Hejsan!
Jag är en nybliven ägare till en grön zx9-r -99 och är mycket nöjd såhär långt!
Jag har dock 3 st problem/ funderingar som jag tänkte att någon kanske kan hjälpa mig med.
Det första är att jag köpte den som strypt till 75hk genom en strypning i fögasaren enligt ägarpappret. Som det verkar när man kör den så tror jag att den är strypt fortfarande, känns lite tam

Så min fråga är var sitter strypningen? Som jag har förstått det så skall det vara borrade hål i trottlarna? Gäller detta alla 4 trottlar? Finns det någon mera strypning på den? Läst någonstanns att man kan lägga igen de borrade hålen med kemisk metall så skall den röra på sig. Kanske någon som sitter på en bild?

Helsyntet 10-40W funkar utmärkt
Min andra fundering/ problem är det att jag tycker ninjan är ganska svårstartad när den är kall. Använder man chocken så är den stendöd, startar man utan chocke så dör den, man får oftast starta den 2-3ggr utan chocke innan den svarar på gasen. Min sporadiska gissning är att den går på tok för fett? Något tips på hur man åtgärdar detta?
En sista fråga innan stundande service, Vad för slags olja häller ni i era skönheter? helsyntet 10-40w kan det funka?
MvH Emil Larsson