Modifieringar XT660 X/R

Nån som kan tipsa om nån bra firma med bromsbänk? Vill ha en PCIII inkopplad och mappad.
Nånstans runt kalmar län, östergötland eller sörmland på ett ungefär. Stockholm funkar oxå.

/M
 
Någon som bytt kopplingsvajer/hölje, och vet var man kan hitta ett färdigt kit som passar 660 R? Behöver ett som är längre än original då jag precis höjt styret, vilket resulterat i för kort vajer/hölje...
 
Någon som bytt kopplingsvajer/hölje, och vet var man kan hitta ett färdigt kit som passar 660 R? Behöver ett som är längre än original då jag precis höjt styret, vilket resulterat i för kort vajer/hölje...

Jag höjde min 5 cm, finns bilder tidigare i denna tråd, början av sommaren 2008 någon gång.
Jag klippte loss kopplings och gasviren från originalfästena och lyckade hitta nya vägar som gjorde att det funkade, jag gjorde även någon justering på kopplingsviren i bägge ändarna, det räckte.

Edit
Kolla inlägg nr 2836
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=59942&page=142
 
Last edited:
Jag har gjort ett fulmeck med MTB- och originalhölje, samt en MTB-bromsvajer. Om du fick det att funka med original borde det ju funka för mig också. Hade nog lite för bråtttom i processen ;-)...
 
Nu är säsongen igång för lite åkande.
Köpte en ny XT660R i januari som nästan har tiggt om att få luftas sen dess..
Nu har iallafall snöhelvetet töat bort och dags att testa cykeln.

Blev iallafall lite moddat under vintern. Se biderna nedan!
Ny bak utan blöja!
Och miniblink fram

Och som alla andra så är det biltemas grejjor för under 500:- som används.

+Att "Arnold" bidrog med nya blås!

Sen skruvades allt annat onödigt bort. Passagerarhandtag, fotpinnar, m.m.
 

Bifogat

  • bild4.JPG
    bild4.JPG
    37.7 KB · Visningar: 266
  • bild3.JPG
    bild3.JPG
    40.8 KB · Visningar: 264
  • bild5.JPG
    bild5.JPG
    39.2 KB · Visningar: 231
Nu är säsongen igång för lite åkande.
Köpte en ny XT660R i januari som nästan har tiggt om att få luftas sen dess..
Nu har iallafall snöhelvetet töat bort och dags att testa cykeln.

Blev iallafall lite moddat under vintern. Se biderna nedan!
Ny bak utan blöja!
Och miniblink fram

Och som alla andra så är det biltemas grejjor för under 500:- som används.

+Att "Arnold" bidrog med nya blås!

Sen skruvades allt annat onödigt bort. Passagerarhandtag, fotpinnar, m.m.

Snyggt bygge!

Jag har också funderingar på att modda röven. Det blir riktigt snyggt sådär.
Har letat på biltema.se efter skyltbelysningen, men inte hittat. Ligger den under någon annan kategori?

Har du använt motstånd till blinkerserna? Vilka passar?

/Markus
 
Re: Modefieringar XT660 X/R

perjul skrev:
Jag har gjort ett fulmeck med MTB- och originalhölje, samt en MTB-bromsvajer. Om du fick det att funka med original borde det ju funka för mig också. Hade nog lite för bråtttom i processen ;-)...

Perjul, jag höjde styret med höjningssatsen från touratech. Tror den höjer ca 3,5cm. Det funkade bra utan att byta några delar. Det räckte med att släppa nån plastring och släppa på vajern från handtaget lite. Går säkert också hitta en annan väg för vajrarna som tidigare nämnt. Har du förresten nåt bra tips på nån plats i eller relativt nära södra Stockholm där man kan öva lite grusåka? Såg att du bor i Årsta (jag med) och tänkte att du ev hade utforskat de södra delarna.

Någon som har koll på ställen i Stockholm där man kan köpa däck samt få dem monterade? Jag är ute efter continentals TKC80. Mc-varuhuset hade inte den modellen.
 
Hej M1000!
TKC80 köper du smidigt hos http://www.dackonline.se/Motorcykeldack.html eller http://hojdack.se/.
Själv gillar jag kombinationen TKC80 bak och T63 fram. Finns en Vianor bakom OK borta vid Globen. Har inte testat den, men Vianor har visst något samarbete med hojdäck.se.

