ER6-tråden

MissMoonia

Member of The Pink Ladies
Gick med
14 Apr 2009
Ort
Ängelholm
Hoj
Kawasaki ER6f, grön - Till Salu!
I år är det dags för alla -06or att bli besiktigade för första gången! Själv besiktigade jag min guling igår (ösregn och +5grader både dit och hem) och den gick igenom utan problem! Besiktningsmannen tyckte att den såg fin ut :). Och nu ligger den ute till försäljning! Nog lite lättare att sälja nybesiktigad!

Någon annan som besiktigat sin -06a nyligen?
 

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Slutändan, Östra Dalarna
Hoj
YZF 1000 R
I år är det dags för alla -06or att bli besiktigade för första gången! Själv besiktigade jag min guling igår (ösregn och +5grader både dit och hem) och den gick igenom utan problem! Besiktningsmannen tyckte att den såg fin ut :). Och nu ligger den ute till försäljning! Nog lite lättare att sälja nybesiktigad!

Någon annan som besiktigat sin -06a nyligen?

Jag fick brev fr trspstyrelsen igår ang att det är dax å boka tid för bes....Inte ett endaste dugg orolig för besiktning.....

Bilar är desto mer spännande........där kan man få överaskningar!!!

Men en hoj har man absolut koll på ju, då man är utsatt i trafiken på ett helt annat sätt!!!!
 

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Eksjö [Eiijkchoe]
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
I år är det dags för alla -06or att bli besiktigade för första gången! Själv besiktigade jag min guling igår (ösregn och +5grader både dit och hem) och den gick igenom utan problem! Besiktningsmannen tyckte att den såg fin ut :). Och nu ligger den ute till försäljning! Nog lite lättare att sälja nybesiktigad!

Någon annan som besiktigat sin -06a nyligen?

Första gången? jag besiktade förra året, iofs en regbesiktning pga rambyte men åker på besiktning i år igen :(.. allt är tipp topp men dom kan ju alltid gnälla på att man har slip on
 

überkill

Guest
Färgkod

Någon som har koll på vad en vit vad ER6-N 2009 har för färgkod? Tänker lacka mina fälgar vita med lite blått skimmer i.. :tungan
 

Lind

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2008
Ort
Nora
Hoj
Yamaha MT-09 SR 2014
Premiärtur för i år idag o allt start utan problem.
Men tanklocket kärvar,kunde faktiskt inte få upp det. Provade med låsolja och nyckeln går ned som den ska men det går inte att vrida om. Provade oxo att trycka ned medan jag vred men till ingen lycka.
Någon som har något bra förslag?
 

MissMoonia

Member of The Pink Ladies
Gick med
14 Apr 2009
Ort
Ängelholm
Hoj
Kawasaki ER6f, grön - Till Salu!
Premiärtur för i år idag o allt start utan problem.
Men tanklocket kärvar,kunde faktiskt inte få upp det. Provade med låsolja och nyckeln går ned som den ska men det går inte att vrida om. Provade oxo att trycka ned medan jag vred men till ingen lycka.
Någon som har något bra förslag?

Jag har haft samma problem på min -09a! Har hittills tankat en gång sen jag köpte den och då lyckades jag böja nycklen när jag skulle stänga tanklocket igen :S.
 

momento76

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2008
Ort
Malmköping
Hoj
kawasaki er6n gpz 550 ktm 125exc
Idag tog jag runt 15 mil nice men för en månad sen så körde ja både på lansväg å bana i portugal å nu käns han lite slö på bana prova en suzuki gsx-r600,bmw hp2 å en triumph doytona 675
började med triumph, bromsar (giftiga) MOTORljud väghålnig aaahh vilken hoj var dock testhojen runt banan som var riktig svår å komma ihåg, sen tog jag hp2 var en klumpeduns å köra (ja är nybörjare nästan) bra fart men den ville resa sig i kurvan särskilt i vänsterkurvor inget för nybörjare alltså (fick för mej det iaf) var riktigt häftigt vid inläggnig av 5 runt 180 så lyftte famängan på den på rakan . efter det körde ja suzuki gsx600r min faforit lättkördare hoj på bana har jag inte varit med om. 230km med bmw, 225 sukan, trajan ingen aning full koll o skänna banan.sukan . väghålning lätttskörd banbromsar BmW klumpig men på lansväg är den bättre kanse enlig mej. (kawasaki zx10r var enligt mätaren över 290 på banan. fan varför prova man inte den:rolleyes:
 

Lind

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2008
Ort
Nora
Hoj
Yamaha MT-09 SR 2014
Hmm okej, skönt att höra att det inte bara är jag iaf.
Ska se om jag lyckas krånga upp tanklocket på något vis annars blir det att ringa verkstad på tisdag och boka tid pronto.
 

