Triumph Street Triple-tråden

Du vet vad man säger om en hoj som en gång är kraschad..
Kraschar du utan puckar får du antagligen en helt ny hoj då skadorna är dyrare att laga än att försbolaget köper en ny hoj.

Vad säger man om en hoj som en gång är kraschad (lagd)...!? :va Inte konstigt att försäkringarna är så dyra med denna inställning.

Puckar åker på diReKt när man hämtat ut hojen! Det hjälper garanterat att minimera skadorna vid såväl vältskador (tappad, påkörd hoj vid parkering) som vid en vurpa.
 
Vad säger man om en hoj som en gång är kraschad (lagd)...!? :va Inte konstigt att försäkringarna är så dyra med denna inställning.

Känns som det blivit ett missförstånd här, min poäng var alltså att ha så lite med försäkringsbolaget att göra om man gillar att busköra!
 
Tanken är väl inte att åka runt och stunta direkt. Åka på bakhjul och bromsa upp på framhjulet lär det väl tränas lite på nästa säsong.

Tanken med puckar var mer att skydda hojen om den välter omkull när den står still. Går man omkull i högre farter så kommer det bli lite skador ändå om man säger så.
 
Tanken är väl inte att åka runt och stunta direkt. Åka på bakhjul och bromsa upp på framhjulet lär det väl tränas lite på nästa säsong.

Tanken med puckar var mer att skydda hojen om den välter omkull när den står still. Går man omkull i högre farter så kommer det bli lite skador ändå om man säger så.

Puckar skyddar bra om man tappar hojen vid wheelies/stoppies.
Visst åker fotpinnar och styre men det är inte så farligt.

Varför skulle hojen välta när den står still? Man får ju parkera stategiskt! :tummenupp
 
Sitter i vintermörkret och letar min nya tilltänkta hoj till våren.
Efter att har kört sporthoj rätt många år nu funderar jag att byta till fighter, mest pga av jag tröttnat på körställningen som sporthojen har på gatan

Just nu går tankarna mellan Speed triple vs Street triple R !

Körstilen jag har är väl sportigt men ändå med eftertanke på gata, något som verkar har kommit med åldern :D

Sen måste hojen funka bra på bana också, blir väl ca 10 besök per säsong på olika banor!

Nu till frågorna!!
Är bromsar och fjädring samma på Street triple R som på Dayaton 675?
Vad skilljer dessa hojar mer än det uppenbara, alltså effekten och avsaknaden av kåpor?

Ni som kört både Street triple R och Speed triple, vad är era tankar och reflektioner på dessa båda cyklar?

Ska givevis bege mig till en handlare och provköra så fort det bara bli möjligt för att bilda mig en egen uppfattning men tills dess.....

Ös på med alla era tankar om dessa hojarna!!! :)


Mvh Martin
 
I min mening så är det enda som är bättre med Speeden utseendet (den ser klart råare ut) och posörvärdet (1050cc klingar bättre i Sverige än 675)

Jag var också i valet och kvalet, det var nära jag tog Speeden i ren kubikfrossa, men till slut blev det en Street. Mycket mer lätthanterligt chassi och en härligt ettrig motor.
 
I min mening så är det enda som är bättre med Speeden utseendet (den ser klart råare ut) och posörvärdet (1050cc klingar bättre i Sverige än 675)

Jag var också i valet och kvalet, det var nära jag tog Speeden i ren kubikfrossa, men till slut blev det en Street. Mycket mer lätthanterligt chassi och en härligt ettrig motor.



Ja håller med om utseendet faktiskt, 1050 ser ju lite biffigare ut och den där bakfälgen och enkelsvingen skulle man ju kunna döda för :D

Men utseende är ju inte allt som de brukar säga! Körintrycket är faktiskt ännu viktigare!
Någon som vet vad som skilljer Dayatona 675 från Street triple R?
Är det verkligen samma chassi? Rakt av.....

Om det är det borgar ju det för att den borde funka ypperligt på bana med? :)

Några som kört bana med era Street triplar?
 
Angående utseende så måste jag säga att streeten är schysstare än speeden bortsett från bakfälgen och enkelsving som helt klart är ett plus på speed. Jag var på MC-mässan får snart ett år sedan i stockholm där en mattsvart speed stog jämte en grön street. Jag föll för streetens look helt klart när jag såg dom i det sammanhanget. Speeden såg överviktig ut i jämförelsen. Det här var innan jag köpte min street. Men visst fan är jag sugen på mer kubik!
 
Street Triple R har bromsar, framgaffel och stötdämpare från Daytonan. Jag tror dämparna är från Daytona -06 till -08 då dom i alla fall på tidigare exemplar saknar separat justering för hög- och lågfartskompression.

I övrigt stämmer chassimåtten bra och jag har sett Striplar på bana med förare som haft oerhört skoj och åkt riktigt fort. Om man vill nöta bana regelbundet kommer man att uppskatta R-modellen ganska snart, speciellt på grund av de bättre dämparna.

...Någon som vet vad som skilljer Dayatona 675 från Street triple R?
Är det verkligen samma chassi? Rakt av...
...Några som kört bana med era Street triplar?
 
Ngn mer som ska åka till Kemora i sommar? Bokade precis min biljett =)
 
Nuså.. rätt tråd...

Blev precis ägare till en Triumph Street Triple R -09!
Nu gäller det bara uthärda till våren kommer! :)

Tjipp!
 
Så! Nu var visst bromsbeläggen nästan slut! Nån som vet om det finns nån roligare sorts belägg som kanske greppar en smula bättre till min Street Triple utan R? :rolleyes:
 
Louis.de säljer ju Lucas, som har fått bra kritik och fungerar utmärkt enligt mig. Brembo är ett annat högklassigt belägg.

Så! Nu var visst bromsbeläggen nästan slut! Nån som vet om det finns nån roligare sorts belägg som kanske greppar en smula bättre till min Street Triple utan R? :rolleyes:
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top