ER6-tråden

Henry^

1
Gick med
25 Nov 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Nada
Detta med sprickor i ram, ska man helt utesluta att köpa en 06a eller blev det bara på enstaka modeller?

Har dykt upp en ruskigt fin ER6a som jag är sugen på, dock är det ju en 06a tyvärr....

Hur mycket tycker ni ABS är värt? Är det värt att gå ner ett år i årsmodell för att istället få ABS?
 

dizzy84

Egen titel? :P
Gick med
2 Jan 2008
Ort
Varberg
Hoj
ER6n -06 ABS Svart/Guld
Detta med sprickor i ram, ska man helt utesluta att köpa en 06a eller blev det bara på enstaka modeller?

Har dykt upp en ruskigt fin ER6a som jag är sugen på, dock är det ju en 06a tyvärr....

Hur mycket tycker ni ABS är värt? Är det värt att gå ner ett år i årsmodell för att istället få ABS?
Helt klart ska du INTE utesluta -06 det var bara på vissa hojar och skulle inte tro att det rullar någon idag där det inte är åtgärdat, men kolla hojen, köp inte grisen i säcken.

Självklart ska du satsa på ABS, och handlar det om att gå ner en årsmodell inom tillverkningsåren -06 till -08 spelar det ju egentligen ingen roll, bara färgerna som skiljer.

länka gärna till den som är till salu som du syftar på! :yoparty
 

TommyGun

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2007
Ort
Vällingby/Sthlm
Hoj
Kawasaki ER6-f -06
Jag såg att du har ett Hurric slipon, funderar själv på att köpa ett sådant för jag såg att de hade bra pris på dem på bikeshop. Är du nöjd med ditt slipon? Följer det med db-killer till det? Jag undrar även om det har uttag för lamdasonden eller om man måste köpa en kontakt för att ersätta den?

Och kanske viktigast av allt....hur är ljudet? :)

Det satt redan på då jag köpte hojjen. Ingen aning om det finns uttag för sonden. Låter duktigt mycket - speciellt för de som ligger bakom :)

Bluddrar även lite skönt på gasavdrag/motorbroms.
 

Christian.

Guest
Har precis lagt handpenningen på er 6n! Hämtar den på Måndag 29/3 Fan va gott det ska bli!
Nån som har ett bra förslag på försäkring? Lutar åt Bilsport & Mc än så länge. Har inget kort...ÄN så det blir väl lite prisey. Men smakar det så kostar det!

Förslag på roliga grejer o skaffa till den förresten? Nån bra hemsida kanske?

Lite sent för en uppdatering kanske, men för den som är intresserad kan jag informera om att Gjensidige hade den billigaste försäkringen för mig 1500:-/mån för en helförsäkring där man kan ställa av hojjen när man vill! Perfekt för mig som är ute på en båtjävel 6 mån om året! :)
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Nybliven ägare till en er6:a.

En fundering kring oljenivån. På min, som jag nyss köpte, är oljenivån rätt när motorn är avstängd men när jag kört och precis stannat är nivån för hög. Borde det inte vara tvärtom? :va
 

Minier

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2009
Ort
Södertälje
Hoj
650V-strom
Lite sent för en uppdatering kanske, men för den som är intresserad kan jag informera om att Gjensidige hade den billigaste försäkringen för mig 1500:-/mån för en helförsäkring där man kan ställa av hojjen när man vill! Perfekt för mig som är ute på en båtjävel 6 mån om året! :)

Jag betalar 4200 för ett helår hos http://www.bilsport-mc.com/ och skulle få betala hutlösa 21278kr:dummer för ett år hos Gjensidige...
Snacka om att det skiljer sig från bolag till bolag...
 

Tanja

Guest
Jag har oxå bilsport och mc, helt klart bäst för en kawasaki ER-6 =)
Kollade runt väldigt mkt innan jag bestämde mig, och då va som sagt bilsport och mc billigast =)
 

Kung Eilert

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Skåne
Hoj
(E)R-6
2 frågor:

Dagen D närmar sig så jag undrar om här finns någon som besiktigat med Leo Vince utan bekymmer?


Måste köpa nytt batteri och vad jag förstått så har biltema polerna bakvänt mot original?

Vilket batteri kan man köpa?
 

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Slutändan, Östra Dalarna
Hoj
YZF 1000 R
Dagen D närmar sig så jag undrar om här finns någon som besiktigat med Leo Vince utan bekymmer?


Måste köpa nytt batteri och vad jag förstått så har biltema polerna bakvänt mot original?

Vilket batteri kan man köpa?

Jag köpte då ett biltema batteri -07 å det passade, vet ej art nr....

Är det ingen som är på gång, eller vet nån som ska och köpa en ER6a?
Behöver sälja min då jag köpt en KTM istället...... PMa, maila eller ring.
Kanonfin maskin:)
 

lodiz2

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2010
Ort
örebro
Hoj
2008 kawasaki er6f
jag har några frågar.

startade hojen för att ta en sväng idag och den startade som vanligt men kändes skum och dog på tomgången efter bara en liten stund . och då började oljelampan lysa. oljan verkar ha tagit slut , trodde att jag hade koll på den men icke.

det jag undrar nu är tog den skada av det ? den verkar normal i övrigt, inga problem att rulla den i friläge osv...

vad ska jag fylla den med för olja?

vart lite dålig tajming med det här då jag ska lämna in den på service + oljebyte på tis .
 

stockhaus

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Honda CBR600RR
Dagen D närmar sig så jag undrar om här finns någon som besiktigat med Leo Vince utan bekymmer?


