Nya BMW s1000rr, levereras med Continentaldäck..

Om jag hade köpte en spruttans BMW för en massa pengar hade jag oxå orat mig för dom orginalmonterade däcken...:glömdet

Om jag hade köpte en spruttans BMW för en massa pengar hade jag oxå orat mig för dom orginalmonterade däcken...:glömdet

Vem skulle inte gjort det , själv åkte orginal däcken av på min gsxr 1000 08 illa kvikt när den inhandlades.

Fast det verkar som de sätter på hyffsade däck på BMW , metzler gör bra däck de med.

nej fan, du kan få åka en sväng på min eminenta R7a.

Fan vad snällt, nehe du gubbe lilla jag vet nog vad du går för ;-)

Vem skulle inte gjort det , själv åkte orginal däcken av på min gsxr 1000 08 illa kvikt när den inhandlades.

Fast det verkar som de sätter på hyffsade däck på BMW , metzler gör bra däck de med.

Bridgestone-skit på gixxern va?

Last edited:

Har mycket svårt att tänka mig att de monterar livsfarliga däck på sprillans nya supersportmotorcyklar :)

Last edited:
Vurpar du beror det nog mer på skit bakom styret än däcken.Sensational 50.8° lean angle

For riders who demand extremes: The ContiSportAttack will achieve an impressive 50,8° lean angle in dry conditions.

Kan man tro att det ska programmeras om i datorprogrammen, för att eliminera skit bakom om styret, och anpassa till Conti - på nya Bumsen..

Välkommen till oss gamla i Bumsegänget - ska du vara Bikerwomanfarmor :tummenupp

Kan man tro att det ska programmeras om i datorprogrammen, för att eliminera skit bakom om styret, och anpassa till Conti - på nya Bumsen..

Välkommen till oss gamla i Bumsegänget - ska du vara Bikerwomanfarmor :tummenupp

Tackar min käre gamle dansk:tummenupp
Är numera chef i din käre stad så vi lär säkert ramla på varann snart;-) eller så kanske du är redo för en plats på hemmet? lovar att ge dig förtur:krama

Vem fan bryr sig om vad det sitter för däck på hojen när man köper den? :va
Har man råd att köpa en ny hoj så har man råd med däck också om man inte skulle vara nöjd med dom som sitter på!

Vem fan bryr sig om vad det sitter för däck på hojen när man köper den? :va
Har man råd att köpa en ny hoj så har man råd med däck också om man inte skulle vara nöjd med dom som sitter på!

självklart har jag råd med det, men varför kränga av dom om folk säger att de är bra? därför jag frågade här

Dom duger säkert bra när du skall köra in hojen..

Koncentrera dig på att lära dig hantera den istället.

Dom duger säkert bra när du skall köra in hojen..

Koncentrera dig på att lära dig hantera den istället.

Köra in är för mesar ;-) har jag aldrig gjort med mina hojar och de har alltid lämnat fler hk än andra likadana.
Alla mc-mekar jag känner säger att man inte ska köra in sin hoj utan bara undvika segdragning och inte varva innan motorn är varm. Man ska variera varvtalet mycket och växla mkt. i början så sätter sig allt kanon:tummenupp

Last edited:
Köra in är för mesar ;-) har jag aldrig gjort med mina hojar och de har alltid lämnat fler hk än andra likadana.
Alla mc-mekar jag känner säger att man inte ska köra in sin hoj utan bara undvika segdragning. Man ska variera varvtalet mycket och växla mkt. i början så sätter sig allt kanon:tummenupp

Heeej det är ingen suzuki, det finns ett mycket noga utarbetat inkörningsprogram i instruktionsboken FÖLJ DET!!! På alla BMW´s prestanda bilar sitter en klisterlapp i synfältet om vilka varv du får använda vid olika farter,samt motorn går inte att varva innan den är varm. Lyssna inte på en "vanlig mekaniker", utan du får instruktioner hur du skall köra in motorn.

Alla mc-mekar jag känner säger att man inte ska köra in sin hoj utan bara undvika segdragning. Man ska variera varvtalet mycket och växla mkt. i början så sätter sig allt kanon:tummenupp

Det råder lite delade meningar om hur man ska köra in en hoj. Jag ger inget råd för min egen erfarenhet är för liten men det som verkar klarlagt är att det går att få hojen att ge mer effekt med en betydligt hårdare inkörning än vad instruktionsboken förespråkar. Här är ett exempel

http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

Om liknande inkörning också ger längre livslängd är väl inte lika väl dokumenterat.

Det råder lite delade meningar om hur man ska köra in en hoj. Jag ger inget råd för min egen erfarenhet är för liten men det som verkar klarlagt är att det går att få hojen att ge mer effekt med en betydligt hårdare inkörning än vad instruktionsboken förespråkar. Här är ett exempel

http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

Om liknande inkörning också ger längre livslängd är väl inte lika väl dokumenterat.

Jag kanske överdrev lite men självklart varvar jag inte innan motorn är varm och jag misshandlar verkligen inte mina hojar men enligt alla rykten så sägs det att alla hojar redan har tokvarvats redan i fabriken och att dagens moderna motorer tål det,men visst det kanske är skillnad på BMW?

För övrigt sköter jag mina hojar som små barn och de servas ca var 300 mil eftersom jag har både gratis olja och bra rabatter på material.
Så mina hojars livslängd är säkert bättre än de flestas.

Jag kanske överdrev lite men självklart varvar jag inte innan motorn är varm och jag misshandlar verkligen inte mina hojar men enligt alla rykten så sägs det att alla hojar redan har tokvarvats redan i fabriken och att dagens moderna motorer tål det,men visst det kanske är skillnad på BMW?

För övrigt sköter jag mina hojar som små barn och de servas ca var 300 mil eftersom jag har både gratis olja och bra rabatter på material.
Så mina hojars livslängd är säkert bättre än de flestas.

Att dina hojar gett mer effekt än andra likadana är väl ett gott tecken på att du gjort rätt.:tummenupp

Att dina hojar gett mer effekt än andra likadana är väl ett gott tecken på att du gjort rätt.:tummenupp

Jag har gratis bänkning så jag har bänkat alla mina hojar utom den sista faktiskt och den enda som varit slö är en begagnad som inte jag hade ägt från början. Hade två gixxer-05 och det skiljde 40 hk mellan dom!

nu blev det väldigt off topic...

Jag har gratis bänkning så jag har bänkat alla mina hojar utom den sista faktiskt och den enda som varit slö är en begagnad som inte jag hade ägt från början. Hade två gixxer-05 och det skiljde 40 hk mellan dom!

nu blev det väldigt off topic...

Göm inte bort att BMW är mycket mer high tech än någon annan ännu tillverkad motorcykel. Enl senaste jämförelsetestet i Engelska BIKE, där gav BMW´n 32hkr mer på hjulet än R1:an och mellan 20-25 mer än de andra. Guy Martin en av englands bästa förare sa att det är spel mot 1mål. Så jämför inte inkörning av sk. "vanliga hojar" med bmw. BMW har ju plockat ut betydligt mer hkr genom tuffa toleranser. PÅ en BMW M5 har de nekat garantireparationer pga felinkörning, som de kan läsa av i databoxen. Följ instruktionsboken:cool:

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back