Triumph Street Triple-tråden

Borde kanske helt enkelt sagt att jag söker en streetfighter =)

Ett busigt streetfighteralternativ är ju annars KTM's Superduke R. V-twin på 132 hästar och 102 Nm. Från -08:ans årsmodell får man Akrapovic-system och klart förbättrad insprutning (inte lika ryckig gasrespons som de tidigare). Frågan är om du har några speciella önskemål? Och om försäkringskostnader har någon betydelse.
 
Ett busigt streetfighteralternativ är ju annars KTM's Superduke R. V-twin på 132 hästar och 102 Nm. Från -08:ans årsmodell får man Akrapovic-system och klart förbättrad insprutning (inte lika ryckig gasrespons som de tidigare). Frågan är om du har några speciella önskemål? Och om försäkringskostnader har någon betydelse.

Frustrerande att du inte läst mitt första inlägg...:huvet

KTM är för höga för mig
 
Jepp jag har provkört, når inte ens när till att fälla ner stödet och än mindre till att sätta tån i marken
 
Enligt företagens specar:
Street Triple = 805 mm
Speed Triple = 830 mm
Superduke = 850 mm

Om du har provkört Speeden och det gick bra kanske det är värt en provsittning på Superduke iaf. Om sadeln är bra utformad behöver det inte betyda att 20 mm blir så extremt mycket högre.

EDIT:
Okej, snabba svar... trist. Finns det ingen "optional" sadel?
 
20mm kan göra större skillnad än man tror uppenbarligen.. Sen så spelar ju sadelns bredd också in.

Det är trist som fan, Superduke är ju en jävligt macho hoj =)
 
Det är som att gå och köpa en 4 storlekar för stor kostym och sen försöka få den insydd, den kanske passar hjälpligt men det blir aldrig 100%
 
Hmm intressant 140hk
Ord. pris 105 700,00 SEK (!!!!!!!!!!!!!!!!) enligt http://www.morini.se/motocykl.htm

Hur är kvaliteten och garantin på Moto Morini?

Kvaliteten är bra, så långt som jag vet. Kompisen har en som har gått c:a 2000+ mil och det har aldrig varit några problem.
Garantin och service sköts av "danskens mc garage" utanför Eskilstuna, även de som sköter sidan du hittat priserna på.
Tänkte inte på att du är lite åt det korta hållet, kommer inte ihåg om modellen är "hög" eller "låg".
Däremot så är det ett sjujävla botten drag i Morinisarna, särskilt i Velocen som har andra pipor, mappning och bättre fjädring.
Den vanliga Corsaron är dock enligt mig snyggare i färgsättningen.
 
Kvaliteten är bra, så långt som jag vet. Kompisen har en som har gått c:a 2000+ mil och det har aldrig varit några problem.
Garantin och service sköts av "danskens mc garage" utanför Eskilstuna, även de som sköter sidan du hittat priserna på.
Tänkte inte på att du är lite åt det korta hållet, kommer inte ihåg om modellen är "hög" eller "låg".
Däremot så är det ett sjujävla botten drag i Morinisarna, särskilt i Velocen som har andra pipor, mappning och bättre fjädring.
Den vanliga Corsaron är dock enligt mig snyggare i färgsättningen.

det ryktas om att Moto Morini är på ruinens brant..
 
det ryktas om att Moto Morini är på ruinens brant..

Jag tror inte att det är helt omöjligt att morini går omkull, de har klarat sig på håret ett ganska bra tag nu. De gör det inte bättre för sig själva mot eventuella återförsäljare heller, jag hörde att för och kunna bli återförsäljare måste man minst köpa 50 cyklar i stöten. Det är ganska mycket när man inte är ett välkänt märke.
 
Den sorgliga dagen har kommit och jag tänker göra mig av med min svarta Street 07:a. Helt fullutrustad med nytt batteri och bakdäck.

Pm:a mig om ni är sugna !

MVH
Per
 
20mm kan göra större skillnad än man tror uppenbarligen.. Sen så spelar ju sadelns bredd också in.

Det är trist som fan, Superduke är ju en jävligt macho hoj =)

Tycker nog du får ta å tvätta munnen med såpa nu. Tänk om Kalle läst vad du skrev....?
 
20mm kan göra större skillnad än man tror uppenbarligen.. Sen så spelar ju sadelns bredd också in.

Det är trist som fan, Superduke är ju en jävligt macho hoj =)

Det finns en sänkningssats till Superduke.

Sänker 15 mm (gör mer än man tror)

Jag köpte precis en :)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top