Sälja hojen till morsan på hösten?

Är det ok att skriva över hojen på nån annan på hösten?

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.
Knappast. Gjorde likandant när jag första gången tecknade försäkring för mitt Monster RS och handläggaren sa att det är inte olagligt och jag "skulle kunna göra det" ...vilket jag gjorde 2 ggr och varje år med lite lägre premie när jag kom tbx.

Min mamma har det goda omdömet att inte pröjsa för andras snålheter. Om jag behöver få loss stålar så vet jag ju däremot vid det här laget vems morsor jag kan kontakta.
vet inte varför du tjatar om pengar.... e ditt barbidrag slut så ring inte min mor o gnäll.
hon kommer svara...... den som spar han har.

vet inte varför du tjatar om pengar.... e ditt barbidrag slut så ring inte min mor o gnäll.
hon kommer svara...... den som spar han har.
Hela ämnet handlar om pengar, dock inte mina eftersom jag faktiskt har såna utan att be om morsans hjälp.

flickan fin i kanten o som inte har skit i röven kan ta åt sig en del.

Mycket har jag blivit kallad men aldrig fin i kanten. Jag vidhåller dock min åsikt att det är fel att utnyttja system bara för att det går, särskilt som andra får betala priset. Jag kan hålla med om att det var lågt att kalla dig i***t men då du börjar jiddra om min röv var det å andra sidan kanske befogat.

Last edited:
Försäkringsbolag VILL ha kunder. De skiter i om en kund gör sådana nummer skulle jag tro utan ser gärna att en kund som alltid betalar sina premier i tid, aldrig krockar och "får hojen stulen" ändå är tbx. Sparar han en hacka på att skriva hojen på farsan (och betala garage) har jag svårt att de skulle bry sig om. Det är nog inte där deras förluster ligger.

Moraliskt sett känner jag att jag gör rätt. Med den hojhistorik jag har haft och med de hojar jag försäkrar idag och med tanke på att jag ALDRIG under de 7 år jag BETALAT använt min försäkring på någon av de rätt fina och dyra att försäkra hojarna är det för mig helt rätt att skaffa sig lite extra bonus. De har fått så mycket pengar av mig att det borde vara naturligt. Grejen är dock att ju längre jag kör skadefri och ju äldre hojarna blir desto..HÖGRE premier de vill ha varje år ! Go figure ! Så...FUCKEM he he. Det tjänar ju redigt på mig ändå så varför böja sig och dra ner brallorna..och det VET de.

Last edited:
Det är upp till var och en om man vill fuska och fara med osanning. Dock så skall man vara medveten om att man själv kan drabbas av samma sak. Är det t.ex. OK att ljuga om skicket (t.ex. mätarställningen) på MC när man säljer den? Jag tjänar pengar på att ljuga och då måste det väl vara OK, eller....? Eller är det OK att ett försäkringsbolag inte betalar ut ersättning som man har rätt till d.v.s. inte håller vad man tidigare lovat för att de tjänar ju på att ljuga? Vi väljer själva vilket samhälle vi vill ha!

Ta inte illa upp men det var väl ändå en ganska dum jämförelse? De som säljer, och köper tillbaka över vintern varken skadar eller ljuger för någon.

Ägarantal är bara tidigare generationers svensson-problem. Jag byter hoj 1 gång om året för jag tycker det är roligt att prova på nytt. Och antar att det finns många andra som också bytar hoj varje år. Att fisa runt på samma moppe i 10 år hade känts jävligt ruttet.

Och för övrigt, att premierna skulle se ut som de gör idag p.g.a. att folk ställer av under vintern är väl ganska korkat att tro? Våra premier ser ut som de gör p.g.a. hur folk kör (eller rättare sagt inte kan köra) :död

Mycket har jag blivit kallad men aldrig fin i kanten. Jag vidhåller dock min åsikt att det är fel att utnyttja system bara för att det går, särskilt som andra får betala priset. Jag kan hålla med om att det var lågt att kalla dig i***t men då du börjar jiddra om min röv var det å andra sidan kanske befogat.

bry dej inte om den där skitungen,med tanke på hans hoj så kan väl inte den kosta så mycket i försäkring.:D
så jag ser inte vitsen med att mygla för hans del.......

Last edited:
Det jag undrar mest över är hur gamla ni som orkar hänga er morsa i kjolarna egentligen är. När jag var en liten fnissmödis så satte jag värde på att inte vara mer beroende av mina päron än vad som var absolut nödvändigt, jag skulle aldrig ens ha drömt om att engagera morsan i mina fordonsförsäkringar.

bry dej inte om den där skitungen,med tanka på hans hoj så kan väl inte den kosta så mycket i försäkring.:D

Det är just det som är grejen he he...har man en bajshög så blir det liksom ingen vits...och varför då ens ge sig in i debatten sm berör "försäkringskollektivet" ?? Vitsen börjar bli synlig när man kör en literhoj och den blir jävligt uppenbar när man ska försäkra 3 st lite exklusivare modeller.

