärsäkra åsikter hur outlaw R1 killen var. 95% av filmen får vi aldrig se. Vi vet inte när eller om polisen slog på sirénerna. Det var trots allt en civilbil så snuten kan ha hetsat killen att gasa innan blåljus slogs på. I rondellen efter rödljuset kör hojen så defensivt att jag undrar ifall han fattat att det är polisen som är bakom.
På aftonbladet TV finns lite andra sekvenser.
http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/inrikes/article8116881.ab
Fan, där är ju jag snart...Tar vi bort 125rna så känns det som snittåldern är närmare 40.
Nja det kunde han knappast undgå att förstå, annars är killen riktigt pantad och hör hemma i en madrasserad cell. Inte varje dag man först blir trängd i en korsning av en bil med blåljus och sirener, och sen ger benet med en "vanlig Svensson" som ligger bakom i 200+...
Men jag är inte så säker på att killen var någon så kallad outlaw heller. De "sanna" outlawsen tycks heller inte vilja ha med honom i deras coola gäng, för han är ju en sopa på 2 hjul som inte ens fixar att köra ifrån en "sketen Volvo". Så han är nog bara en ohälsosamt dum kille utan grupptillhörighet...
Det är alla outlaws här som jag ibland retar mig på, som tycks tro att Svensk polis är värdelös och enbart finns till för att djävlas med folk, folk som bara vill göra som dom vill och som vill skita i regler och förordningar som gäller alla.
Jag ogilar även folk som smiter förbi i köer för att de känner för det...
"Sketen Volvo"... ni skulle bara veta vad de där "traktorerna" går för. Skit samma om de åker runt med hela bohaget i bagaget, förväxla dom inte med en vanlig V70T. Dessutom kan de framföra sina fordon på ett sådant sätt som får en, över genomsnittlig, (Hur var det nu, 70% tror de kör bättre än genomsnittet?) bilist att skita på sig.
Fan, där är ju jag snart...![]()
bla bla bla... bla bla bla... massa dravel!!
"Sketen Volvo"... ni skulle bara veta vad de där "traktorerna" går för. Skit samma om de åker runt med hela bohaget i bagaget, förväxla dom inte med en vanlig V70T. Dessutom kan de framföra sina fordon på ett sådant sätt som får en, över genomsnittlig, (Hur var det nu, 70% tror de kör bättre än genomsnittet?) bilist att skita på sig.
Det var ingen som tyckte att det var konstigt, vet inte vart världen är påväg. Nu förväntar man sig tydligen bli behandlad med silkesvantar oavsett vad man gör.
poliser håller då fan INTE hastighetsbegränsningarna heller så. ex. jag åkte 30 mil i baksätet på en patrullbil på 2 h. = 150 km/h. i snitt. finns ingen "Autobahn" i Sverge vad jag vet.![]()
1) . Att gå ur bilen och göra en bedömning av läget är i mitt tycke det rätta. Du verkar veta väldigt mycket om den faktiska händelsen. Det kan också vara så att genom att gå ut så kan man bedöma om det är ambulans, helikopter eller likbil som behövs.
Ok, det kostade kanske några sekunder att göra den bedömningen men det kunde det ev. vara värt.
.
Mest irrelevanta diskussionen i den här tråden måste ändå vara den kring dugligheten av polisens fordon? Föraren bedömer, föraren tar ansvar. Döm på faktiska fel men inte på en massa "om".
Ja det har man ju vart med om många gånger att polisen kör för fort utan anledning...
senast nån månad sen kom jag ikapp en piketbuss med hojen på E4an som låg i 170.. jag la mig bakom en litenstund sen märkte dom att jag låg bakom och sakta ner till 130 jag la mig lite nonchalant i vänster fil och körde om han och öka till 190...
Han fattade ju själv ocksåatt han itne hade så mycke att säga till om....
Sen att dom kör mot rött är ju inte sepc ovanligt heller...
Men jag antar väl att man som polis får göra hur fan man vill...
jo hela bohaget i bagaget borgar ju för korta bromssträckor o god väghållning....
poliserna har chiptrimmade bilar som ökar effekten me runt 10% så inga fartviddunder... sen helvetes lastade me utrustning.
nyare polisbilar typ V50-70 brukar ju vara Dieseldrivna av ekonomiska skäl , men visst finns det gott om bensindrivna polisbilar me.
över genomsnittlig svensson????unga poliser e OFTA inblandade i trafikolyckor vilket gjort att polismyndigheten börjat utbilda patrullerande poliser i mera avancerad körning.
poliser håller då fan INTE hastighetsbegränsningarna heller så. ex. jag åkte 30 mil i baksätet på en patrullbil på 2 h. = 150 km/h. i snitt. finns ingen "Autobahn" i Sverge vad jag vet.
mvh.T
Nja, man ska nog passa sig för att få en sketen volvo efter sig.
För ett tag sedan så var det jakt här i Örebro. En kille i nå'n så'n där Japansk felstyrd kärra försökte dra polisen. Snuten hade en XC70 med dieselsnurra i. Tror ni killen kom undan? Nää. Polisen körde ikapp och tog honom. Nu var snuten ingen aspirant direkt. Han har varit polis i många år.
Varför skulle det vara farligare att köra i 200 med en bil med stora varselmarkeringar på än med en liten smal motorcykel? Bilen har bättre bromsförmåga och det är betydligt mycket lättare att panikbromsa med en bil än en hoj under stress, vilket man får anta att båda förarna hade i det här fallet.Klart det går att köra 200 med bil men hur säkert är de då? Speciellt i en sketen volvo eller saab vilket svenska polisen använder.
Nej, i många fall används inte blåljus/sirener för att man inte vill förvarna ev busar kvar på platsen att man kommer, tex. Så det är inget krav på det. Det är upp till polismannen att avgöra om det behövs. Det finns även regler som säger när man får och inte får använda blåljus. Det skiljer sig även något mellan olika typer av utryckningsfordon, ambulans, polis, räddningstjänst mm.3) Jag vet inte om blåljus/sirener är obligatoriskt vid utryckningar? Har sett både ambulans och polis i hög fart utan dem iaf.
Varför skulle det vara farligare att köra i 200 med en bil med stora varselmarkeringar på än med en liten smal motorcykel? Bilen har bättre bromsförmåga och det är betydligt mycket lättare att panikbromsa med en bil än en hoj under stress, vilket man får anta att båda förarna hade i det här fallet.
Ifrån http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=876mest idiotiska inlägg hitills.
så fort man ser en trafikolycka så SKA man larma!!!!
skillnaden på liv o död KAN bero på sekunder.
Risken i förhållandet till digniteten på brotten står inte i proportion, vilket all polisingripande skall prövas emot.
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |