Lindén
Slutkört!
Ni som har 7D, använder ni blixtstyrningen`? Jag använder inte den i dagsläget men det diskuteras flitigt om mååååååånga hus som har problem med den. Ska kolla närmare efter sommaren på detta.
Blixt

E inte det att fuska det
Inte provat har en nissin blixt får köpa mig en kompatibel o prova eller en lös hotshoe.
Verkar ju vara en smidig funktion iaf.
Du såg väl bilderna som jag la in tidigare? De är tagna med blixtstyrningen som fick styra en Speedlite 430EX med paraply. Funkar så bra så att jag nästan är förvånad.
Nu har jag iofs bara testat den inomhus utan så många andra ljuskällor som kan störa, det är ju annars en akilleshäl för IR-system.
Trodde det var radiostyrning jag.
Man lär sig nya saker varje dag!
Ja IR kan ju få lite knepiga saker för sig utomhus.
Last edited:
