Sälja hojen till morsan på hösten?

Är det ok att skriva över hojen på nån annan på hösten?

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.
Ordet uppsåt visslade visst förbi rätt högt över huvudet innan :rolleyes:
min tanke är mer att när det e fint väder vill jag ha hoj....när det e vinter vill jag inte ha hoj så då säljer jag den.... o mamma vill ha hoj på vintern men inte på sommaren....
hur får du till det till uppsåt?

TRE val vill jag ha det till!!
eller så tecknar man en åretrunt försäkring som oftast är billigare eftersom den ej går att ställa av...sedan säljer man hojen till mamma för 1kr när man vill ställa av den.då bryts försäkringen o man tjänar pengar... tycker det är dumt att betala mer om man inte behöver...man blir inte rik av att slösa.:tummenupp

... och med det beteendet (som försäkringsbolagen naturligtvis är medvetna om) kommer försäkringspremierna på sikt att höjas vilket innebär att vi som inte fuskar får betala för att du är snål.

... och med det beteendet (som försäkringsbolagen naturligtvis är medvetna om) kommer försäkringspremierna på sikt att höjas vilket innebär att vi som inte fuskar får betala för att du är snål.

Ekonomisk heter det..:tummenupp
o för att du som ej är ekonomisk ska du få en klapp på huvudet av mig..det är vad du får.
själv köper jag en flaska 18årig wirre för pengarna jag sparar för att jag är ekonomisk...

Last edited:
Vi är väl bara hederliga och ärliga människor här?

min tanke är mer att när det e fint väder vill jag ha hoj....när det e vinter vill jag inte ha hoj så då säljer jag den.... o mamma vill ha hoj på vintern men inte på sommaren....
hur får du till det till uppsåt?

Så du drivs inte av ett ekonomiskt motiv.:rolleyes:

Larvig argumentation du för btw.

Men, personer som du gör att det blir dyrare för mig.

En potentiell lösning på det här problemet skulle vara vid "återköp" på våren, ges det ej möjlighet att teckna en åretruntförsäkring igen med betalning jämt fördelat.

Så slipper man snyltare till skurkar som er förhoppningsvis :tummenupp

Du säljer inte hojen på vintern för att du inte vill ha den, utan för att du inte har råd att äga den. Det är med ett ekonomiskt intresse du säljer den för att sedan köpa tillbaka den när det är roligt igen. Jag tror att du ska ta av dig hjälmen och lyssna lite.

Om du nu är så "ekonomisk", varför "lånar" du inte morsans hoj på sommaren? Då behöver du ju bara tanka för den bensin du gör av med?

Om din mamma betalar försäkringen på vintern så är du inte bara snål... utan även en bortskämd snorunge. Och detta med att anledningen är mer kristallklar än ett glas vatten.

:huvet

Så du drivs inte av ett ekonomiskt motiv.:rolleyes:

Larvig argumentation du för btw.

Men, personer som du gör att det blir dyrare för mig.

En potentiell lösning på det här problemet skulle vara vid "återköp" på våren, ges det ej möjlighet att teckna en åretruntförsäkring igen med betalning jämt fördelat.

hur kan det bli dyrare för dig för att jag säljer min hoj????
dax att komma in i matchen va

o för att du som ej är ekonomisk ska du få en klapp på huvudet av mig..det är vad du får.
själv köper jag en flaska 18årig wirre för pengarna jag sparar för att jag är ekonomisk...

Klappa på bara. Jag har iaf råd att köpa både whisky och bil utan de där tusenlapparna jag skulle spara om jag var så "ekonomisk" som du ...

Borde ju vara en smal sak att arrangera. FB har ju redan tillgång till fordonets historik och är antagligen inte helt omedvetna om fenomenet.

Argumentera inte med idioter, de drar dig bara ner till sin nivå och vinner på erfarenhet...

Klappa på bara. Jag har iaf råd att köpa både whisky och bil utan de där tusenlapparna jag skulle spara om jag var så "ekonomisk" som du ...

då hoppas jag att du skänker en stor del pengar till behövande barn i andra länder istället ....
köpe just en ny lägenhet med men det var ju inte för dom pengarna...
men ändå

Borde ju vara en smal sak att arrangera. FB har ju redan tillgång till fordonets historik och är antagligen inte helt omedvetna om fenomenet.
vist...kvittar ändå....får ju ändå sälja till vem jag vill....elller så kan jag ju ta 10vänner å sälja till....byter varje år så är 10år framöver fixat...

Last edited:

Jupp, får väl hoppas att försäkringsbolagen själva även inser det.

vist...kvittar ändå....får ju ändå sälja till vem jag vill....elller så kan jag ju ta 10vännr å sälja till....bytar varje år så är 10år framöver fixat...

Din intellektuella nivå är inte så hög, vilket har märkts med all tydlighet.

Men, svenska grundskolan har tydligen även missat att lära ut läsförståelse...

vist...kvittar ändå....får ju ändå sälja till vem jag vill....elller så kan jag ju ta 10vännr å sälja till....bytar varje år så är 10år framöver fixat...

Ska du ställa hojen på någon annan på våren då menar du, och skenförsäkra? Du verkar inte fatta riktigt.

då hoppasjag att du skänker en stor del pengar till behövande barn i andra länder istället ....
köpe just en ny lägenhet med men det var ju inte för dom pengarna...
men ändå

... jag skänker redan en del av mina pengar till behövande barn, nämligen till såna som du. Detta gör jag, och många andra av oss, genom att betala våra försäkringspremier som de var ämnade, utan att fuska. Vassego, snåljåp.

Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back