Försäkringsbolagen tjäner masssssoooooorrrrr med pengar... Finns ingen anledning att skänka dem ännu mer. Orkar man så tycker jag gott man kan byta ägare på hojarna.

/J

Hade problemet inte uppstått från början hade ju folk knappast skrivit över på sina mödrar?

Det är lite som problemet med att alla vill ha reservdelar på hyllan i sin lokala mcaffär, men ingen vill betala för den tjänsten utan handlar i tyskland.

Problemet ligger i att folk köper en hoj man inte har råd med.:arsele
Sen e dom så jävla fattiga att dom måste skriva över hoj på morsan
eller farsan.:mad:
Skaffa en hobbie ni har råd med istället för att höja försäkringen för
oss seriösa hoj åkare:D

Problemet ligger i att folk köper en hoj man inte har råd med.:arsele
Sen e dom så jävla fattiga att dom måste skriva över hoj på morsan
eller farsan.:mad:
Skaffa en hobbie ni har råd med istället för att höja försäkringen för
oss seriösa hoj åkare:D

Säger grabben med monsterhojen. :rolleyes:
Problemet är inte att vi inte har råd. Utan en hjärna att tänka med och inse att de 9000 jag hade betalat i försäkring för att ha hojen ståendes kan användas som fickpengar i Indien istället :)

Last edited:
Säger grabben med monsterhojen. :rolleyes:
Problemet är inte att vi inte har råd. Utan en hjärna att tänka med och inse att de 9000 jag hade betalat i försäkring för att ha hojen ståendes kan användas som fickpengar i Indien istället :)

Nu e det så här lillen:krama
Jag har betalt mer i premier än du kan stava till genom åren:aHar kört hoj sen 79 och det var inte billigare då om du nu tror det.
Köp en billigare hoj så har du 9000 till en resa och fickpengar:tummenupp

bry dej inte om den där skitungen,med tanke på hans hoj så kan väl inte den kosta så mycket i försäkring.:D
na....åter igen så läs inläggen din fimpeplockare.... jag betalar helår på denna hoj o den står på året runt då den är billig...
finns annat som e viktigt....
men kan jag tjäna in 2000kr om året så gör jag gärna det....halva bilförsäkringen ju...

men får tacka så mycket....körde ut i skogen får ett årsedan med halvförsäkring...får fortfarande pengar o hade till kontantinsattsen o topplånet på nya lägenheten...
TACK FÖR DET:D

Last edited:
na....åter igen så läs inläggen din fimpeplockare.... jag betalar helår på denna hoj o den står på året runt då den är billig...
men kan jag tjäna in 2000kr om året så gör jag gärna det....halva bilförsäkringen ju...

men får tacka så mycket....körde ut i skogen får ett årsedan med halvförsäkring...får fortfarande pengar o hade till kontantinsattsen o topplånet på nya lägenheten...

fimpeplockare:D:D:D
du får mej att garva iallafall:tummenupp

Äsch. Du hann redigera inlägget och plocka bort meningen där du kallar Spawn k*ksugare ...

Äsch. Du hann redigera inlägget och plocka bort meningen där du kallar Spawn k*ksugare ...

japp:) kännde att det var att gå ett par steg förlångt

men inlägget där du önskade att jag skulle skada mig eller dyligt finns kvar:tummenupp

min åsikt...o tydligen mååååååånga flerän jag..
men att sitta o påstå att man är guds bästa barn o har moral o etik o sedan kalla folk för idiot på ett forum bara för att man inte tycker lika anser jag att man gör bort sig...
o sedan skriva"jag kör fortare än dig!" är ju som att säga att jag har större spade än dig...min pappa är starkare än dig.
trams.
jag kan köpa att folk inte alltid tycker som jag...jag behöver inte hållla med dom eller vise varse ..o kalla folk för massa skit för att de ej tycker som en själv ej mycket vyxet....
lite av min åsikt detta med...
allt detta är ej riktat till dig...
flickan fin i kanten o som inte har skit i röven kan ta åt sig en del.

"jag kör fortare än dig!" har jag inte skrivit, samt inte kallat folk för idiot.
Så er replik gentemot mig känns lite främmande.
Läsförståelse...:gnissla

Moraliskt sett känner jag att jag gör rätt.
:rofl

En argumentation/retorik för att försvara sitt agerande som känns igen bl a från yrkeskriminella:Rockbanan

Last edited:
"jag kör fortare än dig!" har jag inte skrivit, samt inte kallat folk för idiot.
Så er replik gentemot mig känns lite främmande.

:rofl

En argumentation/retorik för att försvara sitt agerande som känns igen bl a från yrkeskriminella:Rockbanan
skit samma... du tänkte säkert det så jag har rätt igen.:banana

japp:) kännde att det var att gå ett par steg förlångt

men inlägget där du önskade att jag skulle skada mig eller dyligt finns kvar:tummenupp

kewksugare:mad:
det var jävligt lågt,lägre än glocalnet:gnissla
men du tog ju ditt förnuft till fånga och tog bort det,så det får jag ju tacka dej för.

Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back