Minier

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2009
Ort
Södertälje
Hoj
650V-strom
Tog premiärturen igår, bara en kortis på halvmilen, men ändå underbart.
Startade på första försöket och inge krångel alls. :tummenupp
Har aldrig haft problem med att få upp tanklocket.
 

palmkvist87

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2010
Ort
Malmö
Hoj
2007, Kawasaki, Er-6f
Tjenare. Har en Er-6f -07. Undrar bara om man bör byta olja och oljefilter och kanske tändstiften eller liknande varje år man tar ut hojen igen. Eller är det annat man bör byta? Är inte speciellt duktig på motorer och sånt. Hade varit skönt med lite hjälp!
 

Miss_A

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Ort
Söderort
Hoj
Z750 + Suzuki DRZ 400E
Nu är motorbågarna monterade, riktigt bra passform, smälter in riktigt bra gör dom också, dock ville jag ha kvar mina "hajfene" kawasaki krasch puckar men det gick inte. Så här blev resultatet!
 

Bifogat

  • joho 144.jpg
    joho 144.jpg
    252.4 KB · Visningar: 280

JohneJ

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2009
Ort
Visby
Hoj
Triumph Street Triple -08
Nu är motorbågarna monterade, riktigt bra passform, smälter in riktigt bra gör dom också, dock ville jag ha kvar mina "hajfene" kawasaki krasch puckar men det gick inte. Så här blev resultatet!

Snyggt! Oftast tycker jag att motorbågar är väldigt fula, men dessa smälte in så bra så att det inte pajade helthetsintrycket.

Är det "Style" speglar du har på din hoj? Är sikten bättre i dem än de usla orginalspeglarna?
 

Miss_A

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Ort
Söderort
Hoj
Z750 + Suzuki DRZ 400E
Snyggt! Oftast tycker jag att motorbågar är väldigt fula, men dessa smälte in så bra så att det inte pajade helthetsintrycket.

Är det "Style" speglar du har på din hoj? Är sikten bättre i dem än de usla orginalspeglarna?

Ja dom smälter in sjukt bra, tyckte jag kunde köpa såna då jag har nytaget körkort och har min inlärningsperiod :)

Nej Jag tror dom heter extreme, kostnad runt 900:-, dom satt på hojen vid köp, man ser inte vidare bra i dom, tippar på att original är mkt bättre, dessa är väldigt smala, och sen kan det ju vibrera lite så sikten är inte bra, men snygga är dom!

Toksnygga bågar! Syns ju knappt.

Ja dom blev bra och diskreta :)
 
Last edited:

Lind

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2008
Ort
Nora
Hoj
Yamaha MT-09 SR 2014
Superläckert Miss_A.

Själv har jag tid nästa måndag nu på verkstan så de får titta på mitt tanklock, får se vad som händer med den historien.
 

TommyGun

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2007
Ort
Vällingby/Sthlm
Hoj
Kawasaki ER6-f -06
I år är det dags för alla -06or att bli besiktigade för första gången! Själv besiktigade jag min guling igår (ösregn och +5grader både dit och hem) och den gick igenom utan problem! Besiktningsmannen tyckte att den såg fin ut :). Och nu ligger den ute till försäljning! Nog lite lättare att sälja nybesiktigad!

Någon annan som besiktigat sin -06a nyligen?

Japp - min besiktigades i början av mars. Den var inne på service och mc-firman ombesörjde besiktningen. Var dock lite orolig för besiktningen då det sitter ett Hurricslipon på den men den gick igenom ändå - fast det kanske mest berodde på att de inte startade den under besiktningen...
 

JohneJ

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2009
Ort
Visby
Hoj
Triumph Street Triple -08
Japp - min besiktigades i början av mars. Den var inne på service och mc-firman ombesörjde besiktningen. Var dock lite orolig för besiktningen då det sitter ett Hurricslipon på den men den gick igenom ändå - fast det kanske mest berodde på att de inte startade den under besiktningen...

Jag såg att du har ett Hurric slipon, funderar själv på att köpa ett sådant för jag såg att de hade bra pris på dem på bikeshop. Är du nöjd med ditt slipon? Följer det med db-killer till det? Jag undrar även om det har uttag för lamdasonden eller om man måste köpa en kontakt för att ersätta den?

Och kanske viktigast av allt....hur är ljudet? :)
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top