Jaha då kör man dödsmaskin tydligen

"Modellerna kan ha närmare 200 hästkrafter, väger mindre än 200 kilo och gör minst 250 kilometer i timmen. Körställningen är framåtlutande över tanken."

200hk, Fail!
0-200kg, check.
250km/h+, check
Framåtlut, nja, lagom..

Klarar mig utanför "dödsmaskin" stämpeln tror ja.. :)

Nej, nej inte du:

"Supersport liknar de motorcyklar som används vid roadracing-tävlingar och tillverkas av stora märken som Honda, Kawasaki och Ducati. "

:tummenupp
Fan va skönt, då är det väl bara att ringa FB och kräva lägre försäkringspremie.

Man förstår ju att folk blir sura på exekutionsplutonerna som kör omkring med sina dödsmaskiner.

Länken fungerade inte för mig men jag antar att den här är rätt? HD-artikel

Är väl egentligen inte så mycket fel i artikeln om du frågar mig förutom sälja-lösnummer-dödsmaskin-uttrycket kanske. Annars tycker jag nog att det är rätt hyfsat vettiga åsikter i artikeln även om jag själv gärna ser att är man myndig så är man myndig oavsett spritinköp, handhavandet utav en 1000-kubikare eller flyglicens tex.

En utbildningsstege är kanske inte så dumt. Ser jag på mig själv är det stor skillnad på min första XJ600-hoj kontra min K1300s tex. Och då höll jag ju ändå på att skita på mig när jag drog järnet på XJn för 10 år sen. :)

Hittar inga större fel i artikeln. Sen kan media uttrycka saker o ting o vrida o vända på allt som dom vill.

Ja skulle inte bli ledsen om man införde minst 3 år körvana innan och minst 25 lr liknande innan man fick köpa en hoj vars kraft överstiger en viss vikt...

Tex.
Max 0,5 häst/kg tills man haft kortet i minst 3 år eller fyllt 25...

Och var hittade dom nyhetsvärdet i det där gamla tjatet?

Ja skicka de nya förarna på sporthojskurs så kan dom köra ihjäl sig med ännu högre kurvhastighet...skall det bli ordning på den statistiken så får man väl sätta 40+ som åldersgräns och 10 års hojvana som gräns. Och krav på krockkudde och luftjacka och satellitövervakad hastighetsspärr osv osv osv. Shit vad jobbigt vi verkar ha det med saker som är lite farliga.

Och var hittade dom nyhetsvärdet i det där gamla tjatet?

Ja skicka de nya förarna på sporthojskurs så kan dom köra ihjäl sig med ännu högre kurvhastighet...skall det bli ordning på den statistiken så får man väl sätta 40+ som åldersgräns och 10 års hojvana som gräns. Och krav på krockkudde och luftjacka och satellitövervakad hastighetsspärr osv osv osv. Shit vad jobbigt vi verkar ha det med saker som är lite farliga.

Ja kan hålla medig till viss mån. Men ingen vill dö o ingen önskar nån annan sporthojspolaredöd heller.

Men tyvärr pratar statistiken för sig själv...

sätter man en gräns för unga/de med nytt KK så tror jag personligen inte att dödsolyckorna kommer minska speciellt, de kommer bara flyttas till en annan hojgrupp.

De som väljer sporthojjar är personer som vill köra fort, får de inte köra sporthoj så kommer de köra fort på en annan hojtyp.

Det va precis vad min mamma sa när jag ringde och hade tagit kort...

Mamma: "NEJ Jens, Nej, har du köpt motorcyckel också?"
Jag: "Ja"
Mamma: "Är det en såndär dödsmakin?"
Jag: "ahumm, ja det kanske de kallas, japansk symaskin med mycket plast"
Mamma: "Nej Jens, nu blir jag riktigt besviken på dig!"

Kul att man får stöd ifrån föräldrahemmet.... Senare på kvällen ringer Pappa, hörde att du tagit kort GRATTIS! Kul. Köpt hoj med? :)

Enligt målaren på jobbet så kör jag en självmordsmaskin...
Jävla bittergubbe, jag tänkte för mig själv, om du inte är tyst så kanske du måste låna den och prova?

För att lägga lök på laxen: Köra dödsmaskin i 150+, i kortbyxor och t-shirt...

Ja skulle inte bli ledsen om man införde minst 3 år körvana innan och minst 25 lr liknande innan man fick köpa en hoj vars kraft överstiger en viss vikt...

Tex.
Max 0,5 häst/kg tills man haft kortet i minst 3 år eller fyllt 25...

Nu tänker du som staten vill att du ska tänka.
Vilket bara gör dig till ytterligare en myra i stacken. Försök tänka lite utanför bubblan, det gör gott ibland :rolleyes:

*/ ?>
Back