ER6-tråden

Christian.

Guest
Har precis lagt handpenningen på er 6n! Hämtar den på Måndag 29/3 Fan va gott det ska bli!
Nån som har ett bra förslag på försäkring? Lutar åt Bilsport & Mc än så länge. Har inget kort...ÄN så det blir väl lite prisey. Men smakar det så kostar det!

Förslag på roliga grejer o skaffa till den förresten? Nån bra hemsida kanske?
 

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Malmö
Hoj
ingen
Har precis lagt handpenningen på er 6n! Hämtar den på Måndag 29/3 Fan va gott det ska bli!
Nån som har ett bra förslag på försäkring? Lutar åt Bilsport & Mc än så länge. Har inget kort...ÄN så det blir väl lite prisey. Men smakar det så kostar det!

Förslag på roliga grejer o skaffa till den förresten? Nån bra hemsida kanske?

det är bara att ringa allt o alla, men tror bilsport o mc är billigast iallafall, ringde själv runt för några veckor sen, trodde att kanske mitt bolag där jag har hemförsäkring hos skulle vara lite givmilda men icke tror dom var dyrast :)
 

Torrfarfar

Torrfarfar
Gick med
29 Dec 2006
Ort
Malevik (GBG)
Hoj
Svart Kawa
Tjenare har en svart er6n. Ska beställa strypning nu i de närmsta dagarna och tänkte beställa från alphateknik för att undvika dyra mellanhänder. Men frågan är, när jag sitter å klickar i märke och modell så dyker de upp er650A eller er650C vilken är de jag ska ha:confused:

Tack på förhand
 

palmkvist87

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2010
Ort
Malmö
Hoj
2007, Kawasaki, Er-6f
Tjenare! Ny på sidan och orkar inte läsa igenom 300+ sidor. Men undrar om någon kan säga ett avgassystem till er-6an som ger ett lite mer "sportigt" ljud. Just nu har jag ett LeoVince blås på. Ett härligt ljud men inte det typiska ljudet som från riktiga sporthojar. Kanske inte kan "fuska" sig till ett sånt ljud men hade varit tacksam för svar!

Och kan säga till alla som funderar på en er-6a att den är helt klockren! Köpte en f -07a förra året. Går hur bra som helst och har inget negativt att säga, möööjligtvis som nån innan sa att bromsarna hade kanske kunnat vara lite vassare men dem är långt ifrån dåliga! Har ifs inte ABS på min så kanske blir bättre med det!

Rock on! :yoparty
 

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Malmö
Hoj
ingen
Tjenare! Ny på sidan och orkar inte läsa igenom 300+ sidor. Men undrar om någon kan säga ett avgassystem till er-6an som ger ett lite mer "sportigt" ljud. Just nu har jag ett LeoVince blås på. Ett härligt ljud men inte det typiska ljudet som från riktiga sporthojar. Kanske inte kan "fuska" sig till ett sånt ljud men hade varit tacksam för svar!

tror inte det finns något slipon som gör en 2 cylinder hoj till en 4a :D

förresten välkommen till sidan.
 

Hobbe

Medlem
Gick med
25 Apr 2009
Ort
stockholm
Hoj
-
Hej

Jag har skrivit om detta tidigare. Dom flesta mc firmor verkar tro att man skiter ut pengar ! 600 mila servicen är en ren bromsfunktions kontroll. Titta i eran manual. Biketech i Norrköping tar ca 160 kr. Det finns en beräknad tid för denna service från kawaski och den följer Biketech. Det finns skräck exempel på ca 2000 kr för denna service:arsele. Nej bojkotta dessa ockrare. Vill du byta olja så gör det själv då olje byte inte ingår i 600 mila service. :banana



funderar på att ta fram min hoj nästa helg då det mesta av snön försvunnit. vad bör jag tänka på när jag tar ut den ?

Det fanns ju olja och bensin och den var ju körklar när jag ställde den i vintras och batteriet är underhållsladdat. kan jag bara ta ut och köra med den eller måste jag fylla på eller byta olja ? eller nått annat ?
jag ska bara köra med den c:a 15 mil sen ska jag lämna in den på 600 mil service .

är det nån som vet vad en sån service kostar och vart man ska göra den ? bor i örebro.
 

palmkvist87

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2010
Ort
Malmö
Hoj
2007, Kawasaki, Er-6f
Funderade på att sätta på såkallade sportstyre på min 6f. Nån som gjort det? Är det lönt? Får man ens lite mer sportkänsla i hojen eller tar man bort för mycket av rörligheten? Ganska velig som det kanske märks! haha!
 

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Eksjö [Eiijkchoe]
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
det är bara att ringa allt o alla, men tror bilsport o mc är billigast iallafall, ringde själv runt för några veckor sen, trodde att kanske mitt bolag där jag har hemförsäkring hos skulle vara lite givmilda men icke tror dom var dyrast :)

Bilsport mc är lätt billigast.. betalar 2800kr hel/hel
 

Tanja

Guest
Får man hänga med er tråd?
Jag har inte körkort ÄN. Men jag äger en svart kawasaki ER-6f -08.
Som jag bara LÄNGTAR efter. Går och kramar om den emellanåt :D
Förhoppningsvis tar jag min jungfru tur första veckan i maj :D
 

Kristian.gbg

オートバイ
Gick med
6 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
-08, Kawasaki ER-6F ABS
Får man hänga med er tråd?
Jag har inte körkort ÄN. Men jag äger en svart kawasaki ER-6f -08.
Som jag bara LÄNGTAR efter. Går och kramar om den emellanåt :D
Förhoppningsvis tar jag min jungfru tur första veckan i maj :D
Klart! välkommen och grattis till ett bra köp! ;)
och ser du en till svart er-6f på ön så är det bara att hälsa ;)
här har du ett tips på en tråd också http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=203612
 
Last edited:

Lind

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2008
Ort
Nora
Hoj
Yamaha MT-09 SR 2014
Våren närmar sig även mina trakter och snart är det dags för årets första tur. I år funderar jag på att montera ett slip-on från Leovince tex på hojen för att få lite mulligare ljud. Vad jag är ute efter är ett lite mulligare men inte nödvändigtvis högre ljud, jag är gärna fortfarande laglig med ljudnivån. Brukar det ingå DB-killer eller något liknande i såna här saker? Är total n00b på området. :confused:
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top