Måste köpa nytt batteri och vad jag förstått så har biltema polerna bakvänt mot original?

Vilket batteri kan man köpa?


Samma sak här, innan sista april måste jag veta om det är okej på besiktningen :yoparty
 

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Slutändan, Östra Dalarna
Hoj
YZF 1000 R
jag har några frågar.

startade hojen för att ta en sväng idag och den startade som vanligt men kändes skum och dog på tomgången efter bara en liten stund . och då började oljelampan lysa. oljan verkar ha tagit slut , trodde att jag hade koll på den men icke.

det jag undrar nu är tog den skada av det ? den verkar normal i övrigt, inga problem att rulla den i friläge osv...

vad ska jag fylla den med för olja?

vart lite dålig tajming med det här då jag ska lämna in den på service + oljebyte på tis .


köp nån billig olja (biltema) o fyll på med iomed att den skall servas snart. Men kolla nivåglaset först, det låter ju lite skummt att oljan försvunnit om det inte finns nå spår....kanske nån kanal är igentäppt.....

Tror inte det är nån fara för motor-ras, som sagt kolla nivån, är den ok, gasa ur den lite så kanske det löser sig......
 

HasSse666

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2009
Ort
Luleå
Hoj
Suzuki GSX1300R Hayabusa 2001
Dagen D närmar sig så jag undrar om här finns någon som besiktigat med Leo Vince utan bekymmer?


Måste köpa nytt batteri och vad jag förstått så har biltema polerna bakvänt mot original?

Vilket batteri kan man köpa?

Se inlägg 6146 Biltema art 80-818 verkar passa rakt av.

Är det någon som monterat Xenon ljus?
  1. Vilken färgtemperatur rekommenderar ni ?
  2. Var har ni placerat "Ballasten" ?
  3. Relä kopplat eller direkt på originalkontakten ?
  4. Har ni i sådana fall bytt på både hel och halvljus?
  5. Visst det är olagligt på halvljuset...men kanske bättre än att köra med heljuset på hela tiden som somliga gör:va

Funderar på dessa Länk:Bilupplysningen någon som testat dessa

Min svåger är besiktningsman och han säger att de brukar se mellan fingrarna på Xenonlampor så länge de inte bländar.
Men men man kan ju inte välja besiktningsman:)
 
Last edited:

MissMoonia

Member of The Pink Ladies
Gick med
14 Apr 2009
Ort
Ängelholm
Hoj
Kawasaki ER6f, grön - Till Salu!
Satte fälgstripes på min hoj igår, tyckte att det blev riktigt snyggt! :) Men vilket pilljobb!
(Försökte sätta en bild här men det funkade inte :( Hur gör man?! Bild finns iaf i mitt fotoalbum...)
 
Last edited:

38Larsson

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2010
Ort
Sollebrunn
Hoj
Kawasaki ER-6N 09
Detta med sprickor i ram, ska man helt utesluta att köpa en 06a eller blev det bara på enstaka modeller?

Har dykt upp en ruskigt fin ER6a som jag är sugen på, dock är det ju en 06a tyvärr....

Hur mycket tycker ni ABS är värt? Är det värt att gå ner ett år i årsmodell för att istället få ABS?

Köpte en 09a med ABS och är inte så jättenöjd. Säkert bra för den som har hojen som ett transportmedel och åker oavsett väder. Själv tycker jag att det känns som att den går in lite väl tidigt.
 

lodiz2

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2010
Ort
örebro
Hoj
2008 kawasaki er6f
köp nån billig olja (biltema) o fyll på med iomed att den skall servas snart. Men kolla nivåglaset först, det låter ju lite skummt att oljan försvunnit om det inte finns nå spår....kanske nån kanal är igentäppt.....

Tror inte det är nån fara för motor-ras, som sagt kolla nivån, är den ok, gasa ur den lite så kanske det löser sig......

vad för olja är det man ska köpa då? det finns väl 1000 olika sorter med olika egenskaper .
 

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Eksjö [Eiijkchoe]
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
biltema har batteri som passar rakt av o kan absolut inte vara sämre än orginal. 80-226

Toppfart... vill minnas att den kommer upp i 225 med ryggsäck.
 

*Tore*

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2006
Ort
Östersund
Hoj
ER-6n -07 Orange (STENDÖD), GSX400e -83 (halvdöd)
jag har några frågar.

startade hojen för att ta en sväng idag och den startade som vanligt men kändes skum och dog på tomgången efter bara en liten stund . och då började oljelampan lysa. oljan verkar ha tagit slut , trodde att jag hade koll på den men icke.

det jag undrar nu är tog den skada av det ? den verkar normal i övrigt, inga problem att rulla den i friläge osv...

vad ska jag fylla den med för olja?

vart lite dålig tajming med det här då jag ska lämna in den på service + oljebyte på tis .

Om oljelampan tändes efter att motorn dött så är det fullt normalt. När motorn stannar bygger pumpen inget tryck och lampan tänds.

Om den däremot lyser när motorn är igång så kolla oljenivån i fönstret med cykeln upprätt (inte på stödet). Är det lite så fyll på med tillexempel Olja från biltema som fyller specifikationen enligt kawasaki.

Om det det inte är lite olja men lampan lyser endå så kör inte, det kan vara så att någon oljekanal är igensatt och det blir bristfällig smörjning. Ta upp det med verkstan när du servar den!

Lycka till
 
Nyheter
Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top