Nya BMW s1000rr, levereras med Continentaldäck..

Söker man på sporthoj om Continental hittar man mest negativa kommentarer men det verkar som dom flesta har upplevelser från dom gamla däcken.
Googlar man hittar man bara fina recensioner. http://www.motorcyclistonline.com/gearbox/122_0608_contisport_attack_radial_tires/index.html
Läste att Continental gjorde om gummiblandningen i sportattack och raceattack sent -08 (rätta mig om jag har fel)

Jag slängde på iallafall på conti sport attack för ett par veckor sen, efter allt gott jag läst om dom utanför SH så vi får väl se hur dom beter sig nu under våren. Måste du byta blir du inte ensam iallafall sporthojsfarmor :)

Ok, vet att utseendet på däcken är oväsentligt men dom ser fan coola ut :D
contisportattack190.55.jpg

Söker man på sporthoj om Continental hittar man mest negativa kommentarer men det verkar som dom flesta har upplevelser från dom gamla däcken.
Googlar man hittar man bara fina recensioner. http://www.motorcyclistonline.com/gearbox/122_0608_contisport_attack_radial_tires/index.html
Läste att Continental gjorde om gummiblandningen i sportattack och raceattack sent -08 (rätta mig om jag har fel)

Jag slängde på iallafall på conti sport attack för ett par veckor sen, efter allt gott jag läst om dom utanför SH så vi får väl se hur dom beter sig nu under våren. Måste du byta blir du inte ensam iallafall sporthojsfarmor :)

Ok, vet att utseendet på däcken är oväsentligt men dom ser fan coola ut :D
View attachment 300872

Raceattack street och Sportattack är inte samma däck, så snälla blanda inte ihop dem. Det du har är mer sport-touring betonat däck och ligger inte i samma klass som raceattack street.

RaceAttack Street har nästan samma gummiblandning som
bandäcken i RaceAttack klassen skillnaden är att street fått lite silicagummi i gummiblandningen (kan ej bekräfta detta , men det är vad jag hört) för att det ska fungera även på våt vägbana därför är det godkänt för gatåkning. Ett löst rykte, någon får gärna emaila och få det bekräftat fast undra om de är så pigga på att berätta vad de blandar i.

Bifogat

• positioning_uv.jpg
    positioning_uv.jpg
    119.2 KB · Visningar: 114
Raceattack street och Sportattack är inte samma däck, så snälla blanda inte ihop dem. Det du har är mer sport-touring betonat däck och ligger inte i samma klass som raceattack street.

RaceAttack Street har nästan samma gummiblandning som
bandäcken i RaceAttack klassen skillnaden är att street fått lite silicagummi i gummiblandningen (kan ej bekräfta detta , men det är vad jag hört) för att det ska fungera även på våt vägbana därför är det godkänt för gatåkning. Ett löst rykte, någon får gärna emaila och få det bekräftat fast undra om de är så pigga på att berätta vad de blandar i.

måste ringa och kolla vilket av dem det är som sitter på BMWn..

De flesta testade ex av BMW´n är på Metzeler Racetec K3, gäller både motorad och de engelska exemplaren. Likaså är de flesta reklambilder tagna med Metzeler på.
Men alla tillverkare brukar ha minst 2typer av märken som hojen lev med, samma med sportbilar. BMW M3 ibland Michelin, nästa bil continental osv..

Jag gissar att min kommer med Metzler:tummenupp

De flesta testade ex av BMW´n är på Metzeler Racetec K3, gäller både motorad och de engelska exemplaren. Likaså är de flesta reklambilder tagna med Metzeler på.
Men alla tillverkare brukar ha minst 2typer av märken som hojen lev med, samma med sportbilar. BMW M3 ibland Michelin, nästa bil continental osv..

Jag gissar att min kommer med Metzler:tummenupp

Varför köper du en BMW s1000rr? man kan ju tro att du inte är nöjd med Hondan. Du vet man hinner bara köra en hoj åt gången!?
:D

Varför köper du en BMW s1000rr? man kan ju tro att du inte är nöjd med Hondan. Du vet man hinner bara köra en hoj åt gången!?
:D

Det kommer att vara ett trevligt problem att titta på de två muskelpaketen och fundera över vilken man skall ta idag. Någon hojlös polare kan ju få låna den ena (BMW´n), för att släppa någon annan på Hondan är som att låna ut frugan.:tummenupp

Det kommer att vara ett trevligt problem att titta på de två muskelpaketen och fundera över vilken man skall ta idag. Någon hojlös polare kan ju få låna den ena (BMW´n), för att släppa någon annan på Hondan är som att låna ut frugan.:tummenupp

Kan tänka mig det, så mycket pengar du lagt ner på Hondan. Surt när BMW har samma effekt redan från start.

Och på vilket ställe ser det ut som jag blandar ihop däcken, skrev att continental har fått dålig respons här på SH men inte på andra siter?
Den S1000RR polaren var och tittade satt det Conti Sport Attack på.
bild3.jpg

måste ringa och kolla vilket av dem det är som sitter på BMWn..

Hej på er , Det sitter Sport Attack på BMW:n , Race Attack är först och främst för banåkaren som vill kunna ta sig fram och tillbaka banan ,
Den största skillnaden ligger i vilken temperatur däcket skall fungera bäst i , Race Attack funkar bäst i en arbets temp runt 80 gradet och det får du bara genom att köra bana och Sport Attack funkar bäst i en lägre temperatur , det vill säga att för snabba turer på favoritslingan så har du bättre grepp med Sport Attack än Race Attack ,
Det var därför som BMW valde Sport Attack, det kommer också komma ett test i Bike under våren där man testar båda däcken mor konkurentterna, men jag är säcker på att du kommer att bli nöjd med dom , jag har testat bägge och har varit nöjd i bägge fallen ,

Finns väl egentligen bara ett svar på den frågan varför man har två sporthojar?
- "för att man kan" svarade jag på den tiden jag hade två:tummenupp

Hej på er , Det sitter Sport Attack på BMW:n , Race Attack är först och främst för banåkaren som vill kunna ta sig fram och tillbaka banan ,
Den största skillnaden ligger i vilken temperatur däcket skall fungera bäst i , Race Attack funkar bäst i en arbets temp runt 80 gradet och det får du bara genom att köra bana och Sport Attack funkar bäst i en lägre temperatur , det vill säga att för snabba turer på favoritslingan så har du bättre grepp med Sport Attack än Race Attack ,
Det var därför som BMW valde Sport Attack, det kommer också komma ett test i Bike under våren där man testar båda däcken mor konkurentterna, men jag är säcker på att du kommer att bli nöjd med dom , jag har testat bägge och har varit nöjd i bägge fallen ,

Tack för infon:tummenupp
Duger sport attack att köra bana i amatörfart också?

Kanske för att man verkar kunna göra roliga saker med den...? :tungan

[YOUTUBE-ID]T-rdm_YwLgc&feature=related[/YOUTUBE-ID]

shit! ni kommer att se mig köra sådär i sommar:D:D

fast jag tyckte nästan det var ballast när han helt lugnt körde upp på rampen på flaket igen, fan sådär vill jag kunna lasta min hoj...

Last edited:
Finns väl egentligen bara ett svar på den frågan varför man har två sporthojar?
- "för att man kan" svarade jag på den tiden jag hade två:tummenupp

Tack för infon:tummenupp
Duger sport attack att köra bana i amatörfart också?

shit! ni kommer att se mig köra sådär i sommar:D:D

fast jag tyckte nästan det var ballast när han helt lugnt körde upp på rampen på flaket igen, fan sådär vill jag kunna lasta min hoj...

Det duger att köra i proffsfart också , med dom däcken och den hojen kommer du att ha skitkul på bankörningar i sommar ...

Det duger att köra i proffsfart också , med dom däcken och den hojen kommer du att ha skitkul på bankörningar i sommar ...

jadu, det enda problemet är att den kostar 189000 pistoleros så man har ju inte direkt lust att riskera en krasch....
nackdelen med ny hoj, man blir skitmesig på bana i alla fall när jag inte kör som instruktör och inte vagnskadan gäller..
Har bokat 4 dgr på Gotland ring vanlig banåka så vi får väl se hur hel den är sen:confused:

jadu, det enda problemet är att den kostar 189000 pistoleros så man har ju inte direkt lust att riskera en krasch....
nackdelen med ny hoj, man blir skitmesig på bana i alla fall när jag inte kör som instruktör och inte vagnskadan gäller..
Har bokat 4 dgr på Gotland ring vanlig banåka så vi får väl se hur hel den är sen:confused:

Vurpar du beror det nog mer på skit bakom styret än däcken.
För om man söker lite så verkar många ganska nöjda med dem.

Byta eller inte byta däck det var frågan.

Jagar du tider tempo/ byt till rena bandäck
Köra så snabbt det bara går tempo med ett gatdäck på hojen / byt till contis race attack street.
Köra fort tempo men ej jaga tider på bana / då funkar sportattack utmärkt.

Continental ContiSportAttack

Warm-up!

