moddan
ös
Blir det någon effektskillnad om man tar bort SAS:en? Eller går den bara svalare?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Blir det någon effektskillnad om man tar bort SAS:en? Eller går den bara svalare?
I teorin finns där en mikroskopisk skillnad men inte i praktiken.... Man plockar bort det mest av estetiska skäl och för att få kallare avgaser...
1. Varför vill man ha kallare avgaser?
2. Du, du hade ingen stötdämpare för tjockisar att sälja va?
Det är i sig inget självändamål med kalla avgaser, de tar iof mindre plats men å andra sidan så har de en annan ljudhastighet så det är kluvet. Mindre värmepåkänning hos ventilen är en teoretisk fördel men tveksamt om det spelar roll. Mindre värmestrålning till omgivningen är däremot bra, röret går ju skrämmande nära flottörhuset (därför rekommenderar jag att linda)
2. Jo jag har en dämpare men det är en Öhlins special oneoff producerad åt mig så den kostar därefter. Nypris 13kkr. Vad jag kan rekommendera är en styvare fjäder (wp har inga styva nog utan man får specialbeställa) och omshimsning ffa av returen. Jag har kontakterna för att fixa det om du vill....
1. Jag gjorde det enbart för den enorma effektens skull :cool
2. Aah, på så vis. Vad kostar en specialbeställd böj på ett ungefär?
1.
2. Vad har du för fjäder standard och vad väger du? Kring 1500 får man räkna med ev lite mer.
1. Jag gjorde det enbart för den enorma effektens skull :cool QUOTE]
He he he jag gjorde det mest för att få bort skit runtomkring motorn & ev få lite kallare insugluft. återcirkulerande avgaser är varma men inte så pass varm så man känner av stooor skillnad.
1. Jag gjorde det enbart för den enorma effektens skull :cool QUOTE]
He he he jag gjorde det mest för att få bort skit runtomkring motorn & ev få lite kallare insugluft. återcirkulerande avgaser är varma men inte så pass varm så man känner av stooor skillnad.
Vad är nyttan med kallare insugsluft då?
Samma som att en motor går bättre, eller var det sämrenär det är minus?
Vad är nyttan med kallare insugsluft då?
Samma som att en motor går bättre, eller var det sämrenär det är minus?
Kall luft = mer luft![]()
Kikade lite på min frambromsskiva, och såg att alla "nitar" utom 1 har trillat bort. Tror skivan är original 660 smc och är väl "halvflytande" dvs. varannan infästning mot centrumet är med en nit, och varannan sitter den helt ihop med skivans centrum såas, krångligt beskrivet men vet inte hur man ska säga annars. Ser iaf inte ut som mina tidigare sporthojars skivor gjort, dom har vart fullflytande och bara suttit med "nitar"..
Kan jag köra vidare såhär eller måste det åtgärdas, isåfall kan man fixa i nya nitar och vem gör det? Eller måste man köpa ny skiva?
Den känns ju stabil när man rycker i den, och bromsar gör det ju![]()
Den "niten" som är kvar är för hastighetsgivaren, resten får du räkna ut själv![]()
Jag tycker det låter som ett utmärkt byte....
En 660 -04 med Akrapovic helsystem + extra hjul + isdäck kan absolut betinga ett värde av 50kkr. Säljer du av extradelarna är de värda 10kkr på begmarknaden och en 660 -04 för 40kkr vore ett kap...
Jag tycker det låter som ett utmärkt byte....
En 660 -04 med Akrapovic helsystem + extra hjul + isdäck kan absolut betinga ett värde av 50kkr. Säljer du av extradelarna är de värda 10kkr på begmarknaden och en 660 -04 för 40kkr vore ett kap...
Kikade lite på min frambromsskiva, och såg att alla "nitar" utom 1 har trillat bort. Tror skivan är original 660 smc och är väl "halvflytande" dvs. varannan infästning mot centrumet är med en nit, och varannan sitter den helt ihop med skivans centrum såas, krångligt beskrivet men vet inte hur man ska säga annars. Ser iaf inte ut som mina tidigare sporthojars skivor gjort, dom har vart fullflytande och bara suttit med "nitar"..
Kan jag köra vidare såhär eller måste det åtgärdas, isåfall kan man fixa i nya nitar och vem gör det? Eller måste man köpa ny skiva?
Den känns ju stabil när man rycker i den, och bromsar gör det ju![]()
40k för en 660 är ju knappast ett kap, det är ju där dem brukar ligga(äldre än 05)
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |
![]() |
Vinnarhoj från Custom Bike Show
I nästa nummer av Allt om M... |
![]() |
Testhoj hämtas från Sulas MC
Vi åkte till Strängnäs för ... |
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon
Foto: Andreas Johansson ... |
|
![]() |
Custom Bike Show 2025
Den 7 juni var det åter dag... |
![]() |
Forged följer tre baggerbyggen
Tre amerikanska hojbyggare ... |
Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar
Statistik från försäkringsb... |
|
Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar
Trendbrott: Statistik från ... |