Gällande grusåka kör jag i princip bara GPS-rutter som jag knåpat ihop på datorn i förväg. Brukar alltid ta mig ner till S-tälje först, och sträcka ut på gruset därifrån, söderut eller västerut. Har en 150-milakörning på gång nu i påskhelgen, men nästa helg blir det körning lite närmare stan. Den körningen är inte detaljbestämd än, men PM:a om du är intresserad av att haka.

Perjul, jag höjde styret med höjningssatsen från touratech. Tror den höjer ca 3,5cm. Det funkade bra utan att byta några delar. Det räckte med att släppa nån plastring och släppa på vajern från handtaget lite. Går säkert också hitta en annan väg för vajrarna som tidigare nämnt. Har du förresten nåt bra tips på nån plats i eller relativt nära södra Stockholm där man kan öva lite grusåka? Såg att du bor i Årsta (jag med) och tänkte att du ev hade utforskat de södra delarna.

Någon som har koll på ställen i Stockholm där man kan köpa däck samt få dem monterade? Jag är ute efter continentals TKC80. Mc-varuhuset hade inte den modellen.
 
Fick min hasplåt från OTR idag:) Men när jag granskade stålram med fäste så var den lite ruggad i ytan med begynnande ytrost. Någon som har bra tips på roststoppande färg? Jag funderar på hammarlack.

perjul, bra däcksajter som du tipsade om, men jag har fortfarande inte bestämt mig för vilka däck jag ska köpa. Jag har bara konstaterat att dom jag har på, inte är så bra för blöt asfalt.

Och sen en fråga till alla XT 660 ägare, vid vilken hastighet går era hojar bra på 5:ans växel. Jag måste i alla fall ligga på 80 km/h +, om den ska gå bra, men drar jag fullgas där, så låter det som om den "spikar". Den går rent på 5:ans växel vid högre hastigheter. Men där uppstod ett nytt "problem" den börjar vobbla vid 145 km/ och vid 150 km/h blev det farligt, det kanske kan bero på grusdäcket fram?
 
Last edited:
Och sen en fråga till alla XT 660 ägare, vid vilken hastighet går era hojar bra på 5:ans växel. Jag måste i alla fall ligga på 80 km/h +, om den ska gå bra, men drar jag fullgas där, så låter det som om den "spikar". Den går rent på 5:ans växel vid högre hastigheter. Men där uppstod ett nytt "problem" den börjar vobbla vid 145 km/ och vid 150 km/h blev det farligt, det kanske kan bero på grusdäcket fram?

Jag tycker du skall lämna in hojen, det är ju 5 års garanti, min gick aldrig ojämnt i någon fart så som du beskriver.

Däcken kan börja vobbla, min gjorde det ibland lite beroende på vilket däck jag hade på fram, ev kan du balansera hjulet, men du kör väl aldrig så fort i alla fall? Om man lutar sig framåt så slutade vobblet för mig.

PS
I morgon är det "långfredagsturen"
kolla här, start i Härryda, de har tom en lugn guidad tur.
http://hagaviken.d2g.com/sat/viewtopic.php?f=9&t=1257
DS
 
Hej! Är det någon som har koll på om Biltemas nya handtagsskydd passar på 660x? Kanske rent av någon som har en bild med dem på?
 
Jag tycker du skall lämna in hojen, det är ju 5 års garanti, min gick aldrig ojämnt i någon fart så som du beskriver.

Däcken kan börja vobbla, min gjorde det ibland lite beroende på vilket däck jag hade på fram, ev kan du balansera hjulet, men du kör väl aldrig så fort i alla fall? Om man lutar sig framåt så slutade vobblet för mig.

PS
I morgon är det "långfredagsturen"
kolla här, start i Härryda, de har tom en lugn guidad tur.
http://hagaviken.d2g.com/sat/viewtopic.php?f=9&t=1257
DS

Jag får väl åka bort till Yamaha och be dom kolla på cykeln. Problemet är bara att jag inte vet hur en rätt inställd XT ska bete sig.

Långfredagsturen verkar ju vara intressant :)

PS jag håller alltid hastighetsgränserna :D
 
Last edited:
Snyggt bygge!

Jag har också funderingar på att modda röven. Det blir riktigt snyggt sådär.
Har letat på biltema.se efter skyltbelysningen, men inte hittat. Ligger den under någon annan kategori?

Har du använt motstånd till blinkerserna? Vilka passar?

/Markus


Denna skyltbelysning använde jag. Art:42-148
Motstånd Art:42-202 Du behöver ett motstånd per blinker.
 
Back
Top