Svensk polis stressar mc av vägen.

Vems fel var det?


  • Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

empo021

Bannad
Gick med
29 Mar 2009
Ort
eskilstuna
Hoj
kawaskaki kx250
Varför försvara grisen ???? vad gör polisen för fel ???? polisen jagar ett
jävla pucko som inte kan köra hoj.hade han stannat hade han inte craschat. så enkelt är det. bryter du mot lagen får man stå sitt kast.

vad han gör för fel är väl rätt uppenbart? han fortsätter jaga även fast han fick svart på vitt att han skulle AVBRYTA.

att sedan säga "oj, jag tror han stannar nu" när han ser att hojåkaren flyger som en vante gör ju inte saken bättre.

offtopic: vi har nog med superman poliser i detta land, alla tror dom är så jävla matcho, jätte matcho att gå 4 stycka på en, för att sedan dra ner mig på marken och sparka mig gul och blå för att jag sa vad jag tyckte (yttrandefrihet gäller tydligen inte när ingen ser på?).
har tappat all respekt och förtroende för polisen för länge sen, dom har bevisat gång på gång att det bara är idioter hela bunten.

denna video förstärkte bara mitt hat mot polisen.

nu kommer det komma 20 moralkärringar(folk som glidit på en räkmacka genom livet) och skrika "dom gör bara sitt jobb bla bla bla"....
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Hur kan det vara intressant att fortfarande tjata om denna tråd?

Det är vinter..

Tråden håller sig nog hyfsat vid liv till säsongen 2011 börjar på allvar (om den inte blir låst).
När det väl är vår så ersätts den av 10 trådar som handlar om hur det bombas på bulten.
 

Gixxer_Affe

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2010
Ort
Åland/Jomala
Hoj
2000, Suzuki GSXR600
röstade för killen "som inte kan köra" i frågan om vems fel kraschen är för det är ju uppenbart men tycker ändå polisen gjort ett/flera värre brott än en stackars spånhuvve till 15åring (om de nu va det) I och med att polisen inte tar sitt ansvar och inte FÖLJER order=LAGEN :huvet
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
röstade för killen "som inte kan köra" i frågan om vems fel kraschen är för det är ju uppenbart men tycker ändå polisen gjort ett/flera värre brott än en stackars spånhuvve till 15åring (om de nu va det) I och med att polisen inte tar sitt ansvar och inte FÖLJER order=LAGEN :huvet

Var i lagen hittar jag om order?
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Var i lagen hittar jag om order?

ja man ska väl följa polismans tecken = ORDER.

helt klart att MCföraren kvaddade helt på egen hand. , dock så nämdes det väl ryktesvis att MCföraren brutit handleden i kollisionen me polisbilen. så då blir det ju polisens fel delvis i kraschen me.

polisen bryt ju tydligt mot order över radion o massa andra regler om siren o blåljus under utryckning.


mvh.T
 

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Ort
Tokholm
Hoj
Trajja TT600 -02
då det gäller "order" som polis ger till trafikanter är det
https://lagen.nu/1998:1276
Kap 2, §3 st 1 som gäller

ska se vad som finns för lagar som reglerar polisens egen orderstruktur innom polisen....
updatering:
Det närmaste jag hittat är att ordervägran är att anse som tjänstefel och ska då bedömmas enl Brottsbalken
Kap 20
https://lagen.nu/1962:700#K20
 
Last edited:

lema

BiH
Gick med
26 Jan 2005
Ort
växjö
Hoj
2008 zx6r
Känner killen personligen och har kört med han tidigare.Han gör fel men polisen också.det är självklart att polisen stressar honom så att han kör av vägen och alla som säger något annat är helt körda i skallen.Det finns klipp på aftonbladet där de säger att han saknar körkort som är också bullshit.På det klippet ser man också hur polisen kör på han två gånger som är också laglit enligt många här.De hade reg skilt och order att avbryta,men det räcker inte utan han ska spela någon cowboysare som ska ta lagen i egna händer och göra som han vill.Så till alla tuffingar där ute som tycker att polisen bara gör rätt:finger
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Har killen nån förklaring till varför han dikade i den till synes enkla kurvan :confused:

För mycket kollande i backspeglarna :va
 

lema

BiH
Gick med
26 Jan 2005
Ort
växjö
Hoj
2008 zx6r
Har killen nån förklaring till varför han dikade i den till synes enkla kurvan :confused:

För mycket kollande i backspeglarna :va

Han är inte så erfaren han hade körkort kanske i 1 månad max.han körde för snabbt och började bromsa innan kurvan och sen var det bara raka vägen igenom taggtråden.Ni vet själva hur det är i början.Man tror att det är bara och gasa och man är för feg att lägga när.det är hela scenariot
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
han ska spela någon cowboysare som ska ta lagen i egna händer och göra som han vill.

din polare då eller?

Han är inte så erfaren han hade körkort kanske i 1 månad max.han körde för snabbt och började bromsa innan kurvan och sen var det bara raka vägen igenom taggtråden.Ni vet själva hur det är i början.Man tror att det är bara och gasa och man är för feg att lägga när.det är hela scenariot

ja, det säger ju bara mer om din polare hur smart han är som haft kort i en månad o försöker dra från snuten. riktigt smart! :tummenupp
 
Last edited:

lema

BiH
Gick med
26 Jan 2005
Ort
växjö
Hoj
2008 zx6r
han fick allvarliga skador för livet och det var mirakel att han överlevde.han var förlamad i 2 veckor men kan gå nu igen.Han kommer aldrig att bli som innan,kunna gå som vanligt osv
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
din polare då eller?



ja, det säger ju bara mer om din polare hur smart han är som haft kort i en månad o försöker dra från snuten. riktigt smart! :tummenupp

Har man haft körkort 1månad (prövotid?) så är väl lusten som störst att fly om kortet ryker.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
han fick allvarliga skador för livet och det var mirakel att han överlevde.han var förlamad i 2 veckor men kan gå nu igen.Han kommer aldrig att bli som innan,kunna gå som vanligt osv

Stod det inte i tidningen allvarligt skadad men nu ok?
Bara en parantes om tidningars trovärdighet.
 

KalleP75

Erfaren nybörjare
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Solna
Hoj
-02 Triumph daytona 955i
Känner killen personligen och har kört med han tidigare.Han gör fel men polisen också.det är självklart att polisen stressar honom så att han kör av vägen och alla som säger något annat är helt körda i skallen.Det finns klipp på aftonbladet där de säger att han saknar körkort som är också bullshit.På det klippet ser man också hur polisen kör på han två gånger som är också laglit enligt många här.De hade reg skilt och order att avbryta,men det räcker inte utan han ska spela någon cowboysare som ska ta lagen i egna händer och göra som han vill.Så till alla tuffingar där ute som tycker att polisen bara gör rätt:finger

Oavsett om polisen stressade honom, bröt mot order eller agerade omdömeslöst så körde ju din "polare" över sin förmåga (förmåga att hantera stress, hastighet, motorcykel).

Han kunde ha valt att inte dra eller stanna när det började kännas stressigt.

Om jag nu tolkar din text för ingående så ber jag om ursäkt, men om du försöker ursäkta din "polares" framfart och agerande så :finger

Mesmentalitet och ryggradslöst att försöka skylla på andra, olika omständigheter eller hitta ursäker för att få bete sig hur som helst.
Vill man dra från snuten så gör det. det har jag också gjort, men kom inte och gnäll och gråt som en lite snorunge som tappat glasspengarna efteråt om det inte funkar. Det är ju bara patetiskt. Och har man haft körkort en månad så borde man ju fan förstå att man inte ska försöka dra snuten.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top