2fast4Hjo
"Dude I almost hade U"
Nej boyzz nu räcker det.
Nu drar jag ner och förröstar på Moderaterna och sen blir det en golfrunda med polarna. Någon som ska hänga på, det är ju kanonväder?
näe girly vi har jobba att sköta

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nej boyzz nu räcker det.
Nu drar jag ner och förröstar på Moderaterna och sen blir det en golfrunda med polarna. Någon som ska hänga på, det är ju kanonväder?
Tja om det är lätt o hitta jobb eller ej är olika, för tre år sen när jag sökte jobb senaste skickade jag in 4 ansökningar, fick svar inom en veckan där jag fick intrevju på 3 och fick två av jobben, nu när jag söken igen har jag skickat runt 40-50 ansökningar utan någon framgång, så bara för att det var lätt när man själv sökte jobb betyder det inte att det är lätt nu.
Fick tex svar från ett lager där de hade haft 390 ansökanden för en tjänst så det tåls ju o tänka på.
Håller med.Det är ju det han säger: att det är så många som väljer bidrag istället för jobb så det riskerar välfärden.
Enligt mig är det ren jävla lögn.
Skulle ni själva välja råkass ekonomi och socialt utanförskap framför jobb?
Men frågan är ju hur många som väljer taskig ekonomi och utanförskap istället för jobb? Det är ju det han säger: att det är så många som väljer bidrag istället för jobb så det riskerar välfärden. Enligt mig är det ren jävla lögn.
För mig räcker det om 1 väljer bidrag framför jobb för att motivera politiken och det han säger i sammanhanget. Bryr mig inte om det är 1, 10 eller 100´000, det är principen.
Du får alltså pengar men är ändå inte nöjd. I vilken bananrepublik som helst kan du vara nöjd om du ens hittar mat i en sopcontainer & här får du ändå pengar utan att egentligen behöva göra något. Snacka om att svenska folket har blivit sossefierat tack vare Partiet! Alla ska ha och helst så mycket som möjligt med så liten insats som möjligt.
Varför skaffar du inte ett jobb om du inte är nöjd med situationen?![]()
Snicksnack.
Det finns jobb.
Sluta sitt här och gnäll för att istället ge dig ut att hitta jobb.
Jag får varje dag erbjudande om jobb inom IT (det jag jobbar med ).
Det varierar i antal, men ~20 erbjudande/dag och det är endast i gbg-området. Så visst finns det jobb, men det är inte någon som kommer och knackar på dörren och erbjuder. Man får hjälpa till lite själv också, och framförallt, kan ske se över vilka krav man ställer på arbetet. Finns det inga logistikjobb, titta efter vad du kan göra istället.
Nu är ju inte alla inom IT även om det verkar lätt att göra en karriär där.
På vilket sätt verkar det lätt att göra karriär inom IT ?
En otroligt snabb sökning ger:
http://www.arbetsformedlingen.se/Fo...o=14&k=0&sv.url=12.237ec53d11d47b612d78000171
Och detta är endast på Arbetsförmedlingens site.
Lägg därtill alla dessa andra siter/företag som har liknande funktioner.
Bara ett konstaterande.
Du har ingen lust att förklara hur du kan konstatera detta ?
Finns massor av jobb där man INTE behöver C-kort.
Think outside the box
Intelligent ,
Förstår om ni har problem att få ett jobb.
Jag får varje dag erbjudande om jobb inom IT (det jag jobbar med )..
Hade jag inte jobbat med det jag gör så skulle jag bli lokförare...
Det är svårt att rekrytera bra IT-folk. Efterfrågan är större än tillgången men det innebär inte att det är lätt att få IT-jobb om man saknar adekvat IT-utbildning alt. lång erfarenhet
Dagarna då man anställde folk för att de knackat ihop en hemsida hemma på kammaren är förbi. Att rekommendera okvalificerat folk att söka IT-jobb, bara för att du själv fick jobb utan utbildning 97 och får massa erbjudanden nu när du har nästan 15 års erfarenhet, är är inte helt verklighetsförankrat.
Ja jag vet inte ens hur jag skall bemöta dina minst sagt varierande svar![]()
utan utbildning ?? Vad vet du om det ?
Och vadå inte verklighetsförankrat, jag lär ju inte vara ensam inom IT med lite erfarenhet & utbildning.
Sök jobb i en helpdesk, där behövs sällan vare sig utbildning eller erfarenhet, bara lite intresse.
varierande svar vardå nånstans ?
varierande svar vardå nånstans ?
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |