Arbetslinjen och bidragspolitiken

vikto000: ska läsa igenom ditt svar när jag kommer hem från golfbanan ikväll, men kul att du verkar ha lagt ner dig, uppskattas:tummenupp

En annan fråga till alla ni positiva, framgångsrika borgare härinne:

Vilket är ert borgliga favoritland?

Jag menar det land som haft borgligt styre under flera mandatperioder och lyckats bygga ett bra och välmående samhälle?:näsblod

Schweiz är mitt favoritland. Ingen misär, höga löner, låga skatter.

Schweiz är mitt favoritland. Ingen misär, höga löner, låga skatter.

Jag gillar också Schweiz men att säga att det byggts av borgarna är kanske lite väl missvisande.

Det är mer en smältdeg av 4 olika nationaliteter och fyra olika språk. Tyvärr också på senare tid lite väl främlingsfientligt, men det passar väl bra på det här dårhuset med tanke på att SD leder i SH´s valbarometer.

Här är info om statsskicket, det är ganska rörigt, som svenska ambassaden lagt ut.

Hur gick det idag? Hittade du nåt jobb ute på golfbanan?

Gicka bra sänkte mig till 7,2 i hcp:D

De har inget jobb tyvärr, har frågat både hos greekeepern och pron. Däremot så jobbade jag i köket en sommar när jag plugga.

Men jag har sökt jobb som banarbetare på en bana norr om Fjollträsk, väntar besked.

Sen kanske jag fått hugg i S-tälje på logistikjobb men har bara gjort en snabb telefonintervju än.
Skam den som ger sig sa kannibalen och tog en tugga till.

Och själv då jobbar du, du kanske vet något ledigt jobb...?

Last edited:
Last edited:
:va Visst! Denna tjänst innehåller endel logistik.
http://www.arbetsformedlingen.se/Fo...=12&ps=&sv.url=12.5c31f22411dd2c5931280001438

Men du ville väl inte flytta?

Seriöst så vet jag inte hur din CV ser ut och även om jag sett den så verkar du ha fel inställning för att jag skulle rekomendera dig till någon.

Oj, imponerande att du hitta nått jag kan söka på ams site, tackar. Jag menade mer om du visste något som är på g, där man kanske slipper konkurrera med 500 andra. Någon nyetablering eller liknande.

Jag söker ju jobb i hela Norden så en flytt är väl ganska trolig, men det är ju inte lätt för dig att veta...även om du chansade på att jag inte vill flytta...:confused:

Min CV håller det behöver du inte oroa dig för, men som sagt jag ville inte ha någon bedömning på något du inte vet något om utan bara höra om du känner till några jobb någonstans, bortsett ifrån platsbanken.

Fel inställning. Det kan ju inte du ha en susning om eller hur?

Det är jävligt mycket gnällande hit och dit (härinne på SD´s SH) om att folk inte vill jobba, men sen när man ber om jobbtips så gnälls det om inställning.
Vilken jävla inställning menar du då? Jag har inte den lyxxen att jag kan sitta och vänta och bedömma olika inställningar hit och dit:

Jag är i desperat behov av att hitta ett arbete så har du något tips så berätta gärna, vet du inget är det ok också men sluta gnälla om saker du inte vet något om.

Jag menade mer om du visste något som är på g, där man kanske slipper konkurrera med 500 andra. Någon nyetablering eller liknande.

Vad fan tror du att din CV är till för? Hur ska någon kunna veta vad någon ska kunna rekomendera dig för jobb när du inte berättar vad du har för kompetens?

Öh! Jag vill ha jobb men säg först vad ni kan erbjuda så berättar jag därefter vad jag kan! :tummenupp:glömdet

Lånar tråden lite, bara undrar hur man ska rösta om man jobbar 08.00-23.00 varje dag? Har haft en sjukskriven kollega så har fått köra dubbla pass de senaste månaderna. Men kommer inte ifrån arbetet på söndag heller som planerat, för en till kollega blev akutsjuk.

MvH Viktor

Lånar tråden lite, bara undrar hur man ska rösta om man jobbar 08.00-23.00 varje dag? Har haft en sjukskriven kollega så har fått köra dubbla pass de senaste månaderna. Men kommer inte ifrån arbetet på söndag heller som planerat, för en till kollega blev akutsjuk.

MvH Viktor

Ja, du tjänar ju förmodligen mer stålars om du jobbar mer? Vill du behålla något av de extra pengarna?

MvH Viktor

Du kan förrösta på något bibliotek eller skola i närheten av dig. Kolla på röstkortet vilket distrikt du tillhör, det ska finns anvisningar där vart du kan förrösta.

Kolla nätet annars på ditt närområde.

Ja, du tjänar ju förmodligen mer stålars om du jobbar mer? Vill du behålla något av de extra pengarna?

Var inget om pengar utan mer en förklaring till varför jag inte har förtids röstat innan, står på min Blankett Mariagården i Nyköping men de har bara öppet mellan 09.00 till 18.00.

Vad fan tror du att din CV är till för? Hur ska någon kunna veta vad någon ska kunna rekomendera dig för jobb när du inte berättar vad du har för kompetens?

Öh! Jag vill ha jobb men säg först vad ni kan erbjuda så berättar jag därefter vad jag kan! :tummenupp:glömdet

Ok du menade så, jag störde mig så mycket på inställningenskommentaren. Tyvärr så kan ja inte rabbla upp all min kompetens här men vi tar en snabb version:

Tennistränare steg 2
Systemvetare+ 40 poäng projektledning, examen som Industriell projekledare.
Kört budbil i Stockholm i 2 år.
Jobbat med både produktion och transport logistik i 4 år.
Musiker (hård rock), släppt 2 album och turnerat Sverige, Norden, Europa. Klarade brödfödan på detta gebit i 4 av 10 år.
Jobbat på posten 1 år
Stått i färghandel 1 år
Restaurang kan slänga ihop några rätter men är ingen kock, har serverat mest.
Reklambyrå 1 år
Knåpat ihop 2 hemsidor, en för ett fackförbund en annan för kulturell näring.

Nått sånt.

Var inget om pengar utan mer en förklaring till varför jag inte har förtids röstat innan, står på min Blankett Mariagården i Nyköping men de har bara öppet mellan 09.00 till 18.00.

Du kan be en polare rösta åt dig.

Kolla här.

Du kanske får dra en vit lögn (typ magsjuk eller nått) men det är det värt tycker jag för demokratins skull:tummenupp

Men det går ju jävligt fort att rösta, du kanske kan smita iväg på lunchen, vad vet jag...?

Ville bara berätta att jag också är moderat o älskar jobb skatteavdrag numera. Tjänar deg o sliter o det är gött att få mer kvar:tummenupp

Älskar moderaterna, min lön är hög, tack.
Sossar är för losers.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...