The way ContiSportAttack reaches its working temperature is exemplary. Thanks to the softest rubber compound currently available among road tyres, using what Continental technicians call "black chilli", ContiSportAttack reaches its optimum working temperature more quickly than other, comparable tyres.

The design

With its extravagant "new edge" design, Continental seeks new boundaries with its ContiSportAttack. The unique design suiting current motorcycles perfectly.

Sensational 50.8° lean angle

For riders who demand extremes: The ContiSportAttack will achieve an impressive 50,8° lean angle in dry conditions. This performance marks a new standard for road tyres in this category.

Ride feel

Thanks to its 0-degree steel-belted construction, ContiSportAttack produces a balanced combination of qualities, including

• Outstanding high speed stability

• Excellent braking feedback when entering curves

• Positive feedback at maximum lean angles

• Minimal kickback tendencies

• High levels of safety and feedback

In short: ContiSportAttack offers a new dimension of rideability!

.

FEATURES

The new "Rideability"!

...makes a modern sport bike simply more rideable – right from the start !

- Excellent grip in dry and wet conditions

- Outstanding high speed stability

- Excellent braking feedback when entering curves

- Positive feedback at maximum lean angles

- Exceptionally quick warm-up time

- Reduced kickback when accelerating hard

Last edited:
Vurpar du beror det nog mer på skit bakom styret än däcken.
För om man söker lite så verkar många ganska nöjda med dem.

Byta eller inte byta däck det var frågan.

Jagar du tider tempo/ byt till rena bandäck
Köra så snabbt det bara går tempo med ett gatdäck på hojen / byt till contis race attack street.
Köra fort tempo men ej jaga tider på bana / då funkar sportattack utmärkt.

Continental ContiSportAttack

Warm-up!

The way ContiSportAttack reaches its working temperature is exemplary. Thanks to the softest rubber compound currently available among road tyres, using what Continental technicians call "black chilli", ContiSportAttack reaches its optimum working temperature more quickly than other, comparable tyres.

The design

With its extravagant "new edge" design, Continental seeks new boundaries with its ContiSportAttack. The unique design suiting current motorcycles perfectly.

Sensational 50.8° lean angle

For riders who demand extremes: The ContiSportAttack will achieve an impressive 50,8° lean angle in dry conditions. This performance marks a new standard for road tyres in this category.

Ride feel

Thanks to its 0-degree steel-belted construction, ContiSportAttack produces a balanced combination of qualities, including

• Outstanding high speed stability

• Excellent braking feedback when entering curves

• Positive feedback at maximum lean angles

• Minimal kickback tendencies

• High levels of safety and feedback

In short: ContiSportAttack offers a new dimension of rideability!

.

FEATURES

The new "Rideability"!

...makes a modern sport bike simply more rideable – right from the start !

- Excellent grip in dry and wet conditions

- Outstanding high speed stability

- Excellent braking feedback when entering curves

- Positive feedback at maximum lean angles

- Exceptionally quick warm-up time

- Reduced kickback when accelerating hard

Nej jag är för gammal för att jaga tider, vill bara ha kul och utvecklas i min egen körning. Brukar köra i medel på allmänna bandagar och snabb på SMC-kurser. E ju lite skillnad på tempo på en bandag och en kurs.

Har förr kört på pilot power one och var supernöjd med dom även på bana, de räckte gott för mina behov.

Nej jag är för gammal för att jaga tider, vill bara ha kul och utvecklas i min egen körning. Brukar köra i medel på allmänna bandagar och snabb på SMC-kurser. E ju lite skillnad på tempo på en bandag och en kurs.

Har förr kört på pilot power one och var supernöjd med dom även på bana, de räckte gott för mina behov.

Man blir aldrig för gammal att jaga tider:)

har kört conti på bana och på vägen, svinkörning delux, du kan va lugn käre vän, mkt bra.

skicka ner din 750 nu.

Man blir aldrig för gammal att jaga tider:)

Hej lilla gubben, nej jag vet ;-) försökte bara låtsas vara ödmjuk ju!
Mitt mål är att spöa min son i sommar, vi ska på en del bandagar ihop:tummenupp

har kört conti på bana och på vägen, svinkörning delux, du kan va lugn käre vän, mkt bra.

skicka ner din 750 nu.

haha, skicka ner? vad får jag för det då?:krama

Last edited:
Hej lilla gubben, nej jag vet ;-) försökte bara låtsas vara ödmjuk ju!
Mitt mål är att spöa min son i sommar, vi ska på en del bandagar ihop:tummenupp

haha, skicka ner? vad får jag för det då?:krama

du får tillbaka den när du behöver den så klart,
vi delar den som banhoj :)

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion