Sälja hojen till morsan på hösten?

Är det ok att skriva över hojen på nån annan på hösten?

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.
Jag kör skitfort. Antagligen fortare än dig. Men det hör inte hit. Här diskuterar vi viljan att betala sina egna nöjeskostnader. Betalar du dina egna kostnader eller får kollektivet betala för dig också?

Jag är för lat för att hålla på att fippla med försäljning fram o tillbaka. O med tanke på vad min hoj kostar så skulle en trafikförsäkring för 1/2 priset vara alternativet.

MEN jag vill ha fri bergning om det skulle hända nått o jag är för lat för att ens kolla runt o se om man kan få det på annat sätt så jag pyntar extra för det.

Men inte gnäller jag på de som orkar nytta dagens regelverk. Tycker ni inte om regelverket. Gäll inte på de som gör det man FÅR göra. Gäll på de som satt upp regelverket.
Ni har totalt missat vem det är som det ska gnällas på.

Jag har råd att leva på min lön, jag tar ansvar för mina handlingar, och jag snyltar inte på andra, och inget av detta kan jag tacka sittande regering för.:tummenupp

Jo men det är ganska många som inte kan det, inte gör det och snyltar på andra. Att det går bra är infört i systemet sedan lång tid tillbaka. Ändringen
har börjat och det svider för dom som utnyttjar systemet. Hoppas dom som jobbar med att vrida det rätt igen får sitta kvar ett tag.

Klart det är OK. Sen att vissa slänger pengar i sjön för att framstå som moraliskt överlägsna är en annan sak.

Alla ni som blir förbannade på dem som "säljer" hojen på hösten borde kanske rikta er ilska mot alla som vurpar istället, tror nämligen att det driver upp premierna betydligt mer...

Ja, i den här tråden har man en synnerligen realistisk bild av vad som driver upp premierna. Hejjaförståsigpåare!

till er som kallat mig massa skit o påstår er har bra läsföeståelse så råder jag e ratt l äsa mitt första inlägg på sid8 nr 153... ingen stans står det att jag gör det nå hävdar att jag gör...
jag har hela tiden skrevit,om,ifall,man kan. läs noga!! ingen stans står det att jag gör det hela är en teori o senarium...
:tuttar:yoparty
:backontop

Last edited:
Jag har inte orkat läsa allt gläfsande hit och dit, men jag undrar om jag hamnat på nån sida för moppefjun? Att bli vuxen, innebär att man får ta ansvar för sitt eget liv. Då innebär det att man inte springer till sina föräldrar med svansen mellan benen för att ha, vad jag tror, råd med några tusenlappar till i månaden att konsumera för.

Ring istället och bråka med försäkringsbolaget, eller byt försäkringsbolag. Personligen räckte ett samtal på 4-5 minuter för att sänka premien ~1500:- Detta på grund av en vad jag tyckte, omotiverad höjning sedan året innan.

Håller ni på än?

Fb har redan historiken sparad och använder den till slut,några återköp senare kommer den som gör så få en trevlig premie,då får man vända sig till ett annat bolag,till slut finns det inga vettiga kvar.

Om detta sen sätts i system åtgärdas det ganska snabbt av fb,det blir helt enkelt differentierad premiebetalning såsom det redan är på de flesta båtförsäkringar,du betalar en 80-90% över de månader som fordonet används och då försvinner motivet att sälja till hösten.

En del bolag praktiserar redan detta,undrar om dom inte skulle kunna få igenom att skicka en slutfaktura på resterande belopp vid försäljning om dom skulle testa.
Hävda att månadsavgiften är en 12del av årspremien men den större delen ska betalas under säsong och därför kräva in det som fattas vid försäljning på hösten,tror nog dom kommer testa om det blir ett problem för dom.

Bara för dom att göra ett villkorstillägg på hemsidan och hänvisa till det,skulle säkert funka.

Kul för oss som sköter sig och vill betala en 12del av premien/mån då men så är det,allt fuskande faller förr eller senare ut på Alla försäkringstagare varesig man är skötsam eller ej.

Henrik

OJ oj oj jag harmissat en massa här! Spännande.
Så här mycket solidaritet har jag inte sett på detta forumet i vanliga fall ska alla som är soledariska dö!!

Men nu ska jag berätta en hemlis för er!

JO det som driver upp försäkringer premierna är inte det som bytar ägare på vinter utan alla idioter som krockar o låter kollektivet betala för det! Det är ni som sen kommer hit o bölar för att folk inte pallar lägga pengar som ändå kommer gå till er sen!

Oh gud jag vann diskussionen

Jag vill tacka gud min mamma som snart blir nybliven hojägare (grattis) alla jag kör med på sommaren och sen så skulle jag vilja nämna Invalidio du är min idol! Samt Ullis ge mig pengar också är du snäll!

Bla bla bla ... Samt Ullis ge mig pengar också är du snäll!

Ullis? Jag antar att du menar undertecknad. Sorry men alla mina pengar gick till Invalido. Kanske du kan få smaka hans sprit, han bör väl inte ha några problem med att dela med sig av sånt som inte införskaffats med egna medel.

Ullis? Jag antar att du menar undertecknad. Sorry men alla mina pengar gick till Invalido. Kanske du kan få smaka hans sprit, han bör väl inte ha några problem med att dela med sig av sånt som inte införskaffats med egna medel.

Va fan e du fattig eller? Du kanske borde sälja hojjen till din mamma över vinter så du får råd!

till er som kallat mig massa skit o påstår er har bra läsföeståelse så råder jag e ratt l äsa mitt första inlägg på sid8 nr 153... ingen stans står det att jag gör det nå hävdar att jag gör...
jag har hela tiden skrevit,om,ifall,man kan. läs noga!! ingen stans står det att jag gör det hela är en teori o senarium...
:tuttar:yoparty
:backontop

Just det ja, det var du som förde en rätt så larvig argumentation, för att få lite uppmärksamhet.

Vilken spjuver du är...

Försäkringshandläggare oxå, LR?

:rolleyes:

Oh gud jag vann diskussionen

Ja :3freak

Alla ni som blir förbannade på dem som "säljer" hojen på hösten borde kanske rikta er ilska mot alla som vurpar istället, tror nämligen att det driver upp premierna betydligt mer...

Jag trodde att det var just de typerna som vurpar, som dessutom skriker i högan sky och kräver att hojen ska vara i bättre skick än när de gick i backen eller att få ut flångnyhoj och lösa in den gamla...

"FB är skyldiga mig det, jag har f-n pyntat min del till dem" (under mitt 22-åriga liv)

Va fan e du fattig eller? Du kanske borde sälja hojjen till din mamma över vinter så du får råd!

Min mamma har det goda omdömet att inte pröjsa för andras snålheter. Om jag behöver få loss stålar så vet jag ju däremot vid det här laget vems morsor jag kan kontakta.

Just det ja, det var du som förde en rätt så larvig argumentation, för att få lite uppmärksamhet.

Vilken spjuver du är...

Försäkringshandläggare oxå, LR?

:rolleyes:

Ja :3freak
min åsikt...o tydligen mååååååånga flerän jag..
men att sitta o påstå att man är guds bästa barn o har moral o etik o sedan kalla folk för idiot på ett forum bara för att man inte tycker lika anser jag att man gör bort sig...
o sedan skriva"jag kör fortare än dig!" är ju som att säga att jag har större spade än dig...min pappa är starkare än dig.
trams.
jag kan köpa att folk inte alltid tycker som jag...jag behöver inte hållla med dom eller vise varse ..o kalla folk för massa skit för att de ej tycker som en själv ej mycket vyxet....
lite av min åsikt detta med...
allt detta är ej riktat till dig...
flickan fin i kanten o som inte har skit i röven kan ta åt sig en del.

Last edited:
Funkar klockrent ! Har man EN och dessutom någon lågbudget skit lönar det sig inte. Har man fler riktiga hojar, kan man spara till en bra resa med 10 guidade tekniska dyk. Vid försäljnigen ser ju köparen att det är samma efternamn och ser de att det handlar om ens pensionerade mamma eller pappa så är saken biff. Jag har gjort på det viset sedan 02 och aldrig haft problem av något slag med bolagen. Det är 20 minuters jobb och man kan spara en rejäl hacka. Dum i huvudet måste man vara och inte chansen ta ! Som Youghurt skulle säga...aller var det Yoda. Det är INTE olagligt på något sätt. Jag ställde frågan DIREKT till en handläggare på ett bolag när jag nyligen tecknade försäkring för min snöskoter.

Last edited:
o du läser fortfarande det du vill ej det som e viktigt:tuttar

Funkar klockrent ! Har man EN och dessutom någon lågbudget skit lönar det sig inte. Har man fler riktiga hojar, kan man spara till en bra resa med 10 guidade tekniska dyk. Vid försäljnigen ser ju köparen att det är samma efternamn och ser de att det handlar om ens pensionerade mamma eller pappa så är saken biff. Jag har gjort på det viset sedan 02 och aldrig haft problem av något slag med bolagen. Det är 20 minuters jobb och man kan spara en rejäl hacka. Dum i huvudet måste man vara och inte chansen ta ! Som Youghurt skulle säga...aller var det Yoda. Det är INTE olagligt på något sätt. Jag ställde frågan DIREKT till en handläggare på ett bolag när jag nyligen tecknade försäkring för min snöskoter.
som du komer att få käka det hahaha:yoparty

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back