Ben Spies i Valencia

Ben kastar in en vedklabbe i Spiesen på kvalet, han borde kunna kvala 7:a
 
Ok, så ligger det ett förslag att man ska byta ut 800 cc prototypmotorerna mot 1000 cc standardmotorer. Skitkul :mad:
Vad har Dorna emot hederlig racing som den alltid varit?
 
Mer än väl godkänt av Spies!

Bra kval av samtliga amerikaner. Tyckte det såg ut som Hayden satsade lite mer vanlig.

Fan vilket snyggt uppställ Stoner hade under ett rejält nedlägg, sjukt att en grabb som ser ut som en fjortonåring kan köra så.

Ok, så ligger det ett förslag att man ska byta ut 800 cc prototypmotorerna mot 1000 cc standardmotorer. Skitkul :mad:
Vad har Dorna emot hederlig racing som den alltid varit?

??? Vill dom skapa ett WSBK till?
Inte nån form av enhets motorer från samma tillverkare hoppas jag, då är det bättre att dom lägger ner skiten.

Måste ju finnas bättre sätt att begränsa kostnaderna.
 
Last edited:
Ben Spies (inte Simon som Tobias Lyon tjatade om igår...) levererar! :yoparty
 
Varför var man tvungen att öka trycket på framhjulet pga vindarna ?


Spies imponerar före både kallio och Dovi :tummenupp
 
Ok, så ligger det ett förslag att man ska byta ut 800 cc prototypmotorerna mot 1000 cc standardmotorer. Skitkul :mad:
Vad har Dorna emot hederlig racing som den alltid varit?

Skulle inte förvåna mig.. Under 18 deltagare = Ingen VM-status.. Suzuki var på god väg ut redan till denna säsongen. Får väl se om de finns med på griden 2010

/J
 
Här :D

S.Pekulera



Vore läckert att se liter maskiner igen utan TC, kanske det som gäller för att hålla nere kostnaden ?
Kommersiellt är det 600 och 1000 som säljer.

Håller med dig i sak, men en gång i tiden var 1000 touring hojar och 750 sportigt som attan, för att inte tala om en 500 2t (Oj glömde RD350)!!! Så vad som är kommersiellt är inte det samma idag som igår Men tiderna förändras.... Tror mest på en standard "BOX" och en mycket begränsad tankvolym! Bonus till de som använder batterier och KERS mm... Go green som Kawa brukar säga!
 
Det var bara ett illasinnat rykte (förslag) för att s.a.s "fylla ut" klassen till fullt startfält.

Somna om min son, det var bara en dålig dröm. ;)

Ganska verklig dröm då dom faktiskt hade ett möte om det idag på Valencia om att införa standardmotorer 2012 och kalla det Moto1.

Vore läckert att se liter maskiner igen utan TC, kanske det som gäller för att hålla nere kostnaden ?
Kommersiellt är det 600 och 1000 som säljer.

Ezpeleta nämde bl.a TC i en chat med tittarna på RTVE i förrgår.

Carmelo Ezpeleta
"Traction kontroll, som alla vet, är ett ämne som har varit mycket omdebatterad. Alla förare är överens om att helt ta bort det skulle vara en dålig idé eftersom det är en avgörande inverkan på säkerheten. Den utmaning vi står inför och vi studerar med tillverkarna är att förena säkerhet och prestanda. Och där är vi."
 
Last edited:
Må det aldrig inträffa! :mad:

Prototyp-racing ska vara prototyp-racing, måste finnas nåt annat jävla sätt att få tillbaka kostnaderna på rimlig nivå.

Att sen försöka förstöra intresset för WSB genom att använda samma moterer fast i mer kompetenta chassin är också en förjävla dålig idé.
 
Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

Back
Top