Är ni fullkomligt dumma eller spelar ni bara?
Det är inte så att det är bara att skaffa sig ett jobb, på samma sätt som man skaffar sig tex en flaska vatten. Det krävs att _någon annan_ faktiskt skall anställa en med...
Det är ju iaf förbannat tydligt att ni alldrig suttit i samma sits själva. (pappa är chef kanske, eller något annat räkmacke-scenario när ni skulle ut i arbetslivet?)
Har sökt i princip alla utannonserade jobb som funnits nu, i över ett år, allt från deltids allt-i-allo till chefspositioner (varför inte dom med, kan ju bara få nej?), varesig jag har haft kompetensen för dem eller ej. Undantagen är då vård jobb (fan inte rättvist att riskera andras liv & hälsa för att jag ska ha ett jobb) och sjöjobb (skulle fått jobb på rederi annars då jag har tidigare anställning (sommarjobb) där, får dock inte läkarintyg för sjötjänstgöring av anledningar jag inte vill diskutera här). Samt även tagit kontakt med både företag och kommuner osv och frågat efter både jobb och praktikplatser (värdelöst, jag vet, men det bekräftar iaf att jag inte ens får jobba gratis).
Har på det lyckats få komma på en(1)(!) arbetsintervju hittills på 14månader. Det var då ett sommarjobb, där man skulle köra ut glass till kiosker, men inte heller det gick någon vart.
Cv:t är självklart tommt och värdelöst, har ju fortfarande inte fått något jobb att skriva dit, då jag inte har någon erfarenhet ditskriven (taskig spiral). Eller skall jag skriva i lite fiktivt kanske?!
BLIR SÅ FÖRBANNAT FÖRBANNAD PÅ FOLK SOM Ser det som en självklarhet att vem som hellst bara kan SKAFFA sig ett jobb bara sådär, och attt arbetslösa på nått sätt är sämmre som människor, eller vad fan det nu låter som.