Modifieringar XT660 X/R

Vindruta XT660R

Tjenare. Jag tycker att vinden är lite jobbig i högre farter och är ute efter en hög vindruta till XT660R. Någon som har en hög vindruta monterad på sin hoj? Jag har läst att yamahas original fladdrar och låter. Den är dessutom ganska ful tycker jag. Jag tycker Puig ser ut att ha OK design. Var kan man köpa Puig i Sverige?Någon som känner till några andra modeller samt var man kan få tag på dem. Har kollat off-the-road.de och de har en variant, men den är endast ca 5cm högre än den som sitter på original. Någon som kör med OTR's ruta? Tillräckligt hög??

Tack!
 
Vid nästa veckoslut ska jag lämna in hojen på service.
Tänkte i samband med de be dom att montera på nya slipon eller alternativt helsystem, samt nya däck.
Skulle vilja veta om det finns några slipon/helsystem att köpa som utan tvivel går igenom besiktningen?
Så undrar jag även om man måste bestycka om hojen när man byter system?

:va
 
Re: Modefieringar XT660 X/R

Jag har ett par Leo Vince monterade. Medföljer 3 eller 4 insatser att välja på. Har näst kortaste i nu (kortaste låter som tre helikoptrar) och de skulle inte gå igenom besiktningen. De längsta ska dock inte vara några problem efter vad jag har hört. Har inte besiktigat än dock, så jag kan inte garantera något. Jag tror att touring.se har Leo Vince.


(Tjenare. Jag tycker att vinden är lite jobbig i högre farter och är ute efter en hög vindruta till XT660R. Någon som har en hög vindruta monterad på sin hoj? Jag har läst att yamahas original fladdrar och låter. Den är dessutom ganska ful tycker jag. Jag tycker Puig ser ut att ha OK design. Var kan man köpa Puig i Sverige?Någon som känner till några andra modeller samt var man kan få tag på dem. Har kollat off-the-road.de och de har en variant, men den är endast ca 5cm högre än den som sitter på original. Någon som kör med OTR's ruta? Tillräckligt hög??

Tack!)
 
Ojoj va dyrt, 6600 spänn för två blås!!
Ja tack för tipset, men det får bli till att leta på begagnatmarknaden.

Tyvär kan jag inte svara på din fråga!
 
Högre vindruta

Jag har ett par Leo Vince monterade. Medföljer 3 eller 4 insatser att välja på. Har näst kortaste i nu (kortaste låter som tre helikoptrar) och de skulle inte gå igenom besiktningen. De längsta ska dock inte vara några problem efter vad jag har hört. Har inte besiktigat än dock, så jag kan inte garantera något. Jag tror att touring.se har Leo Vince.


(Tjenare. Jag tycker att vinden är lite jobbig i högre farter och är ute efter en hög vindruta till XT660R. Någon som har en hög vindruta monterad på sin hoj? Jag har läst att yamahas original fladdrar och låter. Den är dessutom ganska ful tycker jag. Jag tycker Puig ser ut att ha OK design. Var kan man köpa Puig i Sverige?Någon som känner till några andra modeller samt var man kan få tag på dem. Har kollat off-the-road.de och de har en variant, men den är endast ca 5cm högre än den som sitter på original. Någon som kör med OTR's ruta? Tillräckligt hög??

Tack!)

Jag satte på en högre vindruta från off-the-road och det gjorde stor skillnad, trycket flyttades upp från bröstet till ovan axlarna och jag e 185 / ;)
 
Re: Modefieringar XT660 X/R

Ok. Jag är lika lång. Kör du X eller R? Är det vidrutan på bilden du har på din hoj? Kanske får bli så att jag beställer en.
 

Bifogat

  • ImageUploadedByTapatalk.jpg
    ImageUploadedByTapatalk.jpg
    28 KB · Visningar: 339
Jag har leovince slippisar och första besiktningen i maj.
Blir nog till att pröva med dem på till o börja med.
*håller tummarna*

Proppa fullt med dämparull borde göra susen. Har också LeoVince, men ska inte besiktiga förrens 2012 :D...
 
Ok. Jag är lika lång. Kör du X eller R? Är det vidrutan på bilden du har på din hoj? Kanske får bli så att jag beställer en.

Jag kör R, det är inte den på bilden utan nästa som syns under om du har kopierat bilden från off-the-road:

OTR Flyscreen, high, XT660
Product number: YX6300YAM
 
Hej!
Jag fick vårkänslor idag, och fick kört XT:n för första gången. Det blev 3 mil och det var riktigt roligt. Det var några plusgrader med solsken i gbg området. Men tjälen ligger djup, så det var lite av ett vågspel...
 
Hej!
Jag fick vårkänslor idag, och fick kört XT:n för första gången. Det blev 3 mil och det var riktigt roligt. Det var några plusgrader med solsken i gbg området. Men tjälen ligger djup, så det var lite av ett vågspel...

Tja!
Vi var också ute igår. Kikade runt på grusvägarna runt gbg, mest snö och is fortfarande men det börjar släppa. Åker du mest grus eller asfalt?
 
Tja!
Vi var också ute igår. Kikade runt på grusvägarna runt gbg, mest snö och is fortfarande men det börjar släppa. Åker du mest grus eller asfalt?

Tja, det var ju premiär åkturen i dubbel bemärkelse för mig. (jag köpte den i december). Och det blir nog mest asfalt, men det ska allt bli en del grus också:D Jag har ju ett grusdäck fram mt21 pirelli, och bak ett tkc80 continental.
 
Vad har ni för erfarenhet när det gäller slipon till era cyklar?
Ska man ha Leo eller GPR? :va
 
Köpte yamaha orginal handtagsskydd och skulle montera dom men det gick inge bra.

Har inga styrvikter och inget att skruva fast dom i styret.
Hur sitter dom fast i vanliga fall?
Sitter det en skruv i centrum eller en expandermutter?

Ser ut som att jag har ett orginalstyre.
Handlar om en xt660R -04
 
Jag tycker det är ett under att denna tråd har vuxit sig så stor i teknikforumet! :tummenupp Det är bra jobbat!
 
Hej alla xt ägare, en liten fråga till er?

Som nybliven xt ägare så har jag inte hunnit köra så mycket än.
Och min xt är än så länge original, när det gäller motor modifieringar.

Vid lägre farter (stadskörning) så är det 1-3:ans växel som gäller för mig. Vid högre växel så hackar motorn. Och det är väl först vid ca 65 km/h som den går bra på 4:ans växel och vid ca 75 km/h på 5:ans växel.
Vad tror ni, ska det vara så eller kan insprutningen vara felinställd?

Jag har ingen aning om hur en xt ska bete sig :va
 
Hej alla xt ägare, en liten fråga till er?

Som nybliven xt ägare så har jag inte hunnit köra så mycket än.
Och min xt är än så länge original, när det gäller motor modifieringar.

Vid lägre farter (stadskörning) så är det 1-3:ans växel som gäller för mig. Vid högre växel så hackar motorn. Och det är väl först vid ca 65 km/h som den går bra på 4:ans växel och vid ca 75 km/h på 5:ans växel.
Vad tror ni, ska det vara så eller kan insprutningen vara felinställd?

Jag har ingen aning om hur en xt ska bete sig :va

Ganska normalt för en stor enstånka. Kör på lite lägre växlar så du får upp varvet lite mer så går det jämnare.
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top