Vad tänka på vid avställning i vinter?

Vad säger ni om att låta hojjen stå i en ladugård under vinter? Bara kasta ett lakan över den?
Jag skulle inte rekommendera det. Möss/Råttor brukar gilla att gnaga på gummidetaljer. På tjejens gamla suzuki åt de upp de gummiklädda knapparna till instrumenteringen en vinter. Musligister! :mad:
http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=198586

Men sen finns det andra som inte haft några problem alls. Säkrast är nog att se om det finns något man kan använda som är avskräckande för råttor och möss om man behöver ställa hojen där dessa djur kan finnas.

Det absolut viktigaste är att öl-förrådet är välfyllt, behövs mycket tröst månaderna som kommer......

Körde 45 minuter i förrgår, kallt som fan men tog iaf bort värsta abstinensen....

Jag brukar stänga av motorn, låsa tändningslåset, fälla ner sidostödet och låta den vila på det. Sen tar jag ur batteriet och underhållsladdar det bredvid teven. Vips så är det 10 grader varmt och april igen! :tummenupp

Edit, så har jag gjort sen min första hoj -02, och hittills har det aldrig hänt något konstigt. Jag kanske bara har tur.

Jag brukar stänga av motorn, låsa tändningslåset, fälla ner sidostödet och låta den vila på det. Sen tar jag ur batteriet och underhållsladdar det bredvid teven. Vips så är det 10 grader varmt och april igen! :tummenupp

Edit, så har jag gjort sen min första hoj -02, och hittills har det aldrig hänt något konstigt. Jag kanske bara har tur.

Ladda det på plats så slipper du lyfta pådet om du mot förmodn skulle damsuga....

Varför göra en sån stor grej av det hela??? Ställ in hojen å lås garaget, ladda nån gång å kolla kylvattnet bara. Funkar varje vinter.

... fast det förstås, jag ställer inte av hojen.. bara in den över vintern....

Last edited:
Lägg av !!

köp nu dubbade däck och ut o kör.
Eller skit i det o kör bara när det e torrt ute ställ inte av bara trist.
seså visa nu att du vill åka hoj på allvar o gör inte som de flesta andra sitta o rulla tummarna, tråksurfa o skapa gnäll trådar om vinter.
ut o slakta hojen våldsbryt nu hela vintern så kan du sova gott om nätterna o slippa "sluta åka hoj frossan" som är vanligt förekommande på SH.

va lite outlaw skit i vad andra gör o kör hoj :yoparty

(ta det med en nypa salt)

Lägg av !!

köp nu dubbade däck och ut o kör.
Eller skit i det o kör bara när det e torrt ute ställ inte av bara trist.
seså visa nu att du vill åka hoj på allvar o gör inte som de flesta andra sitta o rulla tummarna, tråksurfa o skapa gnäll trådar om vinter.
ut o slakta hojen våldsbryt nu hela vintern så kan du sova gott om nätterna o slippa "sluta åka hoj frossan" som är vanligt förekommande på SH.

va lite outlaw skit i vad andra gör o kör hoj :yoparty

(ta det med en nypa salt)

jo tack salt är ju bra för hojen...

Man får väl inse att det är Sverige vi lever i. Det var definitivt säsongens sista hojtur i söndags, och inte blev det särskilt långt. 5 grader och duggregn, då är det inte kul. Man kan ju försöka lura i sig att man bor i Kalifornien om man har bra fantasi...

*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back