Här kommer brevet från Kawasaki om fotbromsen som jag nämnde.
Konstigt att inte jag fått något sådant brev, Jag har ju en -09:a och är första ägare!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Här kommer brevet från Kawasaki om fotbromsen som jag nämnde.
Konstigt att inte jag fått något sådant brev, Jag har ju en -09:a och är första ägare!
Jag blir lite sur när körskolorna inte lär oss sånt!! Det är ju faktiskt inte gratis att ta lektioner... Tog mitt MC-kort för 4 år sedan och det är inte förrän för något år sedan som jag ens hörde talas om motstyrning... Sen sa de inte ett ljud om hur man skulle sitta eller att man kunde flytta sig i sadlen... Det var bara upp på hojen och kör... FÖR JÄVLIGT!!
Antar att det dyrare nypriset avser ABS modellen som i annonsen och det billigare är utan ABS.Mitt första inlägg här på forumet.
Jag letar MC och har funderingar på att skaffa en ER6:a. Har sett att det finns ganska många nya 09r och 10
r kvar i lager.
Johan's MC i Göteborg annonserar en ny ER6f-09 ABS för 74.900:- och enligt dem så är ord. pris 83.900:-.
http://www.blocket.se/goteborg/Kawasaki_ER6_F_ABS_GRON_NY_NU_74_900KR__29051345.htm?ca=7&w=3
Ser i en gammal MC-tidning att nypriset på en sådan var 73.900:-!!! Försöker de luras eller har jag fått fel info om vad nypriset var 09?
Självklart så har de väl rejäl prutmån på dessa lagerhojar men tycker det är dålig stil om de anger fel ord. pris.
Mitt första inlägg här på forumet.
Jag letar MC och har funderingar på att skaffa en ER6:a. Har sett att det finns ganska många nya 09r och 10
r kvar i lager.
Johan's MC i Göteborg annonserar en ny ER6f-09 ABS för 74.900:- och enligt dem så är ord. pris 83.900:-.
http://www.blocket.se/goteborg/Kawasaki_ER6_F_ABS_GRON_NY_NU_74_900KR__29051345.htm?ca=7&w=3
Ser i en gammal MC-tidning att nypriset på en sådan var 73.900:-!!! Försöker de luras eller har jag fått fel info om vad nypriset var 09?
Självklart så har de väl rejäl prutmån på dessa lagerhojar men tycker det är dålig stil om de anger fel ord. pris.
Antar att det dyrare nypriset avser ABS modellen som i annonsen och det billigare är utan ABS.
ABS är ju att föredra tycker jag!
Lycka till och hoppas du slår till på en Er6:a![]()
Äntligen mc-kort och 5 månader efter att ha köpt hojen fick man åka på egen hand vart man ville! Ah vilken befriande känsla....(övningskört bara en gång med den)
Jag provar igen och ser om nån har svar på mina frågor.
1. Jag mailade ett par firmor idag ang. 2.400 mil service som snart kommer. Jag fick prisförslag på 3.400 och 5.000:-, stor skillnad känner jag så jag kolla i manualen men blev bara förvirrad om jag ska va ärlig. Jag fick fram att man kontrollerar/smörjer osv det mesta samt byter olja och eventuellt stift? Är det något mer som jag missat som ingår i 2.400 mil servicen?
2. Jag köpte Castrol kedjespray och ska smörja kedjan i helgen. Ska man dränka kedjan eller bara spruta lite lätt? Sen fanns det oxå kedje-rengöring...behöver man rengöra kedjan helt med hjälp av något sånt här och tvätta av den för att sen smörja den på nytt eller räcker det att bara smörja om och om igen? Kan ni rekommendera hur ofta man ska rengöra kedjan för att återsmörja?
3. Sista frågan, säteskuts vill jag ha...länkar till var man hittar tack
Stort grattis, lycka till med kortet och hojen framöver![]()
Jag rättar mig själv här.
74.900:- är troligen för -08 och -09 kostade de tydligen 79.900:-.
83.900:- som Johan's MC anger som ord. pris gäller troligen -10 och inte -09 som de säger.
Kan det stämma ni som är insatta i modellen?
![]()
Idiotfråga 1: Motstyrning? Vad är det?
Idiotfråga 2: Hänga av? Vad är det?
![]()
Mitt första inlägg här på forumet.
Jag letar MC och har funderingar på att skaffa en ER6:a. ...
Jag är rätt säker på att du redan använder motstyrning utan att tänka på detMycket bra läsning finns här:
http://www.svmc.se/upload/SMC centralt/Dokument/rapporter/001-016 Full_Kontroll_Web.pdf
S-Racing har kutsar, http://s-racing.se/
Det finns många fina 07'or på blocket som inte gått speciellt långt för runt 40k, mycket bra köp!Jag skulle inte slänga upp över 80k för en er6:a, helt sjukt, halva priset jmf mot äldre modeller! Så mycket skiljer det inte mellan dem... du kommer få lika roligt med den tidigare modellen.
![]()
1. Jag mailade ett par firmor idag ang. 2.400 mil service som snart kommer. Jag fick prisförslag på 3.400 och 5.000:-, stor skillnad känner jag så jag kolla i manualen men blev bara förvirrad om jag ska va ärlig. Jag fick fram att man kontrollerar/smörjer osv det mesta samt byter olja och eventuellt stift? Är det något mer som jag missat som ingår i 2.400 mil servicen?
3. Sista frågan, säteskuts vill jag ha...länkar till var man hittar tack![]()
Det som görs på denna service är oljebyte+filter, byte av tändstift, sen är det bara kontroller och eventuellt byte av slitagedelar som är dåliga. Tidigare ingick ventilspelskontroll och justering men detta är numera ändrat till 4800 mil. Vissa verkstäder verkar inte ha koll på detta.
Brh här i skåne visste inte detta och då fick jag pris på 5000:-, dock gerts i ängelholm visste detta så där fick jag pris på 2000-2500:-.
Det slutade med att jag gick till min lokala mc mek då jag inte har garanti längre och priset blev 1100:-, det som gjordes var kontroll+smörjning, byte av bromsvätska(2-års intervaller). Olja+filter bytte jag själv.
Tändstiftet var i så fint skick att byte ej behövdes(sitter platinumstift i som håller mkt mkt länge) och luftfilter blev bara rengjort då det heller ej ansågs nödvändigt med byte.
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |