Sälja hojen till morsan på hösten?

Är det ok att skriva över hojen på nån annan på hösten?

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.
nej vi pratar om vintehalvårett... då jag säljer hojen...
ja din läsförståelse är kanon....:va

Min läsförståelse mår prima, jag kan en himla massa krångliga ord dessutom men jag tror jag hoppar över dem här.

Jag ska hjälpa dig lite. Detta skrev Badger: "En potentiell lösning på det här problemet skulle vara vid "återköp" på våren, ges det ej möjlighet att teckna en åretruntförsäkring igen med betalning jämt fördelat."

Förklara gärna för mig hur du ska lösa en sån situation genom att sälja till tio olika kompisar på hösten.

Min läsförståelse mår prima, jag kan en himla massa krångliga ord dessutom men jag tror jag hoppar över dem här.

Jag ska hjälpa dig lite. Detta skrev Badger: "En potentiell lösning på det här problemet skulle vara vid "återköp" på våren, ges det ej möjlighet att teckna en åretruntförsäkring igen med betalning jämt fördelat."

Förklara gärna för mig hur du ska lösa en sån situation genom att sälja till tio olika kompisar på hösten.
bytar bolag

Äsch, orka. Anledningen till att jag inte har hoj är just för att försäkringarna är förjävla höga bara för att jag är under 25 år. Försäkringsbolagen skiter fullständigt i om man går smc kurser eller inte.

Jag och försäkringsbolag är inte goda vänner kan man lugnt säga. Jag inväntar min födelsedag och då går försäkringarna ner en bit.

Pissigt att man ska behöva "vänta" ut försäkringen men vafan så är det just nu bara o bita i det sura äpplet.

Jag har sagt det förut och jag säger det igen, jävligt surt att mormor Agda som fått sitt mckort på köpet till sitt B-körkort för 50 år sedan och att hon får skitlåg premie medan en annan som kör varje dag och aktivt går kurser får en orimligt hög premie. Där bör Försäkringsbolagen tänka till lite.

pissigt I know, men vafan gör man ?

Rent krasst sett, visst drabbas alla andra av fixande fram i tillbaka med försäljning av hojen 2ggr år i försäkrings syfte.
MEN med tanke på reglerna så är de utformade som de är och gillar ni inte det få ditt försäkringbolag att ändra vilkoren.
Gnäll inte.
Men det är klart att ni som gnäller gör ju bara som ni troligen gör med allt annat. Följer alla regler till punkt o pricka inl hastightergränser. För FY man får ju inte vara annorlunda o kunna tänka själv. För gör man det o hittar nått som man personligen har nytta av. Ja då ska det gnällas.

Men vet ni vad. Taskigt läge. För de som sticker ut kommer inte att bry sig o kvar får ni stå o gnälla för er själva.

... jag skänker redan en del av mina pengar till behövande barn, nämligen till såna som du. Detta gör jag, och många andra av oss, genom att betala våra försäkringspremier som de var ämnade, utan att fuska. Vassego, snåljåp.

Tack så mycket då..
det var vad du fick för dom pengarna...nöjd???:D

Jävla massa moraltanter här :D

Självfallet skriver man hojen på det sätt som blir billigast för en, försäkringsbolagen mjölkar ändå ut oss så mycket dom kan och jag tänker inte vara med och finnansiera ytterligare en bonus för någon fet försäkringsmäklare.

Skriv hojen på farsan på sommarhalvåret och på morsan på vinterhalvåret så får ni råd med däck och bandagar. :yoparty

Rent krasst sett, visst drabbas alla andra av fixande fram i tillbaka med försäljning av hojen 2ggr år i försäkrings syfte.
MEN med tanke på reglerna så är de utformade som de är och gillar ni inte det få ditt försäkringbolag att ändra vilkoren.
Gnäll inte.
Men det är klart att ni som gnäller gör ju bara som ni troligen gör med allt annat. Följer alla regler till punkt o pricka inl hastightergränser. För FY man får ju inte vara annorlunda o kunna tänka själv. För gör man det o hittar nått som man personligen har nytta av. Ja då ska det gnällas.

Men vet ni vad. Taskigt läge. För de som sticker ut kommer inte att bry sig o kvar får ni stå o gnälla för er själva.

Jag kör skitfort. Antagligen fortare än dig. Men det hör inte hit. Här diskuterar vi viljan att betala sina egna nöjeskostnader. Betalar du dina egna kostnader eller får kollektivet betala för dig också?

Gnäll inte.

Tack tack tack!!!
det jag menar!!!
saken är det att jag har en billig hoj som kostar 2400kr helåret o det betalar jag....

menar på att man kan göra som jag srevit o förklarat o komma undan med det utan problem...
sen om dt är rätt eller fel det får var o en ta stälning till...jag personligen hade inte haft dåligt smavete över det..inte som staten o försäkringsbolaken sköter sina saker.
sen tror jag det handlar mycket om avudsjuka i detta land.

sen har jag haft många skratt här hemma!
svenskan är så lydiga o man måste tycka lika dant annars är man idiot...idiotiskt tycker jag....
men tv licens betalar jag ej... men de är inte vad tråden handlar om

Faller på att:

1) Samtliga FB har tillgång till fordonets ägarhistorik.
2) Samtliga FB har intresse i att folk slutar mygla, om ett FB inför såna regler kan du vara ganska säker på att andra gör likadant.

snack.

Last edited:
Tack så mycket då..
det var vad du fick för dom pengarna...nöjd???:D

Att hjälpa bättre behövande gör mig jättenöjd. Ännu mer nöjd blir jag dock den dagen då du får vad du förtjänar, såna dagar brukar nämligen komma förr eller senare för typer som du.

Alla ni som blir förbannade på dem som "säljer" hojen på hösten borde kanske rikta er ilska mot alla som vurpar istället, tror nämligen att det driver upp premierna betydligt mer...

Fyfan vad jag kommer garva när försäkringsbolaget ger dig fingret när du vill försäkra din sura VFR framåt vårkanten. :rofl

hahaha jadu...:D det går nog fint ska du se:tummenupp
särskilt när min e försäkrad åretrunt i mitt namn.

Last edited:
Alla ni som blir förbannade på dem som "säljer" hojen på hösten borde kanske rikta er ilska mot alla som vurpar istället, tror nämligen att det driver upp premierna betydligt mer...

... men vurpa med flit får vi väl ändå hoppas att så många inte gör. :tummenupp

hade det kommit ut en bok som heter...
så här gör du för att lära dig lura försäkringsbolag i swe o slippa premie och ändå vara försäkrad hade den sålt som smör i solsken...

hyckleri kallar jag det

Försäkringsbolagen skulle enkelt kunna stoppa den här typen av transaktioner genom att kontrollera ägarhistorik. Ser man att någon säljer sin motorcykel systematiskt till en utomstående i slutet av varje säsong skulle man kunna höja premierna när de på nytt vill teckna en ny försäkring på våren.

Jag tycker att man ska teckna en årspremie om man har för avsikt att följa avtalet. I annat fall finns det försäkringsbolag som har av och påställningsbara försäkringar.

Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back