Var köpa depåstöd?

Alltså....ta tag i den ledade delen & för in hylsan i hålet i nedre styrkronan. Pressa sedan själva depåstödet precis som ett vanligt depåstöd & vips så hänger framgaffel & hjul i luften.
Men på detta vis kommer hojens framdel balansera på denna led och om någon flyttar hojen framåt eller bakåt kommer den att vikas ihop. Man kan ju alltså inte flytta hojen åt något håll när den väl är uppe på stödet. Ser ingen fördel i denna led, snarare nackdelar, stödet borde vara stelt!

Men på detta vis kommer hojens framdel balansera på denna led och om någon flyttar hojen framåt eller bakåt kommer den att vikas ihop. Man kan ju alltså inte flytta hojen åt något håll när den väl är uppe på stödet. Ser ingen fördel i denna led, snarare nackdelar, stödet borde vara stelt!
Därför sitter det hjul på dessa depåstöd, så de följer med om du förflyttar den framåt/bakåt försiktigt.

Lycka till med att få upp en sporthoj med kåpa framtill utan att ha det ledat där. Tror förövrigt inte jag någonsin sett ett universellt gaffelkronedepåstöd som inte är ledat..

Last edited:
Vad är det som inte är bra med framstödet som lyfter under gaffeln? Jag har inte använt mitt så mkt men det som jag har använt det har det funkat bra?

Fördelen med att lyfta i styrkronan är att du kan renovera gafflarna då vid behov(de hänger fritt)

Om du vill komma billigt undan kolla på biltema.. fast oljefilter köper man alltid orginal.. the end..

Om du vill komma billigt undan kolla på biltema.. fast oljefilter köper man alltid orginal.. the end..

Varför alltid Orginal filter???? Jag kör Kn filter byter var 300 mil. Verkar funka:va

Jag kör W-M stöd alu race Fram å bak köpta på Bikeshop:tummenupp:tummenupp:tummenupp... Men dom e ju lite dyrare men dom håller.
Å bombisar känns allti skönt när man lyfter upp den:tummenupp

Last edited:
Oljefilter kör man orginal.. kostar inga stora pengar..

Luftfilter finns grejer på biltema att rengöra det med också..

Varför alltid Orginal filter???? Jag kör Kn filter byter var 300 mil. Verkar funka:va

Jag kör W-M stöd alu race Fram å bak köpta på Bikeshop:tummenupp:tummenupp:tummenupp... Men dom e ju lite dyrare men dom håller.
Å bombisar känns allti skönt när man lyfter upp den:tummenupp

*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back