Triumph Street Triple-tråden

Jupp. Till Daytonan fungerar originalbeläggen utmärkt men kostar flis. Jag har kört med Carbone-Lorraine SBK8 senaste säsongerna men nu sitter en omgång väl beresta Lucas på (har följt med i väskan nästa hela säsongen):)

Är det Lucas Sinterbelägg du syftar på? Såg att dom fått bra kritik
 
Jupp. Till Daytonan fungerar originalbeläggen utmärkt men kostar flis. Jag har kört med Carbone-Lorraine SBK8 senaste säsongerna men nu sitter en omgång väl beresta Lucas på (har följt med i väskan nästa hela säsongen):)

Okej, tack för hjälpen! :)

...en fråga till för du verkar ju ha koll, vet du hur många belägg det är i varje paket? Måste man beställa till varje sida eller e det 4 st i en förpackning? :va
 
Njae, kollen ska Du nog inte ta för given, men priset gäller per skiva. Du behöver alltså två packar för ett komplett byte fram:)

...en fråga till för du verkar ju ha koll, vet du hur många belägg det är i varje paket? Måste man beställa till varje sida eller e det 4 st i en förpackning? :va
 
Är det någon här med erfarenhet att byta till ett högre styre på STR3an?

Jag och en vän har klurat med det men får inte till det p.g.a. för kort kablage...
Vet någon vilket styre som passar och är högre än original men inte för högt för att behöva förlänga alla kablar?
 
Är det någon här med erfarenhet att byta till ett högre styre på STR3an?

Jag och en vän har klurat med det men får inte till det p.g.a. för kort kablage...
Vet någon vilket styre som passar och är högre än original men inte för högt för att behöva förlänga alla kablar?

går det inte att få tag i högre risers?
...tänkte om du bara ville få upp styret lite, så slipper du plocka bort alla reglage osv
 
går det inte att få tag i högre risers?
...tänkte om du bara ville få upp styret lite, så slipper du plocka bort alla reglage osv

Rizoma har, men det är lite för blingbling för mig..

Plocka bort reglage är ju en kakbit =)

Och problemet med för kort kablage/bromswire kvarstår likförbannat =(
 
Rizoma har, men det är lite för blingbling för mig..

Plocka bort reglage är ju en kakbit =)

Och problemet med för kort kablage/bromswire kvarstår likförbannat =(


hmm... då får du väl ta å sänka framänden i kronorna, så når slangarna... fast då försvinner liksom poängen :näsblod
 
Går nu med och suktar efter en street triple R jet black med guldeloxerade fälgar *MUUMS*....risken finns att man hamnar i radtre gänget igen:Bugar

Någon som monterat quickshift på streeten?

lite andra frågor vad ger ni i försäkring? 30+

vad kör ni på för däck/däckpris?

vad ligger service priserna på? är det 1000 mils intervall?

hmmm alllt för denna gången:)
 
Går nu med och suktar efter en street triple R jet black med guldeloxerade fälgar *MUUMS*....risken finns att man hamnar i radtre gänget igen:Bugar

Någon som monterat quickshift på streeten?

lite andra frågor vad ger ni i försäkring? 30+

vad kör ni på för däck/däckpris?

vad ligger service priserna på? är det 1000 mils intervall?

hmmm alllt för denna gången:)

Jag lurar på att kanske skaffa Quickshiftern till vårens bankörningar. Har inte provat själv eller sett något bra filmklipp om det funkar bra, men kan tänka mig att skulle vara kul och minska acc-tiden lite.

Jag betalar 4700 kr/hel/hel för min... dvs 30+, Triumph's märkesförsäkring. Däcken kommer jag köra på orginal tills det är dags för första bytet (500-600 mil), sen får vi se. Serviceintervallen är precis som du säger 1000 mil och jag vill minnas att de ligger på runt 1500-1800 kr. Första servicen sker vid 80 mil (dit har jag 74).

Med alla snövallar som bara växer och växer känns våren långt borta. En premiärtur i slutet av mars vore inte fel. :)
 
OK nu har min hoj snart gått halva sin livstid (1 år garanti kvar) och har börjat fundera på vad nästa hoj blir..
I nuläget känns det faktiskt som att Street3 R är det mest lockande.. Det "logiska" vore ju kanske att byta upp sig till Speed3, men jag tycker den känns rent ut sagt TRÅKIG i jämförelse?! Nästan gammaldags och för jämn effektkurva som gör att den känns ganska seg.

Ducatis nuvarande modeller lockar heller inte, det finns ju ingen bushoj! Street Fighter är en sporthoj utan kåpor.. Hypermotard är bara till stadskörning enligt mig.
KTM är för höga (jag är under 170cm)
Och Asiater kör jag inte överhuvudtaget.

Dagens I-landsproblem =)
Vad säger ni?
 
OK nu har min hoj snart gått halva sin livstid (1 år garanti kvar) och har börjat fundera på vad nästa hoj blir..
I nuläget känns det faktiskt som att Street3 R är det mest lockande.. Det "logiska" vore ju kanske att byta upp sig till Speed3, men jag tycker den känns rent ut sagt TRÅKIG i jämförelse?! Nästan gammaldags och för jämn effektkurva som gör att den känns ganska seg.

Ducatis nuvarande modeller lockar heller inte, det finns ju ingen bushoj! Street Fighter är en sporthoj utan kåpor.. Hypermotard är bara till stadskörning enligt mig.
KTM är för höga (jag är under 170cm)
Och Asiater kör jag inte överhuvudtaget.

Dagens I-landsproblem =)
Vad säger ni?

Aprilia Dorsoduro kanske?
 
OK nu har min hoj snart gått halva sin livstid (1 år garanti kvar) och har börjat fundera på vad nästa hoj blir..
I nuläget känns det faktiskt som att Street3 R är det mest lockande.. Det "logiska" vore ju kanske att byta upp sig till Speed3, men jag tycker den känns rent ut sagt TRÅKIG i jämförelse?! Nästan gammaldags och för jämn effektkurva som gör att den känns ganska seg.

Ducatis nuvarande modeller lockar heller inte, det finns ju ingen bushoj! Street Fighter är en sporthoj utan kåpor.. Hypermotard är bara till stadskörning enligt mig.
KTM är för höga (jag är under 170cm)
Och Asiater kör jag inte överhuvudtaget.

Dagens I-landsproblem =)
Vad säger ni?

Du kan ju alltid titta på en Moto Morini Corsaro t.ex.
 
OK nu har min hoj snart gått halva sin livstid (1 år garanti kvar) och har börjat fundera på vad nästa hoj blir..
I nuläget känns det faktiskt som att Street3 R är det mest lockande.. Det "logiska" vore ju kanske att byta upp sig till Speed3, men jag tycker den känns rent ut sagt TRÅKIG i jämförelse?! Nästan gammaldags och för jämn effektkurva som gör att den känns ganska seg.

Ducatis nuvarande modeller lockar heller inte, det finns ju ingen bushoj! Street Fighter är en sporthoj utan kåpor.. Hypermotard är bara till stadskörning enligt mig.
KTM är för höga (jag är under 170cm)
Och Asiater kör jag inte överhuvudtaget.

Dagens I-landsproblem =)
Vad säger ni?

Testat en speed triple ? tycker den motorn är riktigt skön, himla ös från botten :yoparty
Enligt mig är hypermotarden verkligen inte bara för stadskörning, samma för Dorsoduron. 20+ mils turer är inga problem.
Man sitter ju bara lite mer framåtlutad på en street triple mot en motard.
Gammla LC4 familjen å husor vibrerar massor och dom är inget jag skulle vilja köra längre sträckor med på motorvägen med.
 
Testat en speed triple ? tycker den motorn är riktigt skön, himla ös från botten :yoparty
Enligt mig är hypermotarden verkligen inte bara för stadskörning, samma för Dorsoduron. 20+ mils turer är inga problem.
Man sitter ju bara lite mer framåtlutad på en street triple mot en motard.
Gammla LC4 familjen å husor vibrerar massor och dom är inget jag skulle vilja köra längre sträckor med på motorvägen med.

Självklart har jag kört Speed3, tycker den känns lite som en rad4a i motorn. Visst drar den bra men effekten kommer allt för mjukt och fint för min smak. Gillar Street3ans ättrighet.
Och så tycker jag den känns lite tung och ouppdaterad...
Vet inte, helt enkelt mindre rolig än Streeten.

Har kanske fel om Hypermotard, bara kört den i ca 40 min men var besviken på hur motorn agerade i motorvägsfart (då menar jag inte den farten som står på skyltarna)
 
Självklart har jag kört Speed3, tycker den känns lite som en rad4a i motorn. Visst drar den bra men effekten kommer allt för mjukt och fint för min smak. Gillar Street3ans ättrighet.
Och så tycker jag den känns lite tung och ouppdaterad...
Vet inte, helt enkelt mindre rolig än Streeten.

Har kanske fel om Hypermotard, bara kört den i ca 40 min men var besviken på hur motorn agerade i motorvägsfart (då menar jag inte den farten som står på skyltarna)

Om du skall gasa fett får du väll köpa en plastraket :hojraket